Gå til innhold

Styrkeboka


effy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er jo spennende jo! :popcorn: Dette høres ut som noe jeg burde gjort, men akkurat nå kjenner jeg ikke helt at orken er her.. Hvilken dvd er det forrestensnakk om? Hvor får jeg tak i den?

Du er superflink, Effy, og det er dere andre trenere også! Gleder meg til målinge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 21/ level 3: Gjennomført!

Hjelpemeg... :tristbla:

Hva skal jeg si om level 3 da? Det var ikke det at det var så utrolig tungt, men det var endel øvelser som jeg er redd for å få strekk etc. Jeg er nesten bra i leggen, men tør fremdels ikke å ta'n helt ut når det gjelder endel cardio-øvelser. I tillegg har jeg kjent det litt i skuldrene i det siste, og jeg kjente litt smerte der i dag ved enkelte av øvelsene.

Faktisk synes jeg at ABS- øvelsene var hardest, der må jeg virkelig presse meg for å gjennomføre. (For dere som ikke følger 30DS så er ABS= mageøvelser)

Fikk litt dårlig samvittighet når Jillian begynte å bable om kostholdsplan etc. Jeg har ikke gjort så mye grep når det gjelder kostholdet :sjenert:

Men det posistive er at når har jeg bare 9 dager igjen. Jeg SKAL gjennomføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 22: Gjennomført!

Det gikk bedre i dag, nå vet jeg hva jeg går til :gjeiper:

Jeg kjenner det skikkelig i magemusklene etter i går, litt artig det da- for da vet jeg at jeg har jobbet hardt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Du er rå-flink! :Nikke:

Jeg skal begynne på nytt for 3. gang i morgen :fnise: Har virkelig ikke disiplin nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rå-flink! :Nikke:

Jeg skal begynne på nytt for 3. gang i morgen :fnise: Har virkelig ikke disiplin nok!

Lykke til! Alle gode ting er 3 :tommelsmil:

Eske: Beklager, jeg glemte å svare deg. Det er treningsvideoen "30 day shred" til Jillian Michaels. Den kan kjøpes på nettet eller lastes ned.

Dag 23: Gjennomført!

I dag kjenner jeg det på innside/ bakside lår. Det er liksom en ny kroppsdel som blir støl for hver dag :eeeh:

Jeg hadde aldri klart å gjennomført 30DS hvis jeg ikke hadde trent før jeg startet. Kroppen føles ganske mørbanket og skriker etter en dags pause. Bare 1 uke igjen nå så er jeg i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er rå-flink! :Nikke:

Jeg skal begynne på nytt for 3. gang i morgen :fnise: Har virkelig ikke disiplin nok!

Lykke til! Alle gode ting er 3 :tommelsmil:

Eske: Beklager, jeg glemte å svare deg. Det er treningsvideoen "30 day shred" til Jillian Michaels. Den kan kjøpes på nettet eller lastes ned.

Dag 23: Gjennomført!

I dag kjenner jeg det på innside/ bakside lår. Det er liksom en ny kroppsdel som blir støl for hver dag :eeeh:

Jeg hadde aldri klart å gjennomført 30DS hvis jeg ikke hadde trent før jeg startet. Kroppen føles ganske mørbanket og skriker etter en dags pause. Bare 1 uke igjen nå så er jeg i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 24: Gjennomført!

Dag 25: Gjennomført!

De siste to dagene har jeg vært så opptatt at jeg er stolt av at jeg faktisk har gjennomført treningen :jepp:

Jeg ga ikke 100% i dag, men det er allikevel bedre enn å skulke unna.

Skriver mer i morgen!

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 26: Gjennomført!

I dag er den første dagen på level 3 hvor jeg ikke har vondt i en kroppsdel etter treningen :tommelsmil:

Jeg gjør fremdeles nesten bare de enkle øvelsene. Grunnen til det er at jeg er redd for å få strekk. Nå er det bare 4 dager igjen- jeg skal gjennomføre!!

Har begynt å tenkt litt på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig med programmet. Jeg vurderer å kjøpe en annen video av Jillian som heter "No more trouble zones". Jeg er egentlig ikke sånn treningsvideo person i det hele tatt. Men den videoen har mye øvelser med vekter, og det har jeg lyst å fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Du er jo ferdig snart jo! Merker du noe forskjell på kroppen?

Jeg har nå gitt opp for godt og trener litt når det passer seg sånn jeg, så i stedet for hver dag, så er det omtrent annenhver. Men det er mye mer motiverende å trene fordi jeg har lyst, og ikke fordi jeg må hver dag :)

Lykke til med siste innspurt!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 27: Gjennomført!

Du er jo ferdig snart jo! Merker du noe forskjell på kroppen?

Jeg har nå gitt opp for godt og trener litt når det passer seg sånn jeg, så i stedet for hver dag, så er det omtrent annenhver. Men det er mye mer motiverende å trene fordi jeg har lyst, og ikke fordi jeg må hver dag :)

Lykke til med siste innspurt!! :hoppe:

Tja, jeg merker litt forskjell på kroppen. Størst forskjell er armer og lår. Jeg har faktisk aldri hatt så stramme lår som jeg har nå. Ellers merker jeg at magen er mindre deigete. Den er ikke stram, men jeg kjenner musklene under fettet :gjeiper:

Tror ikke jeg har gått ned noe særlig kg, men det var ikke målet heller.

Det viktigste er jo å finne en trening som passer deg og som du har lyst å gjennomføre. Trening annenhver dag er jo kjempebra det da!

Ellers har jeg veldig dårlig samvittighet denne uken. Jeg har bare trent kondisjon 1 dag. Skal prøve å komme meg i vei på Elixia i ettermiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 28: Gjennomført!

Dag 29: Gjennomført!

Nå er jeg lei...Har ikke vondt i kroppen lenger, men er bare lei av programmet. Siste dag i morgen- ser fram til treningsfri på torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 30: Gjennomført!

Endelig ferdig!!!

Det har tatt litt lengre tid enn forventet. Jeg startet dagboken 26 april og ble ferdig 09 juni. Grunnen til at jeg har brukt over en mnd på 30DS er pga strekk i leggen. Noen dager var det rett og slett umulig å gjennomføre store deler av programmet.

Jeg synes det er vanskelig å si hvilken level som jeg likte best. Alle hadde øvelser jeg likte og ikke likte. Kanskje jeg synes level 3 var best, rett og slett fordi at jeg føler den har de mest effektive øvelsene??

Resultater:

Det er vel det alle dere som leser har gått og ventet på….

Midje: -1 cm

Lår: - 1 cm

Hofte: - 1,5 cm

Jeg har ikke veid meg i dag, men har vel gått ned ca 1 kg tenker jeg. Ikke så ”sjokkerende” resultater. Jeg er normalvektig og har en bmi på 22, så det er ikke sånn at jeg hadde forventet å krympe midjen med 10 cm akkurat...

Til tross for litt skuffende resultater så er jeg faktisk veldig fornøyd. Kroppen føles sterkere og mer ”fit”. Jeg har fått mer definerte armer, lårene er ganske stramme, magen er mye mindre deigete.

Evaluering:

Dette er første gangen jeg har trent til en treningsvideo, men jeg må si at jeg likte det. Det var ”lett” å gjennomføre 30DS fordi det er bare 20 min trening- og det har jo ALLE tid til. Jeg er litt sur på meg selv for at jeg ikke har vært så flink til å trene kondisjon ved siden av 30DS, da tror jeg at jeg hadde fått bedre resultater. Det skal også sies at det har vært en del utskjeielser i mai pga. fridager, bursdager, fester etc- så derfor har jeg heller ikke gått ned noe særlig i vekt.

Alt i alt likte jeg programmet veldig godt og kunne tenke meg å gjøre det om igjen på sensommeren.

Hva nå?

Jeg har veldig lyst å fortsette å trene med manualer, men trenger en ny utfordring, så jeg har bestilt en ny video av Jillian Michaels som heter ”No more trouble zones”. Den videoen varer i 40 min, så da tenkte jeg å trene til den 3 ganger i uken. Jeg regner med at det tar en ukes tid før den kommer i posten, så i mellomtiden blir det sikkert å trene level 3 annenhver dag eller noe sånt. En ting er sikkert: Jeg skal ha treningsfri i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! Har tenkt litt på å begynne med den der jeg og... i tillegg til Grete Roede :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag uten shred...

Måtte ta en tur på Elixia for å løpe litt. Vurderer å fortsette med dagboken. Jeg synes det er veldig motiverende å skrive om treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det samme ang min kostholdsendring :Nikke: Hjelper å dele med andre,og se at andre "lider" sammen med deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha hatt en pause i 4 dager så trente jeg level 3 i dag. Venter på ny treningsvideo i posten, men det kan ta sin tid. Så i mellomtiden tenkte jeg å fortsette med shred annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tide med en oppdatering!

I forrige uke trente jeg 4 ganger + 1 gang med level 3 30DS

Denne uken har jeg bare trent level 3 i gang.

MEN: I dag kom endelig treningsvideoen jeg har ventet på i posten! "No more trouble zones" av Jillian Michaels. Den varer i 40 min (men med oppvarming og uttøying blir det vel 50 min)og det er anbefalt å trene 5 ganger i uken for max resultat.

Greia er at jeg reiser til syden om 3 1/2 uke og det er vel nok motivasjon til å komme i gang:)

I dag skal jeg på Elixia og trene kondisjon, men vurderer å prøve treningsvideoen i kveld.

Siden vi er halvveis i uka så har jeg et mål om å trene 3 ganger denne uken, og 5 ganger neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første treningsøkt gjennomført. Det var tøft nok, men absolutt gjennomførbart. Jeg likte mange av øvelsene og kjenner igjen flere av dem fra 30DS.

Litt kipt at det reklameres med at dette er en 40 min workout- men det varer i over 50 min med oppvarming/ uttøying. Så her får man sette av en time når det skal trenes.

Min største bekymring er at jeg tror det er lett å bli lei av videoen. Men målet mitt er å trene 5 ganger i uken de neste 3 ukene- fram til ferien:) Det skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...