Gå til innhold

Hjemmsittere = for diktatur ?


Gjest Augustina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Du hater distriktet du bor i' date=' men ønsker ikke å gjøre det mer attraktivt? Merkelig innstilling :o Hva er det du klager for da egentlig?[/quote']

Klager jeg :roll:

Jeg hater distriktet jeg bor i..jeg klager ikke...jeg liker meg ikke her...liker ikke f o l k a her....da hjelper det ikke hvilket parti som styrer.

Jeg kommer også til å flytte så snart jeg får sjansen.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er heller INGEN her som liker meg.

Jeg skulle på en "blind-date" med en mann her, men da han tydeligvis hadde fått vite hvem jeg er så har jeg ikke hørt noe mere...og han har vært umulig å få tak i.

Hva gjør man mot slikt? :o

Hva har jeg gjort galt??? Vel, ingen forteller MEG det.

Jo, jeg hater dette stedet av hele mitt hjerte.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at å stemme er en plikt i et demokratisk samfunn. Og jeg er flasket opp med "har du ikke stemt kan du ikke klage". Må allikevel si at jeg i år har deltatt i det vanskeligste valget jeg kan huske.

Har akkurat flyttet til ny kommune, og kjenner ikke partiene.

* Alle partiene har de samme sakene i sine programmer

* Ingen av partiene kan fortelle meg hvorfor jeg skal stemme på akkurat dem (JA - jeg har spurt - MANGE ganger - på stands, på hjemmesider etc.)

* Jeg har ingen fast partitilhørighet

* Det har ikke vært noe tydelig flertall for noen de siste 4 år, hvilket medfører at alle partier tar på seg æren for alt godt som har skjedd, og ingen snakker om det negative.

....og det er bare for kommunen. Fylkeskommunen er om mulig enda fjernere og vanskeligere å få tak i info om. (Nå er jeg motstander av fylkeskommunen, men må jo stemme der når den nå eksisterer...)

Så jeg stemte. Uten overbevisning. På partiet som ideologisk ligger meg nærmest. Så nå kan jeg klage i 4 år. MEn kan jeg klage på det partiet jeg stemte på? Som jeg har vært med å få frem?

Og hvorfor er det slik at politikerne ikke tar hensyn til folkets vilje - demokratiet. Når det i enkelte kommuner tydelig vises i valgresultatene at man ønsker et skifte, så starter det sittende regime en ny periode, med støtte fra en stemme RV eller en stemme PP. Er ikke det egentlig litt respektsløst? JEg syns det får demokratiet til å ligne litt på sjakk - kun taktikkeri. Med stemmene fra sist Stortingsvalg, slutter jeg aldri å forundre meg over at vi faktisk har en statsminister fra KrF???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...