Gå til innhold

Renten har gått ned igjen!!

Gjest anonym

Er det positivt at renten er så lav??  

1. 1. Er det positivt at renten er så lav??

• Nei
      7
    • Ja, mere penger til shopping
      10
    • Vet ikke, økonomi skjønner jeg ikke noe av
      0

Anbefalte innlegg

Gjest Sentralbanksjefen....not

Er det noen som er enige at det er et signal om at noe er alvorlig galt i Norge??? Eller synes forbrukerene generelt at dette bare er bra??

Noen som har ideer om hvordan man kan få norge på fote igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er positivt for meg personlig, fordi vi får en romsliger økonomi, og dermed har anledning til å invistere penger nå som vil gi oss store fordeler senere. Hvorfor er det ikke et alternativ "Ja" som ikke inkluderer shoping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra. Åssen skal det gå til slutt, med oss som er gjeldfrie, og har en bråte penger i banken? Når skal noen begynne å gjøre noen tiltak for oss??

:kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både og...

Det er lav rente på sparepengene da, men positivt for de som er i etableringsfasen med store lån etc.

Vi har en del penger "på bok", orker ikke aksjekjøret igjen, med dagtrading osv. :o

Ikke så mye rente på sparepengene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra. Åssen skal det gå til slutt' date=' med oss som er gjeldfrie, og har en bråte penger i banken? Når skal noen begynne å gjøre noen tiltak for oss??[/quote']

Det lurer jeg også på :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi merker ikke rentenedgangen så fælt ettersom vi ikke har såååå mye i lån, men det er nok positivt for de med høye boliglån. Og så må man ikke glemme små norske bedrifter da, som ser lys i tunnelen og får lønnsom produksjon igjen.

Til dere med masse penger i banken: Dere må nok ha is i magen, for renta går nok opp igjen skal dere se.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra. Åssen skal det gå til slutt, med oss som er gjeldfrie, og har en bråte penger i banken? Når skal noen begynne å gjøre noen tiltak for oss??

:kjempesinna:

Poenget med rentekutt er jo (også) at de som har penger i banken skal sette dem i omløp, slik at det blir mer fart i økonomien, nye arbeidsplasser i handel, tjenesteyting og produksjon m.m. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er positivt for meg personlig, fordi vi får en romsliger økonomi, og dermed har anledning til å invistere penger nå som vil gi oss store fordeler senere. Hvorfor er det ikke et alternativ "Ja" som ikke inkluderer shoping?

Enig med Ragnhild! :Nikke:

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss persolig er det positivt med tanke på lån. Den er lav men det er fordi "landet vårt har stått stille noen mnd." Når vi har fått fart på økonomien vil også renta reguleres opp. Jeg nyter det mens det varer for det vil nok snu om noen mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...