Gå til innhold

Nattmat på vennefest.


Fakse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes pølser var en god idé, men hadde satset på alle mulig slags pølser; bratwurst, currywurst, ostepølser, chilipølser etc. Tilbehør; skikkelige rundstykker og lomper, samt sterk og søt sennep, ketchup og div. løk, agurkrelish, potetsalat (både tradisjonell og tysk). Pølser er kjempegodt utpå natta når man er sulten.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketchup og div. løk, agurkrelish, potetsalat (både tradisjonell og tysk).

Hva er forskjellen på tradisjonell og tysk potetsalat? *uvitende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Fete deilige ostesmørbrød med gode oster, tomatsaus, sennep, skinke, krydder og tomat på.

- Gratinerte potetbåter med dip til.

- Men ellers er det vel ingenting som slår lasagne som nattmat :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvitløkssuppe er også nydelig som nattmat.

Til 2 personer:

8 hvitløksbåter, grovhakket

1 gulrot i skiver

1 ss sellerirot, finhakket

1 tomat i skiver (bør skrelles)

1 ss matolje

½ l grønnsaksbuljong

1 ts basilikum

½ ts timian

1 laurbærblad

2 egg

2 ss hvitvinseddik

Frisk persille, grovhakket

Slik gjør du:

Varm oljen i en gryte og stek hvitløken og de øvrige grønnsakene over svak varme til de blir gylne. Tilsett buljong, basilikum, timian og laurbærblad, og la det småkoke i ca 10 minutter. Skill eggeplommene og eggehvittene og rør inn hvitvinseddik i eggeplommene, og ha dem oppi suppa. På slutten av koketiden mens suppen koker, piskes eggehvittene i. Etter dette må suppen ikke koke, for da vil den skille seg. Serveres med masse frisk persille og stekte brødterninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort stor suksess med suppe, jeg. Og da slipper man å gjøre annet enn å sette frem tallerkner, skjeer, rundstykker og å varme suppen.

For alt gjøres klart på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppskriften fikk jeg av Karen her på KG for en god stund siden. Den er kjempegod og må være ypperlig til nattmat:

POTET OG PURRESUPPE

250 gr. kjøttdeig /karbonadedeig/biffdeig

2 løk

1 ts. salt

1/4 ts. pepper

1 ts. paprikapulver

1 l vann + buljongterning

3 ss chilisaus

1 ts. timian (tørket)

8-10 poteter i terninger

1/2 purre

Brun kjøtt/biff/karbonadedeig og løk. Ha i resten unntatt purre. Kok i 10 min. Ha i purre til slutten.

Denne er ganske mild. Du kan evt. ha i mer chili og litt hvitløk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også du skulle satse på suppe. Det er jo enkelt å varme opp. Og så bør den være litt salt, vi har jo som regel lyst på saltmat når vi har vært på byen. 8) Jeg foreslår grønnsaksuppe med mange gode grønnsaker oppi. Eller hva med pommes frites og stekt egg? Enkelt, i alle fall. Men kanskje du skulle lage en eggerøre på forhånd som du varmer opp, ellers kan det bli mye stress for deg hvis du må stå å steke egg i et sett.

Eller hva med eggerøre, potetsalat, proteinbiter og loff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steker grillpølser i stekepannen og har masse digg tilbehør; diverse ketchuper, senneper, rå løk, sprøstekt løk, rekesalat, agurkmix, oppskåret loff/lompe/pølsebrød. Dette slår faktisk aldri feil, men spennende er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, det hørtes godt ut!

Men jeg kom plutselig på at bakte poteter også måtte være knall som nattmat på en hjemmefest! I alle fall er det det "alle" her i byen kjøper seg på vei til taxikøen når de skal hjem fra byen!

Kjøp store, ferdig innpakkede poteter (aluminiumsfolie) som du steker i ovnen på 175 grader i 2-3 timer. De må stå lenge for å bli skikkelig myke inni, men det gjør seg jo selv! 1 potet pr. person.

Tilbehør: Mais, rømme og stekt bacon. Dette er bare "snadder"!

Lykke til med festen!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm....bakte poteter er knallgodt!

Er jo ikke så mye arbeid å pakke inn selv heller, da! Men jeg pleier å kjøpe dem ferdige i butikken, for da får vi stoooore poteter!

Det er faktisk en enkel og grei rett som vi ofte har hjemme hos oss til fredags- eller lørdagskos, også! Men som nattmat må det jo være knallbra!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...