Gå til innhold

Dårlig selvbilde, selvfølelse og selvtillit

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca26

Det gjelder å ikke sette seg selv i dumme situasjoner. Og ha selvkontroll.

Hvordan er du så sikker på at du i alle situasjoner har like mye selvkontroll?

Hva om du er i et dårlig forhold der følelsene ikke er så sterke lengre og du lar deg friste? Hva da? Er jo ikke uten grunn at utroskap er temmelig vanlig både hos kvinner og hos menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er du så sikker på at du i alle situasjoner har like mye selvkontroll?

Hva om du er i et dårlig forhold der følelsene ikke er så sterke lengre og du lar deg friste? Hva da? Er jo ikke uten grunn at utroskap er temmelig vanlig både hos kvinner og hos menn

Nei, det stemmer det.

Og det er derfor man ikke skal utsette seg selv for unødvendige fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, selvfølgelig betyr utroskap fluksens på "huet og ræva" ut av forholdet!

Derfor må man være klar over at alle kan være utro i "rett" situasjon.

Og ikke sette seg selv i slike situasjoner.

Gjelder det andre veien også? Altså at din partner kan kaste ut deg hvis du skulle være utro? Og kom ikke og si at det kommer du aldri til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Steinar - hvorfor tar du deg ikke like godt jobb i kassa på Rema? Det enkle er ofte det beste! :tommelsmil: Helt perfekt filosofi for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det andre veien også? Altså at din partner kan kaste ut deg hvis du skulle være utro? Og kom ikke og si at det kommer du aldri til å være.

Det kommer vel an på hvem som eier huset da men ;)

Men alvorlig talt, så har jo ikke jeg noen fortrinn fremfor henne, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar - hvorfor tar du deg ikke like godt jobb i kassa på Rema? Det enkle er ofte det beste! :tommelsmil: Helt perfekt filosofi for deg.

Er jeg virkelig så enkel altså - forklar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Neida, da har du fått helt feil inntrykk her vettu :)

Vel, jeg må si meg 100% enig med Bianca her. Du fremstår så definitivt ikke som er fyr som liker kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det kommer vel an på hvem som eier huset da men ;)Men alvorlig talt, så har jo ikke jeg noen fortrinn fremfor henne, nei.

Jeg tenkte å skrive det, at hun har vel ikke noe eget bosted, så det er hun som må forlate deg, obs. ikke i betydningen tilgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg må si meg 100% enig med Bianca her. Du fremstår så definitivt ikke som er fyr som liker kvinner.

Joda, mye positivt med kvinner. Men ikke alt. Kan være litt uberegnelige.

Og jeg liker ikke å være avhengig av ei kvinne hvis vi er veldig ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jeg synes litt synd på deg som har en såpass enkel hjerne. Ja, det er sant at vakre mennesker, skuespillere og andre artister, rikinger, sjarmerende mennesker, osv, oftere er utro enn andre. Det samme gjelder folk som reiser mye, samt de som er i utilfredsstillende ekteskap. Men det er da vel ingen bombe? Det er jo bare logisk.

Og hva i all verden mener du med å "sette seg selv i slike situasjoner"? Unngå jobbreiser og julebord? Unngå å snakke med det motsatte kjønn? Unngå flatterende bekledning? Hvis dette er hva du mener, er det eneste svaret, slik jeg ser det, å ikle damen burka, nekte henne å jobbe, og sørge for at hun ikke snakker med andre menn når du ikke er til stede. Allikevel, til tross for slike tiltak, kan du ikke være 100% trygg. :lur:

For øvrig: Man kan unngå så mye man vil å sette seg i ulike situasjoner, men man kan aldri garantere at man ikke blir hodestups forelsket i et annet menneske mens man er i et forhold.

Hun må ikke ha mannlige kolleger, ikke handle i butikker med mannlig betjening, helst ikke kjøre buss eller annen kollektivt rutetilbud med mannlige sjåfører, hun skal ikke ha mannlige venner og helst ikke mannlige bekjentskaper, hun må ikke ha omgang med andre menn enn sine brødre og sin far.. med menn lengre ut i slekta er det fare for potensiell utroskap.. Ja, hun bør helst være hjemme hele dagen uten kontakt med andre menn enn Steinar. Mens Steinar jo er en MANN og har stålselvkontroll og derfor aldri kommer til å havne i dumme situasjoner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Neida, da har du fått helt feil inntrykk her vettu :)

Du jobber ikke hardt for å gi et annet inntrykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Er jeg virkelig så enkel altså - forklar?

:eeeh: Det har jeg da forklart gjentatte ganger: Og ja, du er en av de enkleste personene jeg har støtt på gjennom livet.

Og ettersom du spør etter forklaringer:

- Sjablongmessige og overforenklede uttalelser om kjønn

- Manglende vilje (og sannsynligvis også evne) til å underbygge fakta - personlig synsing ser ut til å være bra nok for deg

- Manglende forståelse av årsaker til lav selvfølelse

Dette er bare tre ting av mange. Jeg har drøssevis på lager, så bare spør! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det kommer vel an på hvem som eier huset da men ;)

Men alvorlig talt, så har jo ikke jeg noen fortrinn fremfor henne, nei.

Idag er det jo en like stor mulighet for at det er hun som eier huset, eller i hvert fall så eier de huset sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26

Jeg mener at lav selvfølelse kan medføre et for stort behov for bekreftelse fra det motsatte kjønn hos enkelte kvinner. Og i en slik situasjon, med innblandet alkohol etc., så kan fort de moralske grensene bli uklare.

Så kvinnere har lavere moralsk grense enn menn da mener du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg f.eks. påsto at norske katter blir stjålet i stor stil for å bli brukt som slangemat, og spurt hva folk synes om det? Er det ikke litt fåfengt å diskutere dette dersom det viser seg å ikke være tilfelle?

Men hvis du synes at norske katter blir stjålet i stor stil for å bli brukt som slangemat, er det vel min oppgave å motbevise det? Forutsatt at jeg ikke synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Idag er det jo en like stor mulighet for at det er hun som eier huset, eller i hvert fall så eier de huset sammen.

I tilfellet Steinar eier han huset alene, derfor må damen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ludovie

Men hvis du synes at norske katter blir stjålet i stor stil for å bli brukt som slangemat, er det vel min oppgave å motbevise det? Forutsatt at jeg ikke synes det.

Du har i grunnen rett. Pokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

I tilfellet Steinar eier han huset alene, derfor må damen ut.

Steinar lever i feil land. Hadde han levd i irak kunne han vært sjefen i huset og det hadde ikke vært noe problemer:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må ikke ha mannlige kolleger, ikke handle i butikker med mannlig betjening, helst ikke kjøre buss eller annen kollektivt rutetilbud med mannlige sjåfører, hun skal ikke ha mannlige venner og helst ikke mannlige bekjentskaper, hun må ikke ha omgang med andre menn enn sine brødre og sin far.. med menn lengre ut i slekta er det fare for potensiell utroskap.. Ja, hun bør helst være hjemme hele dagen uten kontakt med andre menn enn Steinar. Mens Steinar jo er en MANN og har stålselvkontroll og derfor aldri kommer til å havne i dumme situasjoner. :)

You know me so well! ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

You know me so well! ;):ler:

Ikke rart du ikke får dame steinar sånn som du ser ned på dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...