Gjest Prøvekandidat Skrevet 4. mai 2010 #81 Del Skrevet 4. mai 2010 Stikkordet er - egoisme. Det er de egoistiske individene som må unngås. Og det er først når dere har vært sammen en stund at du finner ut om de er egoistisk eller ikke. Du er jo også veldig egoistisk, du har egoistiske krav til en eventuell dame, krav du må ha tilfredsstilt før du blir sammen med henne.. Den dama du går og venter på er også veldig egoistisk, hun hører ikke på deg men vil bestemme selv hva hun skal gjøre.. Hvordan havnet du i den egoistfella egentlig, du som er så klar på hvordan du vil ha det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 #82 Del Skrevet 4. mai 2010 Og det er først når dere har vært sammen en stund at du finner ut om de er egoistisk eller ikke. Du er jo også veldig egoistisk, du har egoistiske krav til en eventuell dame, krav du må ha tilfredsstilt før du blir sammen med henne.. Den dama du går og venter på er også veldig egoistisk, hun hører ikke på deg men vil bestemme selv hva hun skal gjøre.. Hvordan havnet du i den egoistfella egentlig, du som er så klar på hvordan du vil ha det? Alle er egoistiske. Mer eller mindre. Problemene oppstår bare når det blir for mye. Og man lærer så lenge man lever. Derfor vet jeg nå hvordan jeg vil ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 5. mai 2010 #83 Del Skrevet 5. mai 2010 Stikkordet er - egoisme. Det er de egoistiske individene som må unngås. Men alle menn er jo egoister, har du jo sagt? Og såvidt jeg husker, fulgte du opp med å si at også alle kvinner er egoister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. mai 2010 #84 Del Skrevet 5. mai 2010 Men alle menn er jo egoister, har du jo sagt? Og såvidt jeg husker, fulgte du opp med å si at også alle kvinner er egoister. Alle mennesker er egoister. Det spørs som sagt bare på hvor stor egoist man er. Egoet eller selvet er egentlig årsaken til alle problemer i et menneske, og for andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 5. mai 2010 #85 Del Skrevet 5. mai 2010 Alle mennesker er egoister. Det spørs som sagt bare på hvor stor egoist man er. Egoet eller selvet er egentlig årsaken til alle problemer i et menneske, og for andre mennesker. Men hvis alle er egoister, hvordan skal du klare å finne noen som ikke er det i d hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. mai 2010 #86 Del Skrevet 5. mai 2010 Men hvis alle er egoister, hvordan skal du klare å finne noen som ikke er det i d hele tatt? Nei, det er umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 5. mai 2010 #87 Del Skrevet 5. mai 2010 Nei, det er umulig. du sa jo at egoistiske individ må unngås. Og om alle er egoister så kan du jo ikke unngå de da. Hvorfor sier du sånn da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. mai 2010 #88 Del Skrevet 5. mai 2010 du sa jo at egoistiske individ må unngås. Og om alle er egoister så kan du jo ikke unngå de da. Hvorfor sier du sånn da? Man må ikke være for mye egoistisk. Det det dreier seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikken Skrevet 5. mai 2010 #89 Del Skrevet 5. mai 2010 Man må ikke være for mye egoistisk. Det det dreier seg om. Man må ikke prøve å forstå det Steinar skriver. Det det dreier seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 #90 Del Skrevet 6. mai 2010 Man må ikke prøve å forstå det Steinar skriver. Det det dreier seg om. Dette er da vel ikke vanskelig å forstå! Alle er egoister og alle må være egoister, for å overleve og for å kunne fungere. Men man må ikke være for mye egoistisk, fordi da skaper det problemer for andre mennesker som man er i kontakt med. Utroskap er f.eks en egoistisk handling på bekostning av partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. mai 2010 #91 Del Skrevet 6. mai 2010 Alle mennesker er ikke egositer, Steinar. Man kan bedrive egoistiske handlinger i større og mindre grad. Men alle er ikke egoister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 6. mai 2010 #92 Del Skrevet 6. mai 2010 Stikkordet er - egoisme. Det er de egoistiske individene som må unngås. Deg, altså? Alle dine krav til en kvinne er jo kun basert på hva som er best for deg og din versjon av et bra forhold, og med lite rom for å ta hensyn til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 #93 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Deg, altså? Alle dine krav til en kvinne er jo kun basert på hva som er best for deg og din versjon av et bra forhold, og med lite rom for å ta hensyn til andre. Vel, utgangspunktet mitt er selvfølgelig min egoistiske egeninteresse Men det betyr ikke at jeg ikke kan ta noen hensyn - innen rimelighetens grenser. Endret 6. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. mai 2010 #94 Del Skrevet 6. mai 2010 Men det betyr ikke at jeg ikke kan ta noen hensyn - innen rimelighetens grenser. Klarer du i det hele tatt å si noe som helst som ikke helgarderer deg og dine interesser for alle mulig tenkelige snublehull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 #95 Del Skrevet 6. mai 2010 Klarer du i det hele tatt å si noe som helst som ikke helgarderer deg og dine interesser for alle mulig tenkelige snublehull? Etter å ha diskuterte her en stund, er jeg nå snart klar for juristeksamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #96 Del Skrevet 6. mai 2010 Etter å ha diskuterte her en stund, er jeg nå snart klar for juristeksamen You are a nutcase:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå