Gå til innhold

17 mai-mat

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg tenker på grillede pølser, men på en litt spennende vri. Kansje ovnsbakt? Hva skal dere ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi griller på 17.mai og da er det mye forskjellig på grillen; alle typer pølser, hamburgere, koteletter, grillspyd og gjerne tomater/sjampingjong. Liker godt grillspryd jeg, lager de enkelt selv og velger bare ting jeg liker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vito - nr to

Høyklassisk meny på sein ettermiddag: Kokt laks, rømme (seterrømme!), agurksalat, kokte poteter. Jordbær med fløte (kremfløte, ikke noe juks!)

Middagspausen blir nok - i år som alle år - oppvarmet ertesuppe fra dagen før.

Kan også nevne at "vi" vil si to voksne i 40-årene + fem barn i 9., 9., 6., 4. + en liten på fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom både jeg og sambo får trumfet gjennom våre ønsker blir det noe koldtbordlignende brunchmat og grilling utover ettermiddagen.

Koldtbordet skal helst bestå av masse laks, masse eggerøre, masse spekeskinke, masse roastbeef og litt brød.

Grillinga blir vel en salig blanding av alt vi har plass til å kjøleskapet på forhånd. Pølser, flintsteik, koteletter, bakt potet...

Nå ble jeg sulten! Hurra for Norge :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal også ha tradisjonell kost; rømmegrøt, spekemat, eggerøre, potetsalat og flatbrød. På hytte på Vestlandet.

Jeg kjører innom et sted på veien og skal kjøpe hjemmelaget flatbrød og "ekte" smør.

Kake har jeg ikke bestemt enda. Er litt lei av ostekake med gele, men det er jo godt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Aner ikke. Det kan bli alt fra kalvestek med fløtesaus til grillpølser i lomper. Kommer an på hva planene blir, og hvor vi skal være. :)

Derimot veit jeg en ting, dersom det bare blir meg og samboeren, så blir det særdeles enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phalaenopsy

Vi bruker som regel å spise ute på 17.mai, så det kan det bli hva som helst. Ofte buffet, svinesteik, biffsnadder og liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...