Gå til innhold

Kan jeg slutte på P-pillene midt i brettet?

Gjest Trude

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hoppet over mensen forrige mnd,som jeg ofte pleier å gjøre. Har fått litt panikk nå,for jeg er redd jeg er gravid, har endel symptomer.. I og med jeg drikker ca hver helg er jeg redd for å finne ut at jeg er gravid så sent at jeg allerede har skadet fosteret.

Neste p-pille pause vil bli 20 mai, men da har jeg allerede hatt et par helger med alkohol. Så jeg lurte på om jeg kan stoppe midt i brettet nå, for å sjekke om mensen kommer, eller om dette ikke er trygt? Er så utrolig redd for å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Nei, det anbefales ikke å stoppe midt i brettet. Er du gravid så vil det vises på en graviditetstest, så det vil være det riktige å gjøre nå.

Om du mistenker du er gravid så vil det være best om du lever som om du var gravid til det motsatte er bevist.

Endret av SportyShorty
Yrkestittel fjernet iht regelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg tar en test nå vil den gi meg rett svar selv om jeg fortsatt går på p-pillen?

Jeg trodde jeg måtte slutte med p-pillene for at testen skulle gitt meg rett svar ?

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en graviditetsstest dersom du mistenker at du er gravid.

Dersom du skulle være gravid står det sikkert noe i pakningen til p-pillene rundt graviditet.

Fra min, Yasmin: "Skal ikke brukes under graviditet. Avslutt behandlingen umiddelbart dersom graviditet inntreffer."

Evt. kan du ta graviditetsstest hos legen din, da kan du samtidig spørre han/henne om p-pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg tar en test nå vil den gi meg rett svar selv om jeg fortsatt går på p-pillen?

Jeg trodde jeg måtte slutte med p-pillene for at testen skulle gitt meg rett svar ?

Takk for svar!:)

Dette lurer jeg også på! noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Eneste er at man kan få falsk negativ om man tester for tidlig da, men det har ingenting med p-pillene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...