Gå til innhold

Barnelegen tråkket i salaten

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg var på seks måneders kontroll med jenta mi i går. Hun har kommet i den fasen hvor fremmede er litt skummelt, men i steden for å grine når fremmede kommer for nærme, blir hun taus og bare kikker. Inne hos barnelegen, som for øvrig er nyutdannet, ble jenta mi helt taus da barnelegen stakk trynet sitt opp i ansiktet hennes. Hun kom ikke med en eneste lyd de fem minuttene vi var inne, så da vi var på vei ut døra sa barnelegen "jeg setter kanskje opp en ekstra time til dere for å sjekke om hun er døv, det er ikke normalt at en baby er stille så lenge!". Jeg ble helt satt ut og fikk ikke fram et ord, jeg bare kom meg ut av kontoret med gråten i halsen. Hvordan kan hun bare slenge ut en kommentar på den måten? Jeg vet veldig godt at jenta mi hører utmerket godt, hun reagerer jo alltid med å snu seg etter lyder. Hvis barnelegen virkelig hadde mistanke om at jenta mi er døv, kunne hun jo lett sjekket dette med å knipse eller hva som helst og se om jenta mi reagerte! Dessuten har jo dette med hørsel rutinemessig blitt sjekket før av både helsesøster og barnelege og alt var jo i orden da! Jeg synes oppførselen til denne barnelegen var direkte uprofesjonell. Jeg ble lei meg og veldig engstelig, selv om jeg vet at jenta mi ikke er døv. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Hun kunne jo spurt først liksom..... Men ingen ting å tenke på når du vet hun hører.. Du kan jo også ta en tlf ned dit for å forklare da... Så slipper du en unødvendig tur!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du overreagerer her! Hva om jenta hadde vært døv uten at du hadde merka det, og legen ikke hadde reagert? DA hadde det vært grunn til å klage. Hvor gammel er du? Man styrter da ikke på dør med gråten i halsen fordi legen vil undersøke ungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Synes du virkelig det er noe å ta sånn på vei for at legen vil sjekke om alt er i orden med barnet ditt?

Jeg husker selv hvordan jeg var da jenta mi var på den alderen, veldig sårbar overfor alt som gjaldt henne. Husker jeg begynte å gråte når legen sa at hun var veldig søt men at hun kansje kunne vært noen gram mer....   :oops:  

Vel, lykke til med datteren din, jeg er sikker på at hun er helt perfekt   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville snakket med legen i stedet for å løpe ut med gråten i halsen...

Dessuten er det bedre at barnet blir undersøkt en gang for mye enn en gang for lite... :wink:

Det går nok bra...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Løp ikke ut med gråten i halsen. Vi var på vei ut døra, fullt påkledd, da legen slang ut denne kommentaren. Jeg ble overrumpla og ble lei meg. Tenkte ikke på å spørre mer. Jeg vet jo 100% sikkert at jenta mi hører godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes legen burde spurt deg ut litt mer hvis hun hadde misstanke om døvhet......ikke bare slengt ut en kommentar basert på så tynt grunnlag.....og forberedt deg mer på sin misstanke...ikke minst... :-?

Og ja...vi er veldig vare når det gjelder barna våre.......husker jeg var hos barnelege på 2-årskontroll med eldstegutten min...da legen liksom sånn tilfeldig slengte ut (sånn ca.da jeg var på vei ut døra) at sønnen min hadde vannbrokk i pungen og måtte opereres..!!!...jeg var totalt uforberedt og ble helt satt ut...!!! :-?

Leger/helsepersonell skal være mer profesjonelle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var veldig uproffesjonel lege du gikk til!

Altså. En lege må kunne forklare seg på beste måte! Det er ikke vits i å gi en nybakt mamma enda mer bekymring.

For det første så ska han aldri si at ungen er døv før han har sjekket noe som helts! Altså gi en syndrom uten å sjekket noe!

For det andre, kunne han sagt det på en helt annen måte og ikke når dere var på vei ut!

En god lege burde også vist at barn i den aldersgruppen reagerer veldig på fremmed folk!

Jenta mi ble og blir skikkelig tyst når hun møtter fremmede folk. Men når det går 5min så jabber hun hull i hodet på dem. Så jenta di er langt i fra unormal.....

Synes faktisk du ska klage jeg. For jeg tror i den legen der må friske opp litt i studien sin jeg. Det går da ikke an si at ungen din er unoraml og døv uten å sjekket noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjoenner ikke helt hvorfor du ble lei deg?

Hvis du vet at hun ikke er doev, kunne du vel bare ha sagt det og saa kunne legen ta en rask test.

Men er det virkelig noe aa bli lei seg for??

Jeg bare undrer litt.. sikkert fordi jeg ikke har barn selv...

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan da ikke noe for at man blir lei seg, ubegrunnet eller ikke..... !!! SÅ hvorfor komm det?..... Hva vil du oppnå med det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som nybakt mamma er man sårbar fordi man er usikker på om man gjør ting riktig og fordi man ikke vil at det skal være noe feil med ens eget lille nurk. Jeg kan faktisk ikke svare fullt ut på hvorfor jeg ble lei meg utover det jeg allerede har skrevt. Jeg hadde sannsynligvis ikke blitt så lei meg dersom hun hadde tatt opp dette på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke noe for at man blir lei seg, ubegrunnet eller ikke..... !!! SÅ  hvorfor komm det?..... Hva vil du oppnå med det liksom...

Om man overreagerer og blir lei seg uten noen god grunn, så kan det kanskje være greit å være klar over det, slik at en ikke kjefter ut en lege som bare har gjort jobben sin. Kan ikke være lett å være barnelege dersom alle foreldre er på samme måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som overreagerer, så er det dere perfekte mennesker som hyler ut hvor teit det er at hun ble lei seg!

Det er klart det går an å reagere som henne når man i døra på vei ut får beskjed om at ungen skal testes for døvhet, uten at et ord har vært nevnt tidligere.

Selv hadde jeg nok tatt et skritt tilbake og snakket med legen, men det er flere situasjoner jeg har vært i der jeg rett og slett har blitt satt ut av kommentarer.

OG at legen er så flink, hva vet dere om det?

Det er utallige leger der ute som aldri skulle vært uteksaminerte fra medisinstudiet.

Puggehester som mangler empati whatsoever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legen gjorde VAR ubenksomt og uprofesjonellt! Man slenger ikke slikt ut av seg når folk er ute av døra, det var alle som har studert litt etikk og lært litt om epmati etc... Hva om læreren på forelderemøte så når man var på vei ut døren... å du.. jeg tror sønnen mdin har adhd... men vi snakkes....

hallo... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som overreagerer, så er det dere perfekte mennesker som hyler ut hvor teit det er at hun ble lei seg!

Det er klart det går an å reagere som henne når man i døra på vei ut får beskjed om at ungen skal testes for døvhet, uten at et ord har vært nevnt tidligere.  

Selv hadde jeg nok tatt et skritt tilbake og snakket med legen, men det er flere situasjoner jeg har vært i der jeg rett og slett har blitt satt ut av kommentarer.

OG at legen er så flink, hva vet dere om det?

Det er utallige leger der ute som aldri skulle vært uteksaminerte fra medisinstudiet.

Puggehester som mangler empati whatsoever.

Diplomatis du var i dag da ;)

Det er menneskelig å overreagere, men det kan være greit å være klar over at det er det man gjør. Når man får høre at det barn man vet hører godt skal bli testa for døvhet, så er det jo ikke akkurat noe å ta på vei for...

Hvem har sagt at legen var flink? Hvem har utpekt seg selv som perfekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...