Gå til innhold

Oktoberbrud


ffjellrev

Anbefalte innlegg

Vi gifter oss i oktober, og det er så utrolig mye å tenke på, kanskje dere kan hjelpe meg å ta alle avgjørelsene? Tenkte at jeg kan lage en tråd og skrive litt om alle kvalene mine.

Vi er fremdeles studenter, (jeg håper å bli ferdig med mastergraden før bryllupet) så vi har et budsjett på 30 000,-

Vi ble forlovet i juni ifjor, men begynte ikke planleggingen før i februar. Men litt har vi da gjort:

Kirken er bestemt, lokalet bestilt, gjestelisten skrevet (omtrent 50 til middag og rundt 20 ekstra til kaffen), maten bestemt, dressen kjøpt og kjolen kom i posten for en uke siden. Nå er det bare detaljene igjen. Håper å ha kjøpt inn og bestemt det meste før sommerferien, siden jeg kommer til å ha absolutt nok med å fullføre masteren når bryllupet nærmer seg.

For tiden tenker jeg på hår og smykker. Kjolen er stor og eventyrlig, så jeg tror enkle smykker passer best. Hvilke smykker bruker man? Halskjede og øredobber er selvsagt, hva med armbånd?

Har ikke råd til frisør, så håret skal jeg gjøre selv/sammen med en venninne. Har vært hårmodell noen ganger, så jeg har lært noen triks. Tror det passer best med en ikke for stram frisyre siden kjolen ikke er veldig stram, så kanskje det blir halvveis oppsatt eller en lav hestehale. Har sett på veldig mange bilder, er så mye fint, men er redd for at en løs frisyre faller sammen i løpet av dagen. Tiara, eller bare en kam?

Og hva med slør? Tenker albuelangt, med perler kanskje, siden det er perler i kjolen. Tar man av sløret før middagen?

Endret av ffjellrev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har mannen klippet og limt invitasjoner, de bli så fine! Håper vi kan få de ut snart. Har også funnet ut at budsjettet kommer til å sprekke og at vi har en hel dataskreven side med ting vi skal huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lite "morgenmøte" idag, gikk gjennom huskelisten og så på hva vi kan ta tak i de nærmeste dagene.

Vi har leid lokale og order mat og sånn selv. Noe av det som har bekymret meg mest er hvem som skal ta imot gjestene på lokalet mens vi blir fotografert etter kirken, hvem som skal sette maten ut på bordene, rydde etterpå osv. Men Mr Mann hadde en fantastisk idé: Vi skal spør en han jobbet med tidligere om han kan, for en viss sum, om han kan gjøre jobben. Vil han gjøre det alene, får han mye arbeid og mye penger, vil ha ta med noen venner, blir det deretter. Jobben hans er gjort når det er ryddet etter dessert, glass og chipsskåler kan vi rydde selv. Jeg håper virkelig han sier ja, han er kjempedyktig og har lang erfaring.

Neste punkt på listen er å finne ut om vi kan bruke forlovelsesringene som gifteringer. De er gravert med forlovelsesdatoen, så det spørs om det går ann å gravere over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin kjole :) Ikke ulik min faktisk.. Når det gjelder smykker skal jeg også ha enkle smykker og "enkelt" hår, kjolen tar jo mye plass bare den, så vil ikke se overlesset ut heller, lissom :fnise:

Dere har heldigvis god tid på dere fortsatt da, hva skriver du master i forresten? Og når i oktober er bryllupet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER litt ny på dette - bruker dere å svare på spørsmål i deres egen dagbok, eller i dagboka til den som spør? Svare her denne gangen :)

Møffi: Skriver master i fysikk, eller fysisk kjemi, om du vil. Skal ikke legge ut på noen lengre forklaring. Jeg tror jeg har bestemt meg får håret, tror jeg har et bilde, skal legge ut senere. Har bestemt meg for enkle smykker jeg også. Som du sier, kjolen tar nok plass (men stor kjole måtte det bli, skal det være så skal det være!). Nå skal jeg snike om du har dagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er vanlig og svare i dagboka si... Har egentlig aldri tenkt noe over det..

Ah, jeg har et fag som heter fysikalsk kjemi nå. Det er ikke gøy, men bra at noen liker det altså :gjeiper:

Jeg bestemmer meg og ombestemmer meg ang håret annenhver dag jeg, godt jeg enda har litt tid på meg ;) Legg gjerne ut bilde av det du har bestemt deg for, alltid gøy å se hva andre velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det finnes heldigvis mange emner innen fysikk, noen er pyton, men det jeg driver med er ganske gøy :) Også hjelper det at det er gode sjangser for en ok betalt jobb etterpå. Hva studerer du? Artig å se at det er flere unge bruder her!

Trodde jeg hadde lagt bildene inn på kamera, men det hadde jeg visst ikke. Så kanskje i morgen!

Kjedelig at kjæresten din leser dagboka så du ikke kan legge ut bilder av kjolen. Min vet om dagboka, men jeg håper virkelig han ligger unna, har fått streng beskjed!

Idag har jeg vært hos gullsmeden og hørt om ringene. Vi vil fortsette å bruke forlovelsesringene, men gravere inn den nye datoen. Desverre er det ikke plass til begge, så vi må slipe bort det gamle. Tilsammen vil det koste omtrent 500,- å gå nye datoer i begge ringene. Får vurdere om vi har råd til det nå.

Har også vært på glitter og sett på hårpynt. De har endel fint. Har kjøpt sånne u-nåler, så nå er det bare å øve på å sette opp håret.

I morgen skal jeg prøve å gjøre ingenting, må konsentrere meg litt om skolen også... Men bryllup er så mye morsommere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å svare i den dagboka hvor spørsmålet blir stilt :) Men, det er jo alltid hyggelig å få hilsner i sin egen bok også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbmuligheter etterpå er alltid en god motivasjon, jeg studerer realfag og tar PPU, så håper en skole har bruk for meg ;)

Kjipt med ringene og dato da, men det er jo også sånt man kan ta etter hvert... Ringene ser jo uansett like ut på utsiden samme hvilken dato som står inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du da? Har du kommet langt i PPUen?

Jeg tenker det samme ang ringene. Mannen syntes ikke vi trengte bryllupsdatoen i det hele tatt (foreldrene hans har ikke det), så vi venter nok med det. Så kan vi feire ring-på-settings-dag når vi er klar for mere feiring etter beggest 25-årsdag, forhåpentligvis bestått master OG bryllup på en måned. Jeg gleeder meg til høsten!

Idag tenker jeg på slør, kanskje noe som dette? Men albuelangt hele veien, tror ikke det passer med langt til den svære kjolen. Kanskje med sånn hvit kant. Eller ikke bare vanlig kant.

Er det dårlig gjort å gå i en brudebutikk å prøve, selv om jeg ikke skal kjøpe?

post-35625-1272557893,4629_thumb.jpg

Endret av ffjellrev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på å flytte til Oslo, jeg studerer litt utenfor byen.

Nydelig slør, jeg syns ikke det gjør noe å prøve uten og kjøpe, tror de er vant med det i brudesalonger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig flott kjole, og nydelig slør! :) Og som det blir kommentert her, gjør nok ingenting at du ikke kjøper noe, du må få lov til å faktisk prøve de varene de har og vurdere.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, da skal jeg prøve slør på fredag! Og torsdag kveld skal vi på Tilbords på bryllupstorsdag og sette opp gaveliste.

Mannen skriver invitasjoner, og jeg prøver å gjøre minst mulig. Anbefaler ikke å planlegge bryllupsfest og skrive master samtidig. Føler ikke jeg får kost meg med planleggingen, det er mest et ork. Tenker på bryllupsting når jeg skal lese til eksamen, og dårlig samvittighet konstant. Vurderer å gjøre hver torsdag til bryllupstorsdag og ha bryllupsnekt resten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupstorsdag hørtes ut som en veldig lur ide! Du må ikke være redd for å delegere bort litt ansvar heller, kommende ektemenn, mødre og venninner klarer litt av hvert :)

Og lykke til på slørprøving, håper du finner ut hva du vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øver, jeg øver, Møffi! Er nok litt kontrollfreak. Sa til mannen igår at jeg skulle ønske han gjorde litt mere, isteden for å bare si at "vi kan jo", men han var visst ikke helt enig. Vi krangler _aldri_, men da ble han litt mørk i blikket. Han har tross alt eksamen han også, og har gjør alt husarbeidet siden jeg sitter på skolen fra tidlig til sent. Så jeg måtte kjøpe blomster, siden jeg ikke er veldig godt til å si unnskyld. Eller var helt sikker på om jeg mente det, for jeg hadde jo et poeng.

Idag har han muligens skaffet både foundue-sett og hjelp til servering, iallfall forsøkt, så kanskje var han litt enig. Og jeg har en fantastisk mann!

Idag har vi vært på Tilbords og valgt ut kjøkkenmaskin (Kenwood Major), servise (Angelina Platinum) og glass (vino classico), men bestikk var vanskelig. Tar det neste torsdag!

Sliter fortsatt med sko. Har funnet de perfekte skoene, farge, pynt og høyde, men de har ikke tå. Ser det ikke fryktelig dumt ut med en hvit strømpetå som stikker ut? Hvordan bruker dere egentlig sånne tåløse sko?

I morgen skal jeg og stand-in-forlover på brudebutikken og prøve slør. Også tror jeg at jeg skal koste på meg en hårklipp. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har valgt sko med tå rett og slett fordi jeg syns det ser litt teit ut med strømper ut sånn foran, men vet ærlig talt ikke hvor mange andre som faktisk legger merke til sånt da, særlig når du også har en stor, kjole som dekker en del...

Du kan jo evnt ha tightsstrømpebukse, altså sånne som bare går til midt på leggen? Eller må du ha helt lang?

Håper det gikk bra på slørprøving :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:vinke:

Vi skal også gifte oss i oktober, enig med deg i at det er mange fordeler med å gifte seg på høste :)

Kjempeflott kjole, det er så kjekt å ha kjolen i boks synes jeg!

Hvordan går det med masteroppgaven da? Skjønner godt at du synes det er slitsomt å ha den å tenke på samtidig, blir fort slik at man heller tenker på bryllup enn faglige ting når man sitter og grubler :ler:

Har dere sendt ut invitasjoner nå? Vi håper å få gjort det snart, men har ikke bestemt oss for om vi skal lage eller kjøpe invitasjoner. Ikke lyst til å bruke så mye penger på det i grunn, blir dyrt nok dette her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I'm back! Har tatt en pause fra hele bryllupsgreiene pga eksamen, men nå er vi igang igjen.

Dette har skjedd siden sist:

Kommende svigerfar har solgt bilen han skulle hente oss i kirken med. Synes det er fryktelig trist. Moren til min forlovede døde da han var liten, og faren har både dårlig råd og dårlig helse. Jeg har både større familie og en engasjert mor, så hele bryllupet kommer til å bli ganske preget av min familie. Derfor synes jeg det var så koselig at han kunne bidra med noe såpass personlig. Han tilbød seg å betale limosin, men det betyr absolutt ingenting for meg. Vi vurderer alternative måter, men regner med vi ender på taxi.

En venninne som slett ikke er en venninne lengre, griner og sutrer over at hun ikke er invitert. Flere av våre felles venninner er invitert, blandt annet er min forlover en god venninne av henne. Jeg synes hun er et forferdelig menneske, hun baksnakker andre jenter, utnytter gutter som er forelsket i henne, kjefter på meg for at jeg ikke tar kontakt, og når jeg forteller at det er fordi jeg har hatt en tung periode får jeg en skyllebøtte, for mine problemer er ingenting i forhold til hennes. Kunne skrevet en bok med hårreisende historier om henne. Den siste dråpen var vel da hun sutret til en venninne om at hun ikke var invitert i bryllupet - EN UKE etter forlovelsen! Vi vurderte et veldig lite bryllup, så ingen var invitert. Dårlig selvtillit? Oh yes.

Vet jeg ikke burde bry meg om det, og gjør ikke det heller (lengre), men det er ikke morsomt å såre noen. Tok litt gleden fra hele bryllupet. Har sagt at jeg måtte prioritere, men sannheten er at hun hadde ikke vært invitert om jeg skulle hatt 1000 gjester.

Prøver å finne en passende dag for utdrikkningslaget. Jada, vet jeg ikke skal være med å planlegge, men det er vanskelig når jeg har det travelt med masteroppgave og ferie. I tillegg har både jeg og "jentene" veldig dårlig råd og bor i forskjellige byer, så reising til bryllupet er utgift nok om man ikke må reise til utdrikkningslaget i tillegg. Planen er å ha det torsdag for bryllupet, men da er mamma på besøk og hun synes ingenting om at jeg skal feste når hun er der for å hjelpe å pynte til den store dagen. Jeg håper virkelig hun bare er vanskelig fordi hun har veldig vondt i ryggen for tiden, så alt virker litt uoverkommerlig. Har lyst på utdrikkningslaget mitt!

Mannen har endelig fått ut fingeren og dratt sammen noen til å servere/rydde. Er ikke helt spikret, men er en god start.

Invitasjonene er neeeesten ferdig. Håper å få sendt de ut fredag eller lørdag. Ønskelisten er nesten ferdig og klær like så. Må bare få sydd ned underskjørtet. Og kjøpt sko i FARGEN. Og slør. Og hårpynt.

Idag skal vi se på lokalet der festen skal holdes, telle over servise, bord osv. Sendte akkuratt melding til mannen om å ta med målestokk (måle bord ol) og kamera.

Konklusjonen er at det går framover, selv om vi nesten ikke gjør noen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktiv helg! Alle invitasjonene utenom 2 er i konvolutter, klare til å sendes ut. Har bestilt 2 tiaraer til ebay, ene kostet 0,01 dollar, andre 3,99 dollar, pluss omtrent 5 dollar i frakt. Albuelangt slør med hvit satengkant betalte jeg 0,98 + 10 dollar for. Billig, billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...