Gå til innhold

Snakk med meg! #kvinneguiden på IRC (EF-net)

Achmed

Anbefalte innlegg

Vi prøver oss igjen. Svært mange av dere har akutt skrivekløe, og mange timer til overs. KG-chatten er en fin ting, man la meg også anbefale IRC!

Følgende introduksjon til irc skrev jeg for en tid tilbake:

«IRC er en protokoll, i likhet med for eksempel HTTP eller FTP. Aner du ikke hva en protokoll er, så drit i det.

For å vise ting som har med HTTP å gjøre, må du ha et program som kan vise websider. Dette kan for eksempel være Microsoft Internet Explorer, Netscape, eller Opera.

Skal du på IRC, må du tilsvarende ha et program for dette. Det vanligste (for windows-maskiner) er mIRC, og det laster du ned her. Er du mac-bruker, kan du for eksempel bruke Ircle.

Når du nå har fått lastet ned programmet, må du finne deg et nick (slik som kallenavnet ditt her på KG), og skrive inn navn (nei, du må ikke skrive navnet ditt, du kan skrive hva du selv vil) og e-postadresse (også her er det stort sett ingen krav om at du må skrive noe riktig) der det er felter for dette. Når du har gjort dette, krysser du ned den boksen hvor du skrev nick, adresse og navn, og skriver «server irc.homelien.no». Nå skal du bli koblet til serveren irc.homelien.no, som er en server som er koblet i nettverket «EFnet». Når du har fått en lang velkomsthilsen og du er koblet til serveren, skriver du «/join #kvinneguiden», og vips er du inne hos oss.

Hvis du ikke skjønner en dritt etter at du har lastet ned mIRC, og jeg like gjerne kunne ha skrevet på kinesisk, vil jeg anbefale deg å lese help-fila som følger med mIRC (der står alt om irc, hvilke kommandoer du kan bruke osv på et forståelig språk), eller rett og slett bare bli her på forumet.

:ler:

Lykke til.»

Kom, kom, kom, kom puuuuuuus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingen å snakke med ?? huff da....   har mmsn jeg holder lenge det..

Joda, msn er greit nok det, men det er absolutt ikke det samme. Trust me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, akkurat nå får du ikke så mye liv (hvis ikke jordbær elelr starie våkner), men er du der, så kommer det alltids folk. Og sjansen for at det er folk der, er mye, mye, mye større enn på java-chaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

PØH! Du snakket med oss, så ikke jug;)

[10:18] * Mattahara has joined #kvinneguiden

[10:20] <Mattahara> hallo...

[10:20] <Vea> hulluu

[10:20] <Vea> It's me, leclerc

[10:21] <Mattahara> ??

[10:21] <NaLa`n> Heihei

[10:21] <NaLa`n> Huh?

[10:21] <NaLa`n> Leclerc?

[10:21] <Mattahara> Da klarte jeg det alikevel da...

Så det så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...