Gå til innhold

Imogens


Imogen

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara
På en dårlig vanlig dag: hvor lenge er det igjen til jeg har forbrent nok til å trøkke innpå den sjokoladen etterpå og fortsatt gå i null?

Det var pulsklokka si :hoppe:

:ler:

Change har jeg ikke hørt om engang, skal google det.

Er så shopping-amatør at det er pinlig. Gamle damer som meg burde i aller høyeste grad være opptatt av et minimum av ok fremtreden, det har bare ikke vært førstepri i det hele tatt. Nå er ungen større og jeg må ut mer blant folk :sukk: så jeg burde strengt tatt skjerpe meg litt på den fronten. Jeg er bare født med mannlige shoppinggener, dvs at jeg er den venninna som blir sittende småsvett og drittlei på stolen utenfor prøverommet :ler: I hate it, with a passion... har på meg klær fordi jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har en betydelig mer avansert sak enn meg, en sånn som Engle beskrev, og den kan antagelig koke kaffe.

:hoho:

Mannen hadde også en slik. Helt til han mistet den under en klatretur i Jotunheimen. Jeg tviler sterkt på at det var mye igjen av klokka i det den traff bakken ganske mange hundre meter under. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av Paradise-drøm. :ler: Mannen i huset har begynt å interessere seg for det, av alle ting (komisk, siden han knapt ser på tv ellers), fordi han syns det er så mange ubetalelige sitater. :ler: Og jeg må si jeg er i sjokk - hvordan er det mulig å være så... ja, vet ikke hvilket ord jeg leter etter, men de menneskene er virkelig noe for seg selv. Faktisk er det verre enn jeg hadde trodd på forhånd, og det er så merkelig hele greia at jeg nesten blir litt fascinert. Noe som i grunnen ikke bare er litt pinlig. :fnise: Så jeg skjønner godt at en drøm om egen deltakelse, kan ha vært marerittaktig. :ler:

Til Miss O'Hara, kan jeg også støtte Change-anbefaling. Jeg har kjøpt meg to bher der, og innser at jeg har funnet bher og størrelser som passer bedre for meg. Jeg har slitt litt med nakken (ned mot den ene skulderen) en stund, og har innsett at jeg har drevet og vridd på skuldrene for å få bhen til å gli på plass, på en måte. Etter at jeg fikk meg nye bher, har jeg sluttet med det, og jeg innser at jeg belaster nakken mindre. Høres kanskje rart ut, men det er noe der i mitt tilfelle.

Ellers høres det fabelaktig ut med mindre jobbing, Imogen! :)

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paradise Hotel-drøm. :hoho:

Jeg føler meg som fra en annen klode når kollegaer har engasjerte PH-diskusjoner. Jeg blir litt råll.

Når det gjelder pulsklokke, har jeg hittil sverget til å kjøpe de aller billigste jeg finner. Nå har jeg imidlertid fått et par behov som går utover den typen; måling av hvor langt jeg løper og en funksjon for å kunne sette intervall (4x4, med lyd som sier ifra når intervallene går over i pause osv.). Vet dere hvor mye man må regne med å betale for noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis syns jeg det er kjipt når noen avlyser avtaler, for det betyr jo stort sett tapte penger og tid å slå ihjel, men når noen avlyser siste avtale på fredag er det igrunn helt ålreit. Juhu! Helg! :hoppe:

Nå skal jeg finne ut hva jeg kan lage til middag, handle litt (vi har egentlig ukehandlet allerede, men jeg tror ikke jeg har lyst på noe av det som står på menyen. :ler: Hurra for planlegging) og så skal jeg hjem. Nå rekker jeg jo fint å trene, kanskje til og med shine opp leiligheten litt, og fortsatt ha en lang fredagskveld igjen. Og det er sol! Det blåser katter og bikkjer, men det er hvertfall sol. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også håndballen. Jeg blir helt gal når det går store mesterskap på TV, og i tillegg blir jeg supervemodig og veldig glad (samtidig! :rolleyes::fnise:) av lukten av håndballklister. :hjerte:

:ler: Det høres ut som meg, det klør i hendene når jeg ser på. Og lukten av klister :hjerte: -helt enig. Og lyden av å kaste ball med klister på. Mannen kom forresten hjem fra tannlegen med ny tannkrem her for litt siden, som lukter akkurat som det gjorde i førstehjelpskofferten vår da jeg spilte. Lurer på om det var av isposene eller noe. Jeg sniffer inn nostalgi hver kveld. :fnise: (Jeg bruker jo en annen tannkrem selv, for sensitive tannhalser. Nipsfigur må vite. :fnise: )

Når jeg tenker meg om kunne jeg tenkt meg å spille håndball igjen. Men det toget er nok gått nå. :ler:

Haha, samme her! Det hadde vært kjempegøy. Men det begynner å bli noen år siden jeg konkluderte med at hvis ikke jeg kunne bli best (som selvsagt var den opprinnelige planen) så kunne det være det samme med hele greia. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle damer som meg burde i aller høyeste grad være opptatt av et minimum av ok fremtreden

:ler:

Jeg er bare født med mannlige shoppinggener, dvs at jeg er den venninna som blir sittende småsvett og drittlei på stolen utenfor prøverommet :ler: I hate it, with a passion... har på meg klær fordi jeg må.

Jeg kan også være litt sånn. Om det er noe spesielt jeg trenger, virkelig hater jeg å lete. For man finner jo aldri det perfekte plagget man har sett for seg. Og om ikke jeg må ha noe, er jeg sjelden på shopping. Men så kan jeg plutselig få det for meg, og gå bananas. Det er jo selvsagt helst når jeg ikke har penger. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde også en slik. Helt til han mistet den under en klatretur i Jotunheimen. Jeg tviler sterkt på at det var mye igjen av klokka i det den traff bakken ganske mange hundre meter under. :ler:

Æsjda, den er kjip! Tusenvis av kroner i tusen knas. Jeg kan jo forstå at den kanskje ikke ble erstattet(?) -i og med at dere fortsatt klatrer og risikoen er tilstede for at neste klokke går samme vei. :fnise:

Når det gjelder pulsklokke, har jeg hittil sverget til å kjøpe de aller billigste jeg finner. Nå har jeg imidlertid fått et par behov som går utover den typen; måling av hvor langt jeg løper og en funksjon for å kunne sette intervall (4x4, med lyd som sier ifra når intervallene går over i pause osv.). Vet dere hvor mye man må regne med å betale for noe slikt?

Mannen sin har visst sånne funksjoner, og man kan legge inn ønsket puls for hver av intervallene/pausene. Men jeg vet ikke hva den koster, eller hva evt de enkleste modellene med samme funksjon koster. Skal høre om han har peil, men det får bli litt senere, han er nemlig litt opptatt akkurat nå med å hvile øynene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av Paradise-drøm. :ler: Mannen i huset har begynt å interessere seg for det, av alle ting (komisk, siden han knapt ser på tv ellers), fordi han syns det er så mange ubetalelige sitater. :ler:

Det er nok tett mellom morsomme sitater ja. Sist jeg svitsjet innom bedømte en av jentene en annen jente som tydeligvis var nyankommet. Jeg var sikker på jeg måtte ha hørt feil, for jeg syns bestemt hun sa "asså, jeg tror ikke vi har så mye til felles akkurat, hun er typisk vanlig og jordnær lissom, mens jeg er jo mer down to earth". Eller noe sånt. Så tenkte jeg altså at jeg måtte ha hørt feil, men mannen påpekte at antagelig var det akkurat det hun sa. :ler:

Og jeg må si jeg er i sjokk - hvordan er det mulig å være så... ja, vet ikke hvilket ord jeg leter etter, men de menneskene er virkelig noe for seg selv. Faktisk er det verre enn jeg hadde trodd på forhånd, og det er så merkelig hele greia at jeg nesten blir litt fascinert. Noe som i grunnen ikke bare er litt pinlig. :fnise: Så jeg skjønner godt at en drøm om egen deltakelse, kan ha vært marerittaktig. :ler:

Da Paradise gikk i fjor fikk jeg faktisk med meg litt mens jeg lå sjuk og søvnløs på sofaen. Og jeg ble faktisk litt fascinert jeg også. I smug såklart. :fnise: Det er så mange ting ved både konseptet og folka som for meg gjør det helt ufattelig at noen vil være med. Alt fra å gjøre et bevisst valg om å stille opp, å tenke at en eviglang fyllefest på tv høres ut som en god idé, hvordan man (ikke)oppfører seg mens man er der, og ikke minst hvordan man tydeligvis glemmer at det finnes en verden utenfor (for de oppførte seg som om de ikke var klar over det). Og til slutt, selv om man gir oppriktig fullstendig faen i "hva andre synes", burde ikke vissheten om at besteforeldrene dine kommer til å se på stoppe deg før du rangler rundt og gjør flaue ting? Jeg kan ikke med min beste vilje finne noe som ville lokket meg med. Derav altså panikken jeg våknet mer her om dagen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det begynner å bli noen år siden jeg konkluderte med at hvis ikke jeg kunne bli best (som selvsagt var den opprinnelige planen) så kunne det være det samme med hele greia. :fnise:

Samme her! :5: Etter å ha satset, ble jeg lei i starten av tyveårene, og forsøkte meg på 4.- og 5. divisjon. Dødfødt prosjekt, selv om det var ganske morsomt de par årene jeg holdt på. Men jeg ble så lei av medspillere som ikke ga jernet på trening, som syntes det var SÅ urettferdig at ikke alle fikk spille like mye, at en fest på lørdagskvelden var greit dagen før kamp på søndag osv. Slik er det jo i lavere divisjoner, så det var nok heller meg det var noe galt med. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Tror det der er ganske normalt satsningsnivå i de divisjonene ja. Det var nok ikke helt riktig sted for deg. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig slapp start på dagen. Første del av den ble tilbragt som slakt på sofaen, uten vilje eller ork til noe som helst. Det vil si, første del av dagen ble tilbragt i senga, jeg sov bort halve dagen. :sjenert: Men så, helt slakt. Uggen i kroppen og generelt lat. Likevel klarte jeg faktisk å dra i gang trening. Det krevde riktignok nøye utvalgt og mye musikk for å dra opp humøret, men jeg kom i gang til slutt, og fikk med mannen også. Vel i gang var det han som pushet meg, og jeg økte faktisk på flere av øvelsene. Ikke dårlig for en uggen dag! :tommelsmil:

Samtidig er jeg begredelig svak i triceps. Kjørte hantelpress på skråbenk i dag, og det var triceps, ikke pectoralis som stoppet meg til slutt. Spørs om jeg må prøve ut en brystøvelse som ikke tar så mye på triceps også, for å få kjørt meg skikkelig. Evt bare bli sterkere i triceps. :ler: Men noe må jeg jo gjøre før jeg kommer så langt. Vi har ikke noe pec deck her, som var den varianten jeg tenker på først når det gjelder bryst uten triceps, men tenker at cablecross også må funke? Ellers kommer jeg ikke på flere. Muligens hantelflyes, men den syns jeg er vanskelig å gjøre riktig, så jeg tror jeg unngår den en stund til. :sjenert::fnise:

Laget forresten utrolig god mat i dag. Veldig enkelt med fullkornsspaghetti, hjemmelaget pesto, kyllingfilet, cherrytomater, løk og champignon. Men alt ble usedvanlig godt, av en eller annen grunn. Saftig kylling og smaskens pesto, supergode tomater og alt var bare fryd og gammen. Eller kanskje det var ekstra godt fordi jeg var utsultet etter treninga. :ler:

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike treninger er de beste! :hoppe: Jeg føler jeg virkelig får valuta for innsatsen de gangene sofamila er utrolig lang og kroppen slapp, men at den likevel kommer seg i løpet av økta.

Jeg liker kabelkryss for bryst veldig godt, jeg bruker stort sett den eller hanteflyes (men det skjønte jeg var uaktuelt :fnise:) som øvelse nr. 2 på bryst i splittprgram. Kjipt med tricepsproblematikken, men det er jo bare en ting å gjøre med det. *ond* :ler:

Digg middag! Av og til bare klaffer det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Samtidig er jeg begredelig svak i triceps. Kjørte hantelpress på skråbenk i dag, og det var triceps, ikke pectoralis som stoppet meg til slutt. Spørs om jeg må prøve ut en brystøvelse som ikke tar så mye på triceps også, for å få kjørt meg skikkelig. Evt bare bli sterkere i triceps. :ler: Men noe må jeg jo gjøre før jeg kommer så langt. Vi har ikke noe pec deck her, som var den varianten jeg tenker på først når det gjelder bryst uten triceps, men tenker at cablecross også må funke? Ellers kommer jeg ikke på flere. Muligens hantelflyes, men den syns jeg er vanskelig å gjøre riktig, så jeg tror jeg unngår den en stund til. :sjenert::fnise:

O-keeiii... her hører jeg "bla bla, blablabla, blah" :fnise:

Men you go girl! :biggrin:

Håper du har hatt en knall 17. mai! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, sliten kropp. Egentlig ganske snill økt på elipsemaskinen i dag, men søndagens styrkeøkt sitter fortsatt godt i. Men det er greit, for det var en bra økt, blant annet med ny max i benken! :hoppe: -Ikke for å dra igang en "hva tar'u i benken"-runde altså, for jeg taper uansett lett mot flere av de som er innom her. :fnise: Men jeg er veldig fornøyd, for jeg tok mer enn jeg trodde jeg skulle. Godt jeg har et mannfolk med mer tro på meg enn jeg har selv. :ler:

Har spist knallgod fisk til middag, etter Engles anbefaling. Ørret med dijonsennep, akasiehonning, sitron, salt og pepper. :tommelsmil: Det blir definitivt en gjenganger! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kabelkryss for bryst veldig godt, jeg bruker stort sett den eller hanteflyes (men det skjønte jeg var uaktuelt :fnise:) som øvelse nr. 2 på bryst i splittprgram. Kjipt med tricepsproblematikken, men det er jo bare en ting å gjøre med det. *ond* :ler:

Takk for synspunkter! Jeg tror jeg skal gå for den neste gang. Planen var egentlig å teste det på søndag, men som nevnt satt jeg ny pers i benk ( :briller: )og var dermed for sliten til å prøve noe som krevde fokus etterpå. :ler:

Ellers, triceps er work in progress. StrengeEngle. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

O-keeiii... her hører jeg "bla bla, blablabla, blah" :fnise:

Men you go girl! :biggrin:

:ler: Heiagjeng er uansett aldri dumt. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for persing i benk! Moro! :)

Har spist knallgod fisk til middag, etter Engles anbefaling. Ørret med dijonsennep, akasiehonning, sitron, salt og pepper. :tommelsmil: Det blir definitivt en gjenganger! :sikle:

Det hørtes knallgodt ut. Jeg fikk lyst på - og jeg spiser ikke fisk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for persing i benk! Moro! :)

Ja, veldig gøy altså! Og så må jeg jo innrømme at jeg lurer litt på hva ei jente "bør" ta i benk. Hvor finner man noe om det? Uten å løpe rundt og spørre folk mener jeg, for det er jo uaktuelt. :fnise:

Det hørtes knallgodt ut. Jeg fikk lyst på - og jeg spiser ikke fisk. :ler:

:ler: Men det kan godt hende den blandingen kan funke som en slags dressing/saus til andre ting også. Jeg synes hvertfall den smakte godt med salaten jeg hadde til. Verdt et forsøk kanskje? Om du ikke bare skal begynne å spise fisk da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig gøy altså! Og så må jeg jo innrømme at jeg lurer litt på hva ei jente "bør" ta i benk. Hvor finner man noe om det? Uten å løpe rundt og spørre folk mener jeg, for det er jo uaktuelt. :fnise:

Jeg vet ikke helt, men har begynt å lure på om benken kanskje er litt som jeg mener markløft er; altfor mange (spes. jenter) tror de kan løfte mye mindre enn hva som er tilfelle? Jeg vet ikke helt... Men det viktigste er jo ihvertfall å gå ut ifra egen kroppsvekt, og ikke sammenligne seg med folk som f.eks. har en vekt som gir forutsetninger for å løfte mye mer enn deg. Jeg kom opp på egen kroppsvekt før jeg "ga meg" sist, men jeg er ganske sikker på at jeg kunne fått til ihvertfall ti kg mer enn det med lit mer trening, kanskje femten-tjue også - med god tid og smart trening? Jeg ser for meg at tjue kg mer enn kroppsvekt ville vært et slags tak for meg - kanskje mindre også. Men det er jo bare sånt jeg tror.

Nå løfter jo "jenta i gata" forsvinnende lite i benk, da, så de fleste som trener benk jevnlig tror jeg kommer godt ut av det om man sammenligner seg med "folk flest". :ler: Noe annet blir jo jenter som trener målrettet. Dette ble jo bare vas, svaret er: aner ikke. :ler:

Men det kan godt hende den blandingen kan funke som en slags dressing/saus til andre ting også. Jeg synes hvertfall den smakte godt med salaten jeg hadde til. Verdt et forsøk kanskje? Om du ikke bare skal begynne å spise fisk da. :ler:

Jeg har skikkelig lyst til å begynne å spise fisk! Vet bare ikke hvordan jeg skal lure hjernen min til å synes det er OK. Skal jeg prøve, skal jeg teste oppskriften din, ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...