Steinar40 Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #181 Del Skrevet 2. mai 2010 Nja, det vil jeg ikke si. Hvem kan si at konklusjonen er feil, så lenge jeg synes den er riktig? I et parforhold er det vanligvis 2 parter (individer), og som regel ett eller flere (felles) barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 2. mai 2010 #182 Del Skrevet 2. mai 2010 I et parforhold er det vanligvis 2 parter (individer), og som regel ett eller flere (felles) barn. Spiller da ingen rolle! Hvis jeg synes at jeg har kommet frem til riktig konklusjon, så har jeg jo det, uavhengig av om andre synes at den er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #183 Del Skrevet 2. mai 2010 Spiller da ingen rolle! Hvis jeg synes at jeg har kommet frem til riktig konklusjon, så har jeg jo det, uavhengig av om andre synes at den er feil. Spørsmålet var hvem som kan si at konklusjonen er feil, så lenge jeg synes den er riktig? Og det kan da partner og felles barn si (påstå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 2. mai 2010 #184 Del Skrevet 2. mai 2010 Spørsmålet var hvem som kan si at konklusjonen er feil, så lenge jeg synes den er riktig? Og det kan da partner og felles barn si (påstå). Men allikevel ingen her på KG? :klø: (Dvs, de kan jo påstå det, men de har vel aldri, noensinne rett?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #185 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Men allikevel ingen her på KG? :klø: (Dvs, de kan jo påstå det, men de har vel aldri, noensinne rett?) Hvorfor ikke? Har du ikke hørt uttrykket at det er menneskelig å feile? Det er ingen som vet hva som er rett. Ikke engang etterpå, ettersom du aldri får muligheten til å gjøre mer enn ett av to eller flere valg. Dermed er det umulig å vite hvilket valg som egentlig var det rette å gjøre. Derimot kan man vite at man gjorde et feil valg etterpå. Når den forventede virkning ikke presenterer seg så begynner vi å lete etter årsaken. Slik tenkte filosofen David Hume (1711-76), og han legger til at vi i grunnen er avskåret fra absolutt sikkerhet om årsak-virkningsforhold. «Ingen kjenner dagen før solen går ned» For Hume betyr det at så lenge vi ikke har erfaring – og erfaring har vi kun om fortiden, ikke om framtiden – så kan vi ikke vite noe absolutt sikkert om årsak og virkning i framtiden. Endret 2. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 2. mai 2010 #186 Del Skrevet 2. mai 2010 Spørsmålet var hvem som kan si at konklusjonen er feil, så lenge jeg synes den er riktig? Og det kan da partner og felles barn si (påstå). Og så da? I så fall synes jeg at de tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 2. mai 2010 #187 Del Skrevet 2. mai 2010 Men allikevel ingen her på KG? :klø: (Dvs, de kan jo påstå det, men de har vel aldri, noensinne rett?) Selvfølgelig ikke. Vi er jo ikke partner og barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #188 Del Skrevet 2. mai 2010 Og så da? I så fall synes jeg at de tar feil. Det skader ikke å ha en mening. Det er verre med de som aldri har noen mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå