Gjest green tea Skrevet 26. april 2010 #1 Del Skrevet 26. april 2010 :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 26. april 2010 #2 Del Skrevet 26. april 2010 Nei, du kan skrive med så ujevn høyremarg du bare orker, men det hadde vært greit om du skrev et forståelig skriftspråk. Heter av og til, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan Skrevet 26. april 2010 #3 Del Skrevet 26. april 2010 Hva mener du med firkantet da? Så lenge du skriver ordene riktig, og deler setninger, tror jeg de fleste henger med greit. Men jeg har ikke lest noe særlig av deg før da. Skriver jeg firkantet nå syns du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. april 2010 #4 Del Skrevet 26. april 2010 Firkantet = korrekt grammatikk? I så fall er jeg helt enig med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest green tea Skrevet 26. april 2010 #5 Del Skrevet 26. april 2010 Hva mener du med firkantet da? Så lenge du skriver ordene riktig, og deler setninger, tror jeg de fleste henger med greit. Men jeg har ikke lest noe særlig av deg før da. Skriver jeg firkantet nå syns du? at du ikke skive mellom linjene for eksempel. det kan bety andre ting og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #6 Del Skrevet 27. april 2010 På nett kan man ikke forvente at folk skal klare å lese mellom linjene. Dette er en grunn til at det ofte blir missforståelser på nett, fordi folk skriver en ting og forventer at andre skal lese det samme som de mener mellom linjene, men så tolker de det på en helt annen måte. På nett må man faktisk tenke mer nøye over hvordan og hva man skriver, fordi man ikke har tonefall og ansiktsmimikk til å legge til informasjonen mellom linjene slik som man ofte har når man kommuniserer i virkeligheten. Jeg ble ofte missforstått når jeg begynte å skrive her, og fant ut at jeg måtte skrive mye tydeligere, helst uten ironi og ikke skrive ting som kunne ha dobbel betyrning. Jeg ble ofte misforstått og misstolket og det var ganske irriterende. Men det var da tross alt jeg som måtte lære meg å skrive på en annen måte, siden det var jeg som skrev på en måte som gjorde at jeg hele tiden ble mistolket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 27. april 2010 #7 Del Skrevet 27. april 2010 På nett kan man ikke forvente at folk skal klare å lese mellom linjene. Dette er en grunn til at det ofte blir missforståelser på nett, fordi folk skriver en ting og forventer at andre skal lese det samme som de mener mellom linjene, men så tolker de det på en helt annen måte. På nett må man faktisk tenke mer nøye over hvordan og hva man skriver, fordi man ikke har tonefall og ansiktsmimikk til å legge til informasjonen mellom linjene slik som man ofte har når man kommuniserer i virkeligheten. Jeg ble ofte missforstått når jeg begynte å skrive her, og fant ut at jeg måtte skrive mye tydeligere, helst uten ironi og ikke skrive ting som kunne ha dobbel betyrning. Jeg ble ofte misforstått og misstolket og det var ganske irriterende. Men det var da tross alt jeg som måtte lære meg å skrive på en annen måte, siden det var jeg som skrev på en måte som gjorde at jeg hele tiden ble mistolket. Godt innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #8 Del Skrevet 27. april 2010 Du må ikke lære deg å skrive "firkantet", du må kunne skrive lesbare ord og setninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 27. april 2010 #9 Del Skrevet 27. april 2010 Vel, om du mener "firkanet" som normal, god gramatikk, så; ja! Jeg har sett igjennom flere av innleggene dine, og ærlig talt må jeg si jeg har store problemer med å forstå deg. Ofte må jeg liksom gjette meg til betydningen/meningen med innlegget ditt. Ikke vondt ment altså. Men stå på! Øvelse gjør mester, og jo mer du skriver og leser, jo flinkere blir du nok. Tips; les igjennom innlegget ditt flere ganger før du poster. Og hvis det er ord du lurer på hvordan staves, titt i en ordbok eller smugtitt på andres innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 28. april 2010 #10 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) På nett kan man ikke forvente at folk skal klare å lese mellom linjene. Dette er en grunn til at det ofte blir missforståelser på nett, fordi folk skriver en ting og forventer at andre skal lese det samme som de mener mellom linjene, men så tolker de det på en helt annen måte. På nett må man faktisk tenke mer nøye over hvordan og hva man skriver, fordi man ikke har tonefall og ansiktsmimikk til å legge til informasjonen mellom linjene slik som man ofte har når man kommuniserer i virkeligheten. Jeg ble ofte missforstått når jeg begynte å skrive her, og fant ut at jeg måtte skrive mye tydeligere, helst uten ironi og ikke skrive ting som kunne ha dobbel betyrning. Jeg ble ofte misforstått og misstolket og det var ganske irriterende. Men det var da tross alt jeg som måtte lære meg å skrive på en annen måte, siden det var jeg som skrev på en måte som gjorde at jeg hele tiden ble mistolket. Dette var veldig godt forklart! Det skal så lite til før misforståelser oppstår. PS: Ikke ta det ille opp, men ord som begynner med "mis", slik som misforståelse, mistolkning etc, skal ikke ha dobbel s. (Det er mulig det kan ha vært skrivefeil, siden jeg ser du ikke har gjort dette konsekvent.) Endret 28. april 2010 av Meaty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 28. april 2010 #11 Del Skrevet 28. april 2010 Og om jeg får lov å si det, så heter det skrive, ikke skive Du gjør den feilen i hvert eneste innlegg du bruker ordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. april 2010 #12 Del Skrevet 28. april 2010 Innleggene dine er ofte veldig vanskelig å forstå green tea. Så det hadde egentlig passet meg bra om du begynte å skrive mer firkantet som du kaller det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 30. april 2010 #13 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg vet ikke om du har et annet morsmål enn norsk, eller om du har skrivevansker. Om norsk er ditt andrespråk, så vil jeg anbefale deg å lese norske bøker slik at du får et større norsk ordforråd. I tillegg vil du få et bedre øye for setningsoppbygging på norsk. Ikke vondt ment på noen måte. Folk som har mange skrivefeil, eller har feil gramatikk blir ofte ikke tatt seriøst. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå