Silfen Skrevet 17. september 2003 #21 Del Skrevet 17. september 2003 Innleggene til flere her har en tone som jeg syns sier " vi er perfekte, for vi ville ikke reagert slik og den raksjonen er teit" Og hvorfor kan ikke hun reagere slik når legen begår en brøler? Det er ikke noen fasitsvar på reaksjoner, uansett hvor godt man vet at noe feiler eller ikke feiler barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. september 2003 #22 Del Skrevet 17. september 2003 Innleggene til flere her har en tone som jeg syns sier " vi er perfekte, for vi ville ikke reagert slik og den raksjonen er teit" Som du tolker da... Kanskje du skulle nøye deg med å lese det folk skriver i stede for å tolke hva du tror at det kanskje ubevisst tenker når de skriver? Raskere til å konkludere enn legen det skrives om du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. september 2003 #23 Del Skrevet 17. september 2003 Hvorfor en slik hissig tone da? Jeg skrev KUN hva JEG ville gjort... Ikke noe personangrep på noen. Dersom alle skal dulle og si ja uff så forferdelig - hvor er diskusjonen i det? Er en ute etter enda mer sympati - så gjør det klart da... Jeg mener fremdeles at hun burde spurt legen hvorfor hun mente dette var nødvendig og forklart om barnet dersom en legeundersøkelse for HØRSELEN var så forferdelig... Kan ikke samenlignes med fæle sykdommer etc... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 17. september 2003 #24 Del Skrevet 17. september 2003 Kanskje lurt å trekk einn piggene både den ene og andre.... Og tenke på hva man skriver og hva man legger i det andre skriver..... Men altså.. Ragnild... Det du ber om er umulig..... En maskin kan KUN lese, vi mennesker kan ikke det, vi er for komplekse til det.... Men nå er jo tråden helt på tur da.... Trekker meg ut før det blir enda mer destruktiv krangling jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 17. september 2003 #25 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg mener fremdeles at hun burde spurt legen hvorfor hun mente dette var nødvendig og forklart om barnet dersom en legeundersøkelse for HØRSELEN var så forferdelig... Kan ikke samenlignes med fæle sykdommer etc... Mayamor Man ØNSKER ikke å ha NOEN problemer m sine barn da!.... Hun ble jo satt ut.. noen ganger blir man det, og klarer ikke si ifra.... Å gå på hvordan folk føler er ingen diskusjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #26 Del Skrevet 17. september 2003 helt enig meg Stjernefisken og juggernaut. Det er da helt merkelig og kritisere noen for å bli lei seg , spes når det kommer til sine egne barn, der er man ekstra senesetiv. MAkan :o Jeg synes også denne legen oppførte seg uproft, slike ting tar man opp under selve timen, ikke som en sleng bemerkning på vei ut døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 17. september 2003 #27 Del Skrevet 17. september 2003 Du kan i alle fall ikke klandres for at du reagerte med å bli lei deg! Vi er vel alle utrolig sårbare når det gjelder våre egne barn, og følelser lar seg dessverre ikke styre! Selv var jeg ute for en utrolig lite barnevennlig lege da jeg var på 4 års kontroll med vår yngste sønn for rundt fem år siden. Legen skulle sjekke at testiklene var kommet ned i pungen, og beordret buksene av. Gutten syntes dette var fryktelig ubehagelig, og ville slettes ikke ta ned buksene for den sure damen! For hun var virkelig sur! På tross av at jeg kunne bekrefte at testiklene var der de skulle være, så gav hun seg ikke. "Bare ta av ham! Bevare meg vel; vi skal da ikke være stygge med ham, heller!" sa hun. Og jeg, mitt naut, våget ikke annet enn å ta ned buksene hans, hvorpå hun klemte til og det uten å godprate med eller smile til gutten. Jernkvinnen! Hele situasjonen ble helt feil; gutten gråt sårt, og jeg hadde vondt langt inn i hjerteroten! Hadde det vært i dag, hadde jeg nok tatt gutten og gått! Dette er jo en helt annen situasjon enn den du opplevde, og jeg vil tro min historie er noe mer traumatisk i så måte, både for meg og barnet. Dette var etter mitt syn et overtramp fra legens side; 0 respekt for barnet!!! Men i prinsippet handler den likevel om det samme: 1) Et besøk hos legen som bare ble helt feil 2) Erkjennelsen av at en hvem som helst tilfeldig lege faktisk ikke kjenner barnet ditt slik som deg selv. 3) En følelse av å bli overkjørt og umyndiggjort. Hvis legen hadde mistanke om at datteren din hadde hørselsvansker, burde hans første reaksjon ha vært å spørre deg om dine/deres opplevelser mht. dette; har dere lagt merke til om hun snur seg etter lyder? Reagerer hun på stemmen deres når dere kommer inn i rommet? Etc... Nå er vel kanskje denne legen veldig uerfaren, så kanskje du rett og slett må unnskylde ham litt! Det var helt klart feil av ham å formidle en så viktig mistanke til en mor som er i ferd med å gå! Da fikk du liksom ikke anledning til å prate med ham eller stille spørsmål i det hele tatt, og ble gående med tanker og bekymring alene! Hvis jeg var deg, ville jeg ha møtt opp til denne timen han bestiller. Det gjør jo ingenting fra eller til, egentlig! Etterpå kan du antageligvis utelukke hørselsproblemer hos barnet ditt, i alle fall! God klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 17. september 2003 #28 Del Skrevet 17. september 2003 Ikke bry deg for mye om det, denne legen holder seg innenfor den lille firkantete rammen de tror er den beste, men som ikke alltid fungerer som den skal min sønn skulle også være døv i følge barnelegen hans, men han hører da godt forstår at det er vondt å høre når en er nybakt mamma, men ikke bry deg for mye med det, ta det heller som positivt at de dobbelsjekker barnet ditt, for da får du virkelig vite at alt står bra til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 17. september 2003 #29 Del Skrevet 17. september 2003 Skjønner godt du ble lei deg! Men er litt ekstra sårbar som nybakt mamma. :trøste: Jeg synes det var uprofesjonellt av legen din. Hva om barnet VIRKELIG hadde vært døvt? Man gir da ikke slik informasjon som en slengbemerkning. Dessuten er det svært lite hyggelig å bruke ordene "unormalt" om babyen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 17. september 2003 #30 Del Skrevet 17. september 2003 Pjusk satte ord på en viktig ting her ja! SOm nybakt mamma er man mer sårbar!.... Sånn er det bare! Og det VET en lege! Supert Pjusk, enige nå vi!... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 17. september 2003 #31 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg synes legen var frekk med den kommentaren. Jeg hadde selv blitt paff og lei meg selv om jeg visste at mitt barn hører utmerket godt også fikk jeg en sånn kommentar mens jeg var på vei ut døren. Det er bare sånn enkelte er. Jeg er veldig sårbar når det gjelder mine barn og jeg prøver å holde meg litt i tøylene, men det er ikke enkelt. Noen er bare sånn. Hun kunne kanskje sagt til legen at barnet hennes hører utmerket godt, men når man blir satt helt ut av en kommentar som dette så er det ikke så lett å summe seg og si noe. Jeg synes ikke du skal bry deg om denne legen jeg. Hvis du vet at barnet ditt hører utmerket godt, så bare overse denne kommentaren. Håper alt går litt bedre nå. Og ja jeg synes legen kunne sjekket om barnet ditt hørte ved å knipse eller lage lyder o.l. først, istedet for å komme med det der. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 17. september 2003 #32 Del Skrevet 17. september 2003 jeg hadde følt det samme hadde jeg vært i den situasjonen.. legen kunne sagt det på en annen måte eller jaffal sagt det før dere var på vei ut!! snakk om å bare slenge en sånn ting rett i tryne på en da!! nå vet ikke jeg hvor mange av de som har svart her, som har barn. men hallo.. jeg tror de fleste hadde på en eller annen måte reagert på den saken der... uansett! men vær glad at hun er så liten enda, da husker hun ikke det neste gang hun ska på kontroll. verre med gutten til væren.. stakkars gutt.. fælt viss han skal grue seg til neste legebesøk.. ikke at jeg vet noe mer utover det, ikke missforstå.. men du får trøst av meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 17. september 2003 #33 Del Skrevet 17. september 2003 dersom en legeundersøkelse for HØRSELEN var så forferdelig... Kan ikke samenlignes med fæle sykdommer etc... Litt på sidelinjen, men: jeg syns at auditive problemer GODT kan sammenlignes med fæle sykdommer! Det er vanskelig og vondt å slite med dårlig hørsel, det er et betydelig handicapp. Og det er helt sikkert grusomt å være mor (eller far) til et barn med audiorelatert problematikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 17. september 2003 #34 Del Skrevet 17. september 2003 Litt på sidelinjen, men: jeg syns at auditive problemer GODT kan sammenlignes med fæle sykdommer! Det er vanskelig og vondt å slite med dårlig hørsel, det er et betydelig handicapp. Og det er helt sikkert grusomt å være mor (eller far) til et barn med audiorelatert problematikk. tja.. kommer an på.. min gutt gører veldig lite på et øre!... Går veldig fint det, han bare snur det andre kinnet til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. september 2003 #35 Del Skrevet 17. september 2003 Selektiv hørsel er ganske vanlig etter som jeg har opplevd med en del barn OG voksne... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 17. september 2003 #36 Del Skrevet 17. september 2003 Ikke så rart du reagerer, det er helt normalt, legen på sin side burde nok snakket med deg om dette på en annen måte, men nyutdannet lege og nybakt mor vet du. Hovedsaken er at legen tross alt gjorde jobben sin, om noe urutinert kanskje... Alt er nok i orden, men nå får du nok sjekket at datteren er akkurat så perfekt som du tror. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 17. september 2003 #37 Del Skrevet 17. september 2003 Datteren min går i en bhg der halvparten av barna er døve eller sterkt hørselshemmede og jeg kan med hånden på hjertet si at det faktisk er et STORT handicap! Er dere klar over hvor mye barn lærer gjennom å HØRE på omgivelsene rundt seg? Hvor mye de plukker opp og husker? Tenk å være fratatt det og ALL lærdom må inn visuelt. Døve og hørselshemmede barn har utrolig lite å stille opp med i forhold til hørende barn når det gjelder læring i barndommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 17. september 2003 #38 Del Skrevet 17. september 2003 Herregud så mange duster det er som svarer her inne!!!!!!! Jeg blir irritert. Hvorfor skal dere stille spørsmål ved følelsene til folk? En følelse er en følelse, det går ikke an å si at : en slik følelse burde du ikke ha! Hun ble satt ut, lei seg, overrasket og litt sint på denne legen. Ja, slik er den saken. Ikke noe noen andre kan endre på, eller trenger noen forklaring på heller. Kjære gjest: vil bare si at jeg også ville ha blitt sint og lei meg på slik uproff oppførsel av en lege. Ville ikke godtatt å få slengt noe slikt etter meg i døren. Håper jeg ville hatt mage nok til å si det der og da til ham/henne, men det vet man jo aldri om man klarer når man blir overrumplet. Det er vel slik blant leger som i alle andre yrker; noen dyktige og noen dårlige, og mange middels. *Trøsteklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå