Diva Skrevet 17. september 2003 #1 Del Skrevet 17. september 2003 Er på jakt etter gullsmedutstyr til smykkelaging osv. Er det noen som vet om internettsider eller steder der man kan få tak i slikt utstyr ? Trenger : Smeltedigel Voksblokk Vokstråder Investment (pulver) Vakuumkammer Brennovn Gull og sølv-metaller Div. verktøy Er svært takknemlig for hjelp.... D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. september 2003 #2 Del Skrevet 17. september 2003 Kankje høre med en vdg. skole som har gullsmed-linje? De har sikkert tips å komme med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 18. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 18. september 2003 Wow! DET var en god idè Tusen takk skal du ha : - ) Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 18. september 2003 #4 Del Skrevet 18. september 2003 Bare hyggelig! Sakl du lage smykker selv? Har du noe erfaring med det? Nysgjerrig bare jeg...Jeg ville nemlig leenge bli gullsmed! (men så ombestemte jeg meg dagen før søking til vdg skoler... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 18. september 2003 #5 Del Skrevet 18. september 2003 Du får kjøpt det hos et firma som heter Nogusra. www.nogusra.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 18. september 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 18. september 2003 Tusen takk for svar, Tuji og Aricept :kysse: Skal sjekke begge deler Jeg har foreløpig kun laget noen få tiaraer, halssmykker og armbånd. Bruker sølvtråd, ståltråd og perler / strass. Men jeg er veldig interessert i støping og den "vanlige" måten å lage smykker på. Har lenge ønsket å bli gullsmed selv, men da vi skulle velge etter ungdomsskolen, så mistet jeg piffen etter å ha hørt at "det var såååå vanskelig å komme inn, og karakterene måtte være på topp!". Så da søkte jeg ikke. Men jeg kunne jo gjort det da, selv om sjansen ikke var så stor. Har lenge vært en drøm, men nå kan jeg i allefall dille litt på hobbybasis :D Har en bok hjemme - en slags håndbok - som er kjøpt via Amazon.com om legeringer, sliping av stener, rett og slett en referansebok til alt en gullsmed trenger. Så den skal jeg sette meg godt inn i. Morro! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 18. september 2003 #7 Del Skrevet 18. september 2003 Har lenge ønsket å bli gullsmed selv, men da vi skulle velge etter ungdomsskolen, så mistet jeg piffen etter å ha hørt at "det var såååå vanskelig å komme inn, og karakterene måtte være på topp!". Så da søkte jeg ikke. Sånn var det her også. Hørte bare at det var umulig å få jobb siden de nå bare importerte alle smykkene fra utlandet... Jeg lager også armbånd og halsbånd. Med perler og sølvtråd / hobbystrikk. Hold meg gjerne oppdatert med hvordan det går med "ordentlig" smykkelaging!! Og hva heter den boka du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 18. september 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg skal holde deg oppdatert vettu :D Husker ikke helt hva boken heter her og nå, - den er nede i en pappeske, men jeg skal finne den fram imorra og sjekke navnet :D Var visst mange gode bøker om faget på amazon.com ;-) D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå