Gå til innhold

Innblandet i venners forhold


Gjest uskyldig

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

At det ikke var noe seksuelt mellom dere kan så være, men skjønner at det er veldig vanskelig for henne å tro på dette.

Jeg er enig i det du skriver, men jeg vil bare kommentere denne.

For min del hadde ikke problemet vært om jeg trodde dem eller ikke, men at de var intime bak min rygg.

De hadde kanskje ikke sex, men en slik fortrolighet kan på mange måter være mer intimt enn sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min har flere gode venninner, og hva de prater om når de treffes aner jeg ikke. Så jeg er aldeles ikke av den sjalu typen. Men i det han utleverte meg til en av dem, og i det han valgte å gå til en av dem i stedet til meg med våre ekteskapelige problemer, så kunne det fort kommet et ultimatum om at han måtte velge mellom ekteskapet og vennskapet.

Mannen har rett og slett sluppet deg inn i sin kones intimsfære, og sitt ekteskaps intimsfære, uten hennes kjennskap og samtykke. At hun anser det utilgivelig, har jeg stor forståelse for.

At du kuttes ut har nok mindre med hva du har gjort, men at du vet for mye som hun ikke ønsket at du skulle vite. Hun føler det nok som et stort overtramp - noe det i sannhet er.

Jeg syns du har gjort mer enn nok i dette ekteskapet, så jeg foreslår at du respekterer hennes ønske om ikke å ha noe med deg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har brutt en grense ved å ha "hemmelig" kontakt med typen til din vennine.

Det riktige hadde vært å trøste han, ja, men alikevel latt henne få vite det. Holdt det på ett "venne-nivå" og åpenlyst.

Jeg forsår utrolig godt den andre dama. Hun vet ikke hva hun skal tro. Jeg hadde nok tenkt det verste selv... Ikke hun som er teit og overdriver. Det er rett og slett du (og han) som har vært dumme.

MEN, gjordt er gjordt..

Det riktige å gjøre er å oppsøke henne. Å si at du forsår henne og at du er virkelig lei deg for det du har selt i stand. At meningen var egentlig bare å være der for han, og at du skulle sagt noe til henne.. At du ikke er interessert i han, og at du var der for han for at de skulle finne tilbake til hverandre.

Eller noe. Virkelig få det frem at du ser at det var dumt, men at hun ikke har noe å bekymre seg for. At han er hennes og at du ikke er interessert i han på den måten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake siden opplevde jeg å bli dratt inn i mine venners forhold. Jeg hadde mest kontakt med mannen i forholdet. De hadde det vanskelig, og mannen brukte meg til gråtepute og trøst. Dette holdt vi hemmelig for hans kone. Det var en spenning mellom oss, men vi hadde aldri sex.

Det hele endte med at kona tok oss på fersken da han var hos meg. Hun hadde hatt mistanke om at det var noe lenge. Vi trodde ikke hun hadde anelse.

Han har sagt at ikke noe seksuelt skjedde, men det virker som om hun ikke stoler helt på det.

Nå overser hun meg fullstendig, ser rett gjennom meg, og vil ikke snakke med meg. Barna våre som er venner, men hun tar aldri initiativ til at de skal treffes lenger. Det er en skikkelig isfront, og jeg synes dette er fryktelig kjedelig.

Jeg synes egentlig hele situasjonen er unødvendig, og lurer på om det er håp om at dette kan gå over... Hva tror dere? Bør jeg la henne være, eller ta en alvorsprat med henne?

Du lot deg selv bli dratt inn, fordi du var tilgjengelig for han når han behøvde deg. Man velger selv om man ønsker noe eller ikke, og du ønsket å være der for han.

Hun fant det ut, og hun valgte å avslutte "vennskapet" med deg. Dere har gått bak ryggen hennes, og selvfølgelig stoler hun ikke helt på det som blir sagt nå i ettertid. Det man ikke våger å vise til sin partner, eller fortelle til sin partner definerer jeg som utroskap. Han har vært utro i mine øyner siden han holdt det hemmelig. han har også vært veldig utro i tankene, sine kemien var som den var mellom dere. På et eller annet tidspunkt kunne noe faktisk ha hendt, om dere hadde fått lov til å forsette slik. Men det er noe dere ikke vil få vite, siden det ble satt stopp for deres hemmelige møter.

Du bør nok la henne være i fred, så får tiden vise om hun ønsker å tilgi deg også. Noen ganger er det enklere å tilgi den man lever med, nettopp fordi man lever med den personen og mye mere å miste om man mister den personen.

Når det gjelder barna deres, som dus kriver i et litt senere innlegg, så syns jeg at du bare må respektere at det er slik for øeyblikket. At hun velger å blande barna inn i det, vitner om dårlig dømmekraft i mine øyner, men det er ikke noe du kan gjøre noe med. kanskje kan barna deres være venner senere, men hun må jo ikke ha noe med deg å gjøre for det. Akkurat nå er hun såret, og det må du forholde deg til. Hva som skjer i fremtidn er det ingen som vet, men du vinner nok ikke på å prøve å snakke med henne. La henne være, kanskje det går fortere over da. Men dere har brutt tillitten hun ahdde til dere, go det er det du må forstå selv om dere ikke hadde sex. Å være utro handler ikke alltid bare om sex, og som ejg sa tidligere har han vært utro i mine øyner. og du har vært med på det selv om du sier at du ble dratt inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg ser det er ulike meninger om hvem som har gjort galt her, og om dette er noe som kan ordnes opp i. Jeg ser det er mange som har forståelse for hennes oppførsel. Jeg skjønner også at hun er lei seg. Jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke kan oppføre seg sivilisert. Skjønner at jeg er den som kanskje ikke har forstått helt alvoret.

Jeg forstår at det har vært et overtramp. Jeg tenkte bare at siden hun fortsatt er sammen med han, hadde hun kjøpt forklaringen at ikkeno skjedde:-( Hun er ikke ei dame som ville godta utroskap.

Takk for deres tanker om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg ser det er ulike meninger om hvem som har gjort galt her, og om dette er noe som kan ordnes opp i. Jeg ser det er mange som har forståelse for hennes oppførsel. Jeg skjønner også at hun er lei seg. Jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke kan oppføre seg sivilisert. Skjønner at jeg er den som kanskje ikke har forstått helt alvoret.

Jeg forstår at det har vært et overtramp. Jeg tenkte bare at siden hun fortsatt er sammen med han, hadde hun kjøpt forklaringen at ikkeno skjedde:-( Hun er ikke ei dame som ville godta utroskap.

Takk for deres tanker om dette!

det kan jo være hun fortsatt ser på deg som en trussel selv om de har ordna opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke en relasjon eller forhold du har til noen ikke tåler dagens lys(les: i dette tilfellet,overfor en 3.person),er det fare på ferde.

Mannen i dette tilfellet burde kunne snakke med sin nærmeste. Ikke noe mer med det.

Skjønner meget godt at hun ikke ønsker å ha med deg å gjøre.

Tillitsbrudd..ja så absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg ser det er ulike meninger om hvem som har gjort galt her, og om dette er noe som kan ordnes opp i. Jeg ser det er mange som har forståelse for hennes oppførsel. Jeg skjønner også at hun er lei seg. Jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke kan oppføre seg sivilisert. Skjønner at jeg er den som kanskje ikke har forstått helt alvoret.

Jeg forstår at det har vært et overtramp. Jeg tenkte bare at siden hun fortsatt er sammen med han, hadde hun kjøpt forklaringen at ikkeno skjedde:-( Hun er ikke ei dame som ville godta utroskap.

Takk for deres tanker om dette!

Slik jeg leser innleggene dine oppfører hun seg ikke usivilisert, hun har bare bestemt seg for ikke å ha noe med deg å gjøre. Noe jeg ærlig talt syns du bør respektere.

Hvorfor skal hun ta initiativ til at ungene skal treffes, forresten? Kan de ikke leke sammen i gata eller besøke hverandre uten at du absolutt må snakke med deres mor?

Jeg syns du krever mye av denne dama, noe du absolutt ikke står i posisjon til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke kan oppføre seg sivilisert. Skjønner at jeg er den som kanskje ikke har forstått helt alvoret.

Jeg forstår at det har vært et overtramp. Jeg tenkte bare at siden hun fortsatt er sammen med han, hadde hun kjøpt forklaringen at ikkeno skjedde:-( Hun er ikke ei dame som ville godta utroskap.

Takk for deres tanker om dette!

Nei, du har nok ikke forstått alvoret her.

Du innser nok ikke hvor sårt det er for henne at mannen sviktet henne på det groveste, og at en av deres venner i høyeste grad til sviket. Kanskje svir det til og med enda mer enn om det "bare" hadde vært sex.

Klinisk følelsesløs sex kunne han hatt med hvem som helst som var villig til å stille opp, men det å bli intim med en annen krever gjensidighet, og du var i tillegg en venn av dem begge...

Som Dhanu, kan jeg dessuten ikke se hva som er så usivilisert med hennes oppførsel mot deg.

Hadde hun oppsøkt deg, truet deg, slåss med deg, så hadde hun vært usivilisert.

Hun velger å ignorere deg, og det er vel det beste hun kan gjøre i denne situasjonen.

"Hun har kjøpt forklaringen at ikkeno skjedde" sier du også.

Hun har kanskje ikke "kjøpt forklaringen", men mannen og hun har mest sannsynlig funnet ut at de ønsker å jobbe med forholdet, og da kan ikke du være en del av det.

Og bare litt språklig informasjon... "å kjøpe en forklaring" har vanligvis ikke samme betydning som å akseptere/godta en forklaring.

Vanligvis blir det brukt når noen har klart å overbevise andre om at en løgn er sannhet.

Så når du sier at hun kjøpte forklaringen, vil de fleste anta at du sier at dere egentlig hadde sex, men at dere klarte å lure kona til å tro at dere ikke hadde hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...