Kjetil S. Skrevet 30. april 2010 #1 Del Skrevet 30. april 2010 Er det i det hele tatt mulig å kunne skille klinten i fra hveten, tror du??? Kan man på forhånd i det hele tatt ane hvilke mennesker som er trofaste eller ei?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 30. april 2010 #2 Del Skrevet 30. april 2010 Dette skulle jeg også gjerne ha likt å vite! Også å på forhånd kunne skille psykopatene fra normale menn. Men, det er vel bare tegnene å gå etter, og magefølelse? Iallefall er min oppfatning at de som tar lett på sex, gjerne ofte er utro - fordi det er så enkelt å være det. Sex er ikke noe hellig for dem. De som mistenker deg stadig for å være utro, er det ofte selv. De som innrømmer at de har vært utro i tidligere forhold - viser at de kan gjenta det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 30. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 30. april 2010 Dette skulle jeg også gjerne ha likt å vite! Også å på forhånd kunne skille psykopatene fra normale menn. Men, det er vel bare tegnene å gå etter, og magefølelse? Iallefall er min oppfatning at de som tar lett på sex, gjerne ofte er utro - fordi det er så enkelt å være det. Sex er ikke noe hellig for dem. De som mistenker deg stadig for å være utro, er det ofte selv. De som innrømmer at de har vært utro i tidligere forhold - viser at de kan gjenta det. Du retter fingeren i mot noen veldig vesentlige poenger her, ja - uten tvil! :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 1. mai 2010 #4 Del Skrevet 1. mai 2010 Blæh!Jeg er en seksuell person, jeg er glad i sex- men kunne aldri falle meg inn å gjøre et tillitsbrudd mot en partner, slik som utroskap. Nei.. jeg tar ikke "lett" på sex, men i andres øyne.. kanskje de vil mene at jeg tar lett på sex.. ettersom mange påstår ihvertfall at de kun har hatt sex med en person hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. mai 2010 #5 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Er det i det hele tatt mulig å kunne skille klinten i fra hveten, tror du??? Kan man på forhånd i det hele tatt ane hvilke mennesker som er trofaste eller ei?? Det finnes ingen garanti og det er et problem. Derimot kan man sikkert ane hvilke mennesker som har større risiko for å være utro. Disse utgjør en større risiko i mine øyne: 1. Folk som er mye ute og drikker og fester 2. Folk som er mye ute og reiser (uten partner) 3. Folk som har hatt mange og korte parforhold 4. Folk som har mye penger og høy sosial status 5. Yngre folk - dvs. under 30 år Men den største risikoen av dem alle, er når parforholdet du er i ikke fungerer. Og det at du innbiller deg at det fungerer bra, betyr ingenting hvis hun ikke er fornøyd. Endret 1. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mai 2010 #6 Del Skrevet 1. mai 2010 Er det i det hele tatt mulig å kunne skille klinten i fra hveten, tror du??? Kan man på forhånd i det hele tatt ane hvilke mennesker som er trofaste eller ei?? Jeg tror det er veldig vanskelig. Grunnen til det er at det finnes like mange forklaringer på utroskap som det finnes par. Og omtrent like mange versjoner av det også. Noen er notorisk utro av en eller annen grunn (det kan være mange ulike årsaker til det og) og for andre kan det skje en gang, i ett spesielt forhold med ett spesielt menneske. Den notorisk utro kan man kanskje lære seg å "spotte" tidlig, men de andre tilfellene er det helt umulig å forutse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. mai 2010 #7 Del Skrevet 1. mai 2010 Nei, tror ikke det er mulig. Man kan aldri vite noen ting sikkert på forhånd så dermed kan man heller ikke forutse utroskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. mai 2010 #8 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg tror det er veldig vanskelig. Grunnen til det er at det finnes like mange forklaringer på utroskap som det finnes par. Og omtrent like mange versjoner av det også. Noen er notorisk utro av en eller annen grunn (det kan være mange ulike årsaker til det og) og for andre kan det skje en gang, i ett spesielt forhold med ett spesielt menneske. Den notorisk utro kan man kanskje lære seg å "spotte" tidlig, men de andre tilfellene er det helt umulig å forutse. Ja, hvem som helst kan sikkert være utro under de "rette" forutsetningene. Derfor er det faktisk et viktig poeng å ikke sette seg selv i slike situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mai 2010 #9 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Ja, hvem som helst kan sikkert være utro under de "rette" forutsetningene. Derfor er det faktisk et viktig poeng å ikke sette seg selv i slike situasjoner. Åh ikke begynn med våset ditt igjen - jeg gidder ikke. Langt de fleste vil være enige i at man skal gjøre det man kan for å beholde parforholdet og å ikke være utro. Det jeg forsøker å si er at ting kan skje gjennom et langt liv og det kan være alt fra alvorlige depresjoner til stupfyll. Utroskap kan være et symptom på andre ting eller det kan rett og slett være å snuble over den store kjærligheten. Det er et uttall av uforutsigbare variabler og om man hele livet gjennom skal leve etter dine prinsipper Steinar - ja så kan man ikke gå ut, man kan ikke reise, man kan ikke snakke med motsatt kjønn, drikke, gå ut, ha venner, omgås andre i det hele tatt og man må konstant minne partnere på hvordan det vil gå om vedkommende ser på et annet menneske. Dette er bare ikke gjennomførbart og den strategien vil definitivt føre til utroskap. Jeg tenker - elsk, behandle din partner som du selv vil bli behandlet, med kjærlighet, godhet, respekt og omtanke og vis den tillit du ønsker deg selv - kommuniser om problemer og om gleder. Og ikke ødelegg for deg selv ved å bruke energi som kunne vært plassert helt andre stder i bekymringer og svarte tanker om muligheter for utroskap. Endret 1. mai 2010 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. mai 2010 #10 Del Skrevet 1. mai 2010 Åh ikke begynn med våset ditt igjen - jeg gidder ikke. Langt de fleste vil være enige i at man skal gjøre det man kan for å beholde parforholdet og å ikke være utro. Det jeg forsøker å si er at ting kan skje gjennom et langt liv og det kan være alt fra alvorlige depresjoner til stupfyll. Utroskap kan være et symptom på andre ting eller det kan rett og slett være å snuble over den store kjærligheten. Det er et uttall av uforutsigbare variabler og om man hele livet gjennom skal leve etter dine prinsipper Steinar - ja så kan man ikke gå ut, man kan ikke reise, man kan ikke snakke med motsatt kjønn, drikke, gå ut, ha venner, omgås andre i det hele tatt og man må konstant minne partnere på hvordan det vil gå om vedkommende ser på et annet menneske. Dette er bare ikke gjennomførbart og den strategien vil definitivt føre til utroskap. Jeg tenker - elsk, behandle din partner som du selv vil bli behandlet, men kjærlighet, godhet, respekt og omtanke og vil den tillit du ønsker deg selv - kommuniser om problemer og om gleder. Og ikke ødelegg for deg selv ved å bruke energi som kunne vært plassert helt andre stder i bekymringer og svarte tanker om muligheter for utroskap. Jeg mener at dette er individets eget ansvar. Hun skal selv tenke på å ikke sette seg i slike situasjoner innen rimelighetens grenser. Det er hennes eget ansvar. Dermed slipper jeg å måtte bry meg om det. På samme måte har jeg ansvaret for min oppførsel og hvilke situasjoner jeg setter meg selv i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #11 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er mulig at mennesker som hele tiden higer etter bekreftelse fra andre eller som snakker mye om at andre syns de er pene ol er mer utsatt fordi de bygger selvbildet sitt på bekreftelser fra andre. Videre er vel impulsive mennesker mer tilbøyelig til å miste hodet i en situasjon der de blir fristet. Og mennesker som syns det generelt er greit å lure, stjele, tuske og taske, vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. mai 2010 #12 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er mulig at mennesker som hele tiden higer etter bekreftelse fra andre eller som snakker mye om at andre syns de er pene ol er mer utsatt fordi de bygger selvbildet sitt på bekreftelser fra andre. Videre er vel impulsive mennesker mer tilbøyelig til å miste hodet i en situasjon der de blir fristet. Og mennesker som syns det generelt er greit å lure, stjele, tuske og taske, vil jeg tro. Det tror jeg også. Helt enig i alt du skriver. For kvinner er det å ha dårlig selvbilde/følelse/tillit et meget alvorlig problem når det gjelder risikoen for å være utro. Fordi disse individene er veldig sårbare overfor behovet for bekreftelse fra det annet kjønn. Og såkalte pene/attraktive kvinner er da spesielt utsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påtuppa Skrevet 1. mai 2010 #13 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg tror hvem som helst er i stand til å være utro. Selv har jeg ment (og mener det fortsatt) at utroskap er en av de største synder, og fordømmer det kraftig. Allikevel var jeg utro mot min eks med min nåværende samboer. Min "unnskyldning" var dårlig forhold+ ny forelskelse. I blant kan det være alt for vanskelg å stå i mot. Men jeg ser også forskjellen mellom "situasjonsbetinget utroskap" og notorisk utro menn eller kvinner. Når det gjelder å spotte de som er "utro uansett" er det kommet flere gode punkter tidligere i tråden, selv om jeg mener det er nærmest umulig å vite helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 1. mai 2010 #14 Del Skrevet 1. mai 2010 Det tror jeg også. Helt enig i alt du skriver. For kvinner er det å ha dårlig selvbilde/følelse/tillit et meget alvorlig problem når det gjelder risikoen for å være utro. Fordi disse individene er veldig sårbare overfor behovet for bekreftelse fra det annet kjønn. Og såkalte pene/attraktive kvinner er da spesielt utsatte. Det er så morsomt hvordan du klarer å vri hver eneste setning til at det er KVINNER som har problemer med noe, og ikke MENNESKER generelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 1. mai 2010 #15 Del Skrevet 1. mai 2010 For kvinner er det å ha dårlig selvbilde/følelse/tillit et meget alvorlig problem når det gjelder risikoen for å være utro. Fordi disse individene er veldig sårbare overfor behovet for bekreftelse fra det annet kjønn. Og såkalte pene/attraktive kvinner er da spesielt utsatte. Hvorfor det? Jeg er egentlig enig i at det er umulig å spotte en utro person (kanskje med mindre han/hun er den åpenbart notorisk utro typen) fordi det kan skje "hvem som helst". Men om vi nå skal generalisere litt så er jeg enig med første del om at dårlig selvbilde kan være en faktor, men jeg ser ikke hvorfor dette skal bety at attraktive kvinner er spesielt utsatte. Det kan faktisk være tvert om, at de som ikke har særlig draget blir lettere sjarmert når de blir overøst med oppmerksomhet eller i det minste har mindre erfaring med å avvise. Er det en ting en attraktiv dame kan, så er det kunsten å si nei. Hun blir i tillegg lagt an på så ofte at dette er verken spesielt interessant eller sjarmerende. De jeg har sett som har vært utro har i hvert fall ikke passet inn i don juan-klisjeen, snarere tvert imot. Men helt ærlig så er vel utseende det aller siste man kan bruke for å bedømme om en person er utro eller ei, om det skulle være en faktor så kan det som sagt slå begge veier. Jeg er forøvrig også litt uenig i "en gang utro, alltid utro"-konklusjonen, at om han/hun har vært utro en gang før så vil han/hun være det igjen. Jeg tror også dette kan slå begge veier, at et tidligere feilgrep like godt kan resultere i "brent barn skyr ilden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 1. mai 2010 #16 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Er det i det hele tatt mulig å kunne skille klinten i fra hveten, tror du??? Kan man på forhånd i det hele tatt ane hvilke mennesker som er trofaste eller ei?? tror det ville være vanskelig. Og utroskap er temmelig komplekst. Om en person er utro så trenger ikke dette være fordi dette er en person ikke er trofast som person. Er mange aspekter som gjør at noen er utro. Og om noen er utro en gang så trenger ikke det bety at denne personen alltid er utro. Endret 1. mai 2010 av Bianca26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 1. mai 2010 #17 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er så morsomt hvordan du klarer å vri hver eneste setning til at det er KVINNER som har problemer med noe, og ikke MENNESKER generelt... Ja det synes jeg også, noe som er merkelig siden statistikken viser at det er flest menn som er utro.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. mai 2010 #18 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er så morsomt hvordan du klarer å vri hver eneste setning til at det er KVINNER som har problemer med noe, og ikke MENNESKER generelt... Vel, akkurat dette gjelder spesielt for enkelte kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 1. mai 2010 #19 Del Skrevet 1. mai 2010 Vel, akkurat dette gjelder spesielt for enkelte kvinner. hva vet vel du, som er mann, om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. mai 2010 #20 Del Skrevet 1. mai 2010 Men om vi nå skal generalisere litt så er jeg enig med første del om at dårlig selvbilde kan være en faktor, men jeg ser ikke hvorfor dette skal bety at attraktive kvinner er spesielt utsatte. Det kan faktisk være tvert om, at de som ikke har særlig draget blir lettere sjarmert når de blir overøst med oppmerksomhet eller i det minste har mindre erfaring med å avvise. Er det en ting en attraktiv dame kan, så er det kunsten å si nei. Hun blir i tillegg lagt an på så ofte at dette er verken spesielt interessant eller sjarmerende. De jeg har sett som har vært utro har i hvert fall ikke passet inn i don juan-klisjeen, snarere tvert imot. Ja, det stemmer sikkert vanligvis, men jeg tenkte her på ei dame med dårlig selvbilde og som dermed er ute etter bekreftelse fra det annet kjønn. Da er det ikke like lett å si nei lenger. Men helt ærlig så er vel utseende det aller siste man kan bruke for å bedømme om en person er utro eller ei, om det skulle være en faktor så kan det som sagt slå begge veier. Jeg er forøvrig også litt uenig i "en gang utro, alltid utro"-konklusjonen, at om han/hun har vært utro en gang før så vil han/hun være det igjen. Jeg tror også dette kan slå begge veier, at et tidligere feilgrep like godt kan resultere i "brent barn skyr ilden". Ja, det hadde jo vært å håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå