Gjest tonje Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Hei. Dette er kanskje et rart spørsmål, men jeg og kjæresten min diskuterte hva flertallet her inne vil si. Jeg mente at de fleste ville synes en slank kropp var mer estetisk fin enn en mer kvinnelig? Grunnlaget for dette er at jeg selv har lagt på meg etter at jeg traff kjæresten min. Dette er vanskelig for meg og godta og jeg er på en ganske streng diett. jeg er 169 og veide 57 kg da jeg traff han. Jeg hadde ingen mage og var slank synes jeg selv da. Jeg trente masse og var svært nøye på kostholdet. Kjæresten min kommenterte at jeg hadde fått så nydelig kropp etter at jeg hadde lagt på meg. Jeg veier nå ca 70 kg! jeg har fått større pupper og rund mage med den kvinnelige bulken. har også fått rundere hofter, noe som gjør at jeg ikke får på meg noen av buksene mine:-( Han sier at kroppen min er nydeligere enn noen gang(Jeg trener fortsatt og er i like god form) Det er godt med noen komplimenter, og det gjør at jeg føler meg fin i bikini selv om jeg nå har "stor" mage med litt valker når jeg sitter og runde hofter. Før kunne jeg se hoftebeina,men det kan du ikke nå. Han ble litt sjokkert da han fant ut at han ikke veier særlig mer enn meg , enda han er 5 cm høyere. Men sa at det var vakkert med en feminin kropp, og var sikker på at det var flere med han. Han er verdens snilleste, men er dere ening med han? Synes du det er finere med en rund feminin kropp, eller en slank og veltrent kropp? Selv ligger jeg i hardtrening for å gå ned.
Gjest Anita Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Jeg synes at jeg selv ser bedre ut som slank.. Er 48kg og 162cm.. Når jeg traff kjæresten min var jeg 58kg.. Men jeg syns også at beyonce og jennifer lopez har fine kropper.. runde men trente.. Liksom fettet (?) på riktig plass.. Aner ikke hvordan de får det til jeg..
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Som kvinne selv, synes jeg en slank kropp er absolutt penest. Men gjennom div innlegg her på KG, har jeg lært at menn foretrekker mer kvinnelige kropper. Du nevner selv hoftebenet, jeg har forstått det slik her på KG fra menn at det ikke er "attraktivt" under da det blir ubehagelig å dunke imot!
ffjellrev Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 hadde en kjæreste som var akkuratt som din. Jeg var litt rund i kantene, og han synes godt at jeg kunne legge på meg litt mere. Selv var jeg veldig fornøyd med kroppen min, han gav meg god selvtillit, men det var pest å kjøpe bukser. Så da det ble slutt gikk jeg ned 20-25 kilo (så ikke ut som så mye), og sist jeg møtte han kommenterte han bare skuffet at jeg hadde blitt tynn. Han synes ikke jeg er tiltrekkende lengre. Min nye kjæreste synes heldigvis det Det jeg prøver å si er at gutter heldigvis ikke har lik smak. Jeg er ikke tynn nå, en størrelse 38-40, litt ekstra på lårene og ganske kraftig (trener vekter med store muskler som mål). Jeg vil ikke si at jeg ble mer fornøyd med kroppen min av å være tynnere. Det ble lettere å kjøpe klær og det kan være kjekt å vise at jeg er veltrent, men egentlig spiller det ingen rolle. Faktisk opplevde jeg at jeg ble mere vekt-hysterisk jo mere jeg gikk ned. Rund og feminin eller slank og veltrent? Må vel gå for slank og veltrent. Ikke som hollywood-fruene slanke, men normal norsk jente-slank. Det er jo også grader av veltrent, selv foretrekker jeg litt muskler framfor sånne aerobic-kropper, eller hva man skal kalle det. I hverdagen er det andre tinge en vekt som er viktige; klær, holdning, utstråling osv.
thirteen Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Jeg synes en "veltrent" formfull kropp er penest. Men heller tynne og uten former, enn rund, valkete og dvask. *Ser ned på sine lovehandles, og rister på hodet*
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Er det lov å svare slank, men feminin?
Gjest tonje Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Jo, det er selvfølgelig lov å være slank og feminin. Det var ikke sånn ment. Bare kjæresetn min som sier rund og feminin:-) Tok forresten å regnet ut min BMI og den var på 24, det er vel akkurat innefor grensen for normalvektig?Noen som vet om det stemmer? Jeg synes jeg veier så mye til å være innefor normalen? Dessuten har jeg fått så rund mage, er ganske flat når jeg står, men når jeg sitter er det en annen sak, Huff det kan umulig være sunt. Er så vanskelig å gå ned..grr...
Sissan Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Det rareste jeg ser er jenter som har flat mage når de sitter. Etter fylte 25 år da. Ser helt unormalt ut, og gjør overkroppen veldig lang liksom (om ikke puppene henger på navelen selvsagt). Jeg syns det er finere med litt former enn å være helt radmager. Anna Anka kan syns hun er verdens hotteste mama så mye hun vil for meg. Jeg syns ikke det er pent, men innrømmer gjerne at jeg er imponert over at hun gjør det som skal til for å se slik ut. Jeg syns det er finere å se veltrent ut enn ikke. Og finere å se feminin ut enn ikke. Så det optimale er vel å trene bra, men beholde nok underhudsfett til å se feminin ut?
Pingting Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Ja takk, begge deler. Jeg kan synes både tynne og formfulle kropper kan være pent, det handler mer om kroppsholdning/utstrålning, hvor sunn man ser ut, proporsjoner og slikt.
Gjest tonje Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 Sissan, det er egentlig sant det du sier om at det er rart med helt flat mage når du sitter .Likevel synes det å være idealet nå. Utrolig hvor mange krav det stilles til kvinner. jeg har gått opp så mye uten å leve usundt, så kanskje dette er min trivselsvekt:-)
Gjest green tea Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Ja takk, begge deler. Jeg kan synes både tynne og formfulle kropper kan være pent, det handler mer om kroppsholdning/utstrålning, hvor sunn man ser ut, proporsjoner og slikt. enig. jeg har hat tynn kropp tidligere og det så grusomt ut. men bena mine likte jeg men magen min var mer en flat.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Jeg synes en "veltrent" formfull kropp er penest. Men heller tynne og uten former, enn rund, valkete og dvask. *Ser ned på sine lovehandles, og rister på hodet* lit lovehandles er bare sexy.
Teriyaki Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Heldigvis går det an å være både trent, slank OG feminin. Det er uten tvil det jeg synes er finest. Men må også si at jeg synes det er bedre at man er litt formfull enn radmager.
LetThemEatCake Skrevet 26. april 2010 #14 Skrevet 26. april 2010 Jag är som många andra och tycker att det är otroligt vackert med feminina kurvor, men kämpar själv för att gå ner i vikt.. Är redan ganska slank, men med rejäla kurvor (smal midja, gigantiska bröst, breda höfter, smala ben). Har haft komplex för min stora byst sedan jag var tonåring och har försökt gå ner i vikt för att få bort den. Vilket ledde till anorexi.. Men vad fasen, off topic. Jag älskar kurvor och vill vara kurvig och superslank på samma gång! Något som kanske inte alltid går att kombinera om man inte ska köra upp silikoninlägg på olika ställen, haha. :gjeiper:
Gjest strykebrett Skrevet 26. april 2010 #15 Skrevet 26. april 2010 Jeg syns det er ganske forskjellig hva den enkelte person kler best. Syns det fins nydelige damer som er helt tynne og som er av større størrelser. Det var for eksempel en artikkel i KK for ikke så lenge siden om ei som hadde vært vanlig klesmodell, men sm nå hadde gitt opp slankingen og blitt plus-size modell i stedet. Hun så mye bedre med de kiloene hun la på seg, for hun har en kropp som kler å være litt større. Det kommer an på hver enkelt person syns jeg, ikke størrelsen i seg selv.
Gjest tonje Skrevet 26. april 2010 #16 Skrevet 26. april 2010 Godt å høre at mange liker formfulle kvinner:-) og slanke. Bra å være forskjellig.Noen som vet noe om BMI? Jeg veier ca 70 kg, noen ganger opp til 73, men det er sjelden heldigvis.Tror jeg har en BMI på 24, og det er vel normalvektig? Er 73 sånn akkurat i grensen? vil med andre ord si at jeg må passe meg, slik atjeg ikkelegger på meg mer?
kisskissbangbang Skrevet 26. april 2010 #17 Skrevet 26. april 2010 Jeg er veldig glad i kvinnelige former pluss. Elsker litt ekstra kjøtt på rumpe, lår, pupper og armer, og liker veldig godt en markert midje, som man ofte får når man har litt større hofter. Synes tynne/veldig slanke damer kan være utrolig vakre, men synes sjelden de er like sexy som de med litt større former.
Teriyaki Skrevet 29. april 2010 #18 Skrevet 29. april 2010 (endret) Godt å høre at mange liker formfulle kvinner:-) og slanke. Bra å være forskjellig.Noen som vet noe om BMI? Jeg veier ca 70 kg, noen ganger opp til 73, men det er sjelden heldigvis.Tror jeg har en BMI på 24, og det er vel normalvektig? Er 73 sånn akkurat i grensen? vil med andre ord si at jeg må passe meg, slik atjeg ikkelegger på meg mer? Ikke legg deg sånn opp i dette med BMI. Jeg synes BMI er en helt utrolig uting da BMI ikke tar noe hensyn til forholdet mellom muskler, fett og beinbygning. Forøvrig så har BMI med vekt og høyde å gjøre, ikke bare med vekt. Så dersom du skulle fått et svar av oss, så måtte du ha oppgitt høyden også. Men poenget er; To personer med nøyaktig BMI stiller seg ved siden av hverandre. Den ene ser tykk og dvask ut, mens den andre ser fin og fast ut. Hvorfor? Fordi de har forskjellig muskelmasse, og sansynligvis forskjell på hvor på kroppen fettet legger seg i tillegg til ulik beinbygning. Konsentrer deg heller om hvordan du ser ut i speilet og om du er fornøyd med sånn som du ser ut. Endret 29. april 2010 av Teriyaki
ninuska_ Skrevet 29. april 2010 #19 Skrevet 29. april 2010 (endret) Ikke legg deg sånn opp i dette med BMI. Jeg synes BMI er en helt utrolig uting da BMI ikke tar noe hensyn til forholdet mellom muskler, fett og beinbygning. Forøvrig så har BMI med vekt og høyde å gjøre, ikke bare med vekt. Så dersom du skulle fått et svar av oss, så måtte du ha oppgitt høyden også. Men poenget er; To personer med nøyaktig BMI stiller seg ved siden av hverandre. Den ene ser tykk og dvask ut, mens den andre ser fin og fast ut. Hvorfor? Fordi de har forskjellig muskelmasse, og sansynligvis forskjell på hvor på kroppen fettet legger seg i tillegg til ulik beinbygning. Konsentrer deg heller om hvordan du ser ut i speilet og om du er fornøyd med sånn som du ser ut. Jeg er enig i dette. BMI er ikke nøyaktig i det hele tatt. Jeg er undervektig i følge min BMI som er på 18. Og da ser man nok for seg en radmager jente uten noe fett på kroppen. Jeg er naturlig slank, and thats it. Når det er sagt, så syns jeg som oftest formfulle kvinner er vakrere enn tynne jenter. De har en utstråling jeg sjelden ser hos tynne jenter! Endret 29. april 2010 av ninuska_
Gjest strykebrett Skrevet 29. april 2010 #20 Skrevet 29. april 2010 BMI er tull og tøys. Det gjør jo ikke en gang forskjell på gutter og jenter. Det henger jo ikke sammen at en mann på 180 skal veie det samme som ei dame som er like høy dersom de skal være "normalvektig".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå