Gå til innhold

Oktoberbrud


ffjellrev

Anbefalte innlegg

Bestemt meg for å ha hvite sko og heller pynte de, siden jeg ikke finner noen i den fargen jeg vil ha. Lett i byen idag, fant ingen jeg likte, men tror ikke det blir noe problem.

Puppene, derimot! Men fant til slutt en som passer ok hvis jeg fyller ut med "kyllingfileter", så den har jeg bestilt. Fargen er ikke heeeelt riktig, men jeg gidder rett og slett ikke bruke mere tid på detaljer.

Nå skal jeg prøve å sy ned underskjørtet mitt. For hånd. Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Underskjørtet ble overraskende bra, jeg er tross alt ikke spesielt handy av meg. Skal se om jeg legger ut noen bilder senere.

På mandag kommer mamma innom noen timer. Hun bor på andre enden av landet, så hun kan ikke være så mye med på planleggingen. Gleder meg til å vise henne kjolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hente bhen idag, men de hadde bestilt feil :(

Har bestemt meg for å prøve å lage bryllupskaken selv, fant en oppskrift jeg har prøvd idag. Ble overraskende bra http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=570

Ellers har vi funnet ut at IKEA har glass som kanskje kan egne seg til irish coffee, så da blir det kanskje det til apperitif allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Den kaken så veldig god ut!! :gjeiper: Vi har også tenkt å bake selv, kanskje denne kan være et godt alternativ! Tror du det kan funke å pynte denne med friske bær - eventuelt også ha bær (bringebær?) i den hvite sjokoladekremen?

Hvordan går det med planleggingen ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det går litt framover. Vi har hatt lang, fin sommerferie, men nå er vi tilbake i hverdagen. Fått svar for omtrent alle gjestene, så vi har bestemt hvem som skal sitte hvor og nesten hvordan bordet skal pyntes. Det blir enkelt, hvit duk (stoff fra IKEA) med lilla/rosa shiny og gjennomsiktig løper i midten. Hvite skåler med telys og svarte servietter. Muligens noen sølvdetaljer, eller stoffroser strødd utover. Blir nok ikke fantastisk, men fint.

Jeg kjøpte siste del av klærne idag. Hvit BH og truse med blonder fra H&M sammen med hofteholder og strømper som skrevet tidligere (strømper med hjerte"linje"). Sølvsko som jeg hadde stående på hylla. Strømpebånd har jeg sydd av hvitt blondehårdbånd fra H&M som jeg har sydd inn og sydd på blå sløyfer. Av smykker skal jeg burde lilla øredobber jeg fikk av kjæresten (han skal ha matchende slips) og et smykke jeg fikk av venninnene mine da jeg var 12 og har gått med nesten hver dag siden. Ingen grunn til å ta det av denne dagen. Har kjøpt noe hårpynt på ferie, skal ha satt opp helt enkelt. Og slør, fra ebay. Godt å være ferdig med det!

Neste punkt på listen blir mat og drikke. Finne ut hvilken vin vil skal bestille og sjekke om den lokale butikken klarer å skjære kjøttet slik vi vil ha det. Og øve mere på å bake kake. Neste versjon blir med bringebær. (Kombo sjokoladekrem/sukkerbrød/marengs/marsipanlokk fra forrige uke funket ikke). Og makroner! Har blitt hektet på makroner i det siste!

Og selvsagt finne 33 skåler... Og noe til å servere Irish Coffee til 50 gjester. Blir en spennede tid framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serveringspersonalet er ordnet! Og bryllupskaken, ste-bestemor betaler, så jeg trenger ikke bake mere. Selv om jeg begynte å bli ganske god. Sist marsipankake med bringebærgele og krem m/sjokoladebiter slo godt an i prøvepanelet.

I andre news: Har funnet ut at jeg kan bruke uttrykksikonene :jolie::strix::pisk::hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tror jeg ikke jeg har vært innom før :sjenert:

Gratulerer så mye med det fremkomne. Det er ikke lenge igjen, og tiden vil fly fortere og fortere.

Det er en god følelse når man får unna mye, mindre og tenke på.

Kos deg i tiden fremover, så kommer jeg igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...