Gå til innhold

Snakk med meg! #kvinneguiden på IRC (EF-net)

Achmed

Anbefalte innlegg

PØH! Du snakket med oss, så ikke jug;)

[10:18] * Mattahara has joined #kvinneguiden

[10:20] <Mattahara> hallo...

[10:20] <Vea> hulluu

[10:20] <Vea> It's me, leclerc

[10:21] <Mattahara> ??

[10:21] <NaLa`n> Heihei

[10:21] <NaLa`n> Huh?

[10:21] <NaLa`n> Leclerc?

[10:21] <Mattahara> Da klarte jeg det alikevel da...

Så det så..

ROFL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Føler meg såååååååå ensom for tiden ....:( og så tenkete jeg å være flink jente og prøve å få til dette - men så er det jo ikke mulig jo ..ialleflal forstår ikke jeg noe. For ....altså .....jeg har noe som heter ICQ ...og jeg trodde det var det samme ..men så heter jo dette IRC og da er forvirringen fullkommen ........

Hjelp ...!!! er ikke dette det samme? da må jeg registrere meg på nytt et annet sted da? og hvor finner jeg det?? huff ..hva søren skal jeg med ICQ da igrunnen???? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg såååååååå ensom for tiden ....:( og så tenkete jeg å være flink jente og prøve å få til dette - men så er det jo ikke mulig jo ..ialleflal forstår ikke jeg noe. For ....altså .....jeg har noe som heter ICQ ...og jeg trodde det var det samme ..men så heter jo dette IRC og da er forvirringen fullkommen ........

Hjelp ...!!! er ikke dette det samme? da må jeg registrere meg på nytt et annet sted da? og hvor finner jeg det?? huff ..hva søren skal jeg med ICQ da igrunnen???? :o

IRC er totalt forskjellig fra ICQ. IRC kom leeeenge før ICQ var påtenkt.

Klient kan lastes ned herfra: http://www.mirc.com/

Her er en gude til irc: http://www.web-amp.com/irc/

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg greid å laste ned programmet - MEN jeg får ikke til å slrive inn serveren !!! finner ikke ut HVOR ....kan noen skrive i detalj HVOR jeg skal skrive inn opplysningene? :oops:

kjeder meg og VIL på Chat jeg også nemlig :-? :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv i statusvinduet: /server irc.banetele.no

Altså, der du skriver til vanlig. ;)

Deretter, da du er tilkoblet, skriver du: /join #kvinneguiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Step-by-step.

• 1. Start programet.

2. Trykk bort eventuelle vinduer som dukker opp, bortsett fra hoved vinduet.

3. På nederste delen av hovedvinduet ditt vil du merke at du kan skrive i. Der vil jeg at du skal skrive /server irc.homelien.no - Da skal du etter alt å dømme klare å se at det dukker opp masse skrift i hovedvinduet, og vil vil bli koblet til efnet.

4. Når du er koblet til nettverket (efnet) skriver du igjen, på samme plassen du skrev /server irc.homelien.no, /j kvinneguiden

Og da skal du være inne :-)

Det kan hende at du blir stoppet og spurt om ID, nick osv før hvis du ikke har fylt det inn. Med da stikker du bare på "options" og skriver inn

Email Address; (Emailen din)

Nickname; (Ditt kallenavn)

Alternative; (Ditt kallenavn2)

f.eks

Email Address; ([email protected])

Nickname; (OleMann)

Alternative; (OleMann2)

Til venstre vil du kunne se en rute som heter "category".

og under "connect" vil du finne "Identd"

Der skal du skrive "User ID" som kan være det samme. F.eks navnet ditt igjen, eller navnet på katta.

"System" og "Port" setter vel seg selv, men hvis ikke så skriv "UNIX" på system og "113" på port.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler meg som en kjmpeamatør her - men har mest lyst å legge meg ned og hyyyyle og så få noen til å komme og hjelpe meg og trykke på noen knapper og så er det fiksa! *ler*

huff ..jeg prøver ..men får ikke til å koble til .......får opp meldingen "unabel to resolve server"...................og en parantes med (6667)

huff ........hva gjør jeg galt da? .......har skrevet inn "server homelien osv der det står IRC SERVER: På IRC NETTWORK står det : All........prøvde å velge EF nett her men da forsvant servervalget mitt også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok jeg prøver igjen ...skal vi se ...står det statusvindu noe sted her tro? .....pokkers engelsk !!!!! :x ......men jeg gir ikke opp ......... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...