Gå til innhold

Styrkeboka


effy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vurderer å prøve dette opplegget :) Men legger dere om kostholdt drastisk samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Hallais effy! Jeg har blitt inspirert av deg, så nå skal jeg prøve meg jeg også! Starter sikkert på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6: Gjennomført!

Dag 7: Gjennomført!

Ang kosthold så har jeg ikke gjort så drastiske endringer. Jeg prøver å kutte ut brød, spise litt mindre karbo generelt og begrense brus/ godteri til helg.

Det viktigste for meg er å stramme opp, ikke miste kg.

Nå har jeg hatt den der strekken i leggen i 2 uker, men jeg kjenner at det blir gradvis bedre. Jeg gjør fremdeles ikke så mange cardio- øvelser, men jeg har som mål å trene kondisjon 3 dager i uken + gå tur hver dag sånn at jeg får rørt meg litt i tillegg.

På tirsdag, som er dag 10, er jeg bortreist og får ikke gjort programmet. Men jeg har uansett holdt på med level 1 så lenge nå at på onsdag skal jeg starte på level 2. Kjenner at jeg gru-gleder meg til det :gjeiper:

Ellers kan jeg nevne at det er myyye kulere å trene med manualer enn vannflasker. Jeg har tatt i litt på level 1 og bruker 4 kg vekter. Når jeg begynner på level 2 så regner jeg med å gå ned til 2 kg manualer.

Hei Invicta :goodbye:

Så gøy at dagboken inspirerer! Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oss som leser dette for vi ønsker å høre om hvordan det går, så hadde det vært kjekkere viss du skreiv litt mer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for oss som leser dette for vi ønsker å høre om hvordan det går, så hadde det vært kjekkere viss du skreiv litt mer :jepp:

Det skal jeg gjøre :jepp:

Jeg har vært dårlig til å oppdatere i det siste. Jeg har vært ute og reist og ikke hatt tilgang til nett noen dager. Etter jeg kom hjem fra turen har jeg vært så opptatt at jeg rett og slett ikke har giddet å skrive. Men jeg har trent! Og det er det viktigste :enig:

Etter jeg var ferdig med level 1 hadde jeg 2 dager pause pga reise.

Nå er jeg på 3. dagen i level 2. Jeg var veldig spent på hvor tøft det nye programmet var, men det er absolutt overkommelig. Noen av styrkeøvelsene er ganske tøffe, så nå trener jeg med bare 1 1/2 kg vekter.

Ellers sliter jeg fremdeles med strekk i leggen. Har hatt det i over 3 uker nå :sjokkert:

Så derfor må jeg fremdeles hoppe over noen av cardio- øvelsene. Det gjelder spesielt "jumping jacks"...

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd så langt. Jeg har gjort level 1 totalt 16 ganger og level 2 3 ganger. Jeg merker at armene er mer definerte og lårene er strammere. Merker ikke så stor forskjell på mage-området ennå, men håper det kommer etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Så flink du er =) Jeg har ikke begynt enda. Har vært veldig dårlig denne uken. Skal begynne i dag eller i morgen, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kommet like langt :) gjennomførte økt 3 på level 2 i dag jeg også..

Jeg trener med 2,5 kg manualer (de minste vi har) og den siste strenght-øvelsen på level 2 klarer jeg bare å gjennomføre med manualene den første gjennomgangen. Blir faktisk så sliten av jeg så vidt klarer å gjennomføre med bare armene.

Jeg liker level 2 mye bedre enn level 1. Jeg merker øvelsene er mer av den typen at jeg skal og vil gjennomføre, mens level 1 led jeg meg bare gjennom styrkeøvelsene.

Har også merket det i beina og armene veldig godt, men null resultater på magen, som er mitt verstingområde :(

Har problemer med å gjøre situpsene uten at det strekker seg i nakken. Noen ganger får jeg det til og da strammer det ordentlig godt i magemusklene. Stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Da har jeg gjennomført dag 1, level 1 :)

Det var hardt! Mye hardere enn jeg hadde sett for meg. Og jeg som trodde jeg trente skikkelig fra før.. Med min ministepper :sjenert:

Det var i hvert fall gøy! Jeg har manualer på 2 kilo. Noen ganger måtte jeg gjøre øvelsene uten manualene. Som da armene skulle over hodet, det var bare helt vilt vondt. Jeg gleder meg til i morgen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den siste strenght-øvelsen på level 2 klarer jeg bare å gjennomføre med manualene den første gjennomgangen.

Enig! Den siste strenght-øvelsen er skikkelig tøff... Men jeg liker også level 2 bedre. Artig at vi har kommet like langt da- i morgen er vi halvveis i programmet ;)

Invicta: Så bra at du har kommet igang med programmet! Hvis det blir veldig tøft så kan du jo gjøre de litt enklere øvelsene som Anita (tror jeg hun heter :klø: ) gjør. Stå på videre!

Dag 14: Gjennomført!

Det var skikkelig tungt å gjøre programmet i dag. Kan ha en sammenheng med at jeg har trent kondisjon to dager på rad i tillegg.

I tillegg til dette programmet så har jeg en målsetning om å trene kondisjon 3 (men helst 4) ganger i uken. Må det hvis jeg skal ha sjangs til å bli smalere rundt livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, i dag har jeg vært skikkelig sliten og slapp i kroppen. Men har selvfølgelig gjennomført dagens økt!

Tenk, nå er jeg halvveis :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Ahhh, i dag har jeg vært skikkelig sliten og slapp i kroppen. Men har selvfølgelig gjennomført dagens økt!

Tenk, nå er jeg halvveis :tommelsmil:

Wow, :duskedame: for halvveis =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, jeg også :) I dag var motivasjonen langt nede, men var våt av svette da jeg var ferdig..

Ja, jeg liker level 2 veldig godt :) Level 1 måtte jeg tvinge meg selv til å utføre hver dag, men level 2 skal jeg klare å mestre.

Eneste er de der planke-hoppene gjør meg helt nummen i bena :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 16: Gjennomført!

Begynner å bli litt lei av de planke-øvelsene, men liker resten av programmet. Noen av strenght-øvelsene er litt hard til nakken min, så jeg lurer på om jeg skal få mannen til å massere meg litt når han kommer hjem fra jobb??

I morgen skal jeg trene kondisjon i tillegg til programmet. Svigers insisterte på å passe lillegutt noen timer på dagen, så da kan jeg trene på dagtid- det er luksus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 17: Gjennomført!

Må innrømme at jeg nesten bare gjør de enkleste øvelsene. Synes det er tøft nok...

Har i tillegg trent kondisjon i dag :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, i går trente jeg nesten bare de letteste øvelsene. Jeg fant ikke motivasjon til annet.

Men jeg merker kroppen ikke liker at jeg trener hver dag, jeg tar nok litt for mye i, forhold til treningsmengden tidligere. I dag (og i dag har jeg ikke trent) klarte jeg så vidt å bære en handlepose fra butikken og hjem (!). Har derfor bestemt å ta 2-3 dager treningsfri. I morgen skal jeg sykle til jobb (litt over en mil hver vei), så satser på at jeg får rørt meg nok :D

Men er jo gøy å utfordre seg litt med å prøve å sette seg ordentlig ned, særlig på øvelse 1, da svir det godt ;)

Ja, blir også veldig sliten av de plankeøvelsen. Har mistanke om at det er de som har gjort armene mine til gele.

Du er kjempeflink! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 18: Gjennomført!

Ja, i går trente jeg nesten bare de letteste øvelsene. Jeg fant ikke motivasjon til annet.

Men jeg merker kroppen ikke liker at jeg trener hver dag, jeg tar nok litt for mye i, forhold til treningsmengden tidligere. I dag (og i dag har jeg ikke trent) klarte jeg så vidt å bære en handlepose fra butikken og hjem (!). Har derfor bestemt å ta 2-3 dager treningsfri. I morgen skal jeg sykle til jobb (litt over en mil hver vei), så satser på at jeg får rørt meg nok :D

Men er jo gøy å utfordre seg litt med å prøve å sette seg ordentlig ned, særlig på øvelse 1, da svir det godt ;)

Ja, blir også veldig sliten av de plankeøvelsen. Har mistanke om at det er de som har gjort armene mine til gele.

Du er kjempeflink! :)

Helt enig med deg, kroppen skriker etter en dag med treningsfri. Det var derfor jeg synes det var så tungt å trene tidligere i uken.

Nå er jeg fast bestemt på å fullføre de neste 12 dagene, så skal jeg ta et par dager fri.

2 mil sykling er jo kjempebra. Greit å ha et par dager treningsfri hvis du kjenner det så godt i armene ja. Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 19: Gjennomført!

Leggen min er bra nå, så i dag gjorde jeg alle cardio-øvelsene.

Gleder meg til i morgen, da er jeg ferdig med level 2 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 20: Gjennomført!

Ferdig med level 2 :hoppe::hoppe:

Er spent på level 3 i morgen, blir gøy å få gjort nye øvelser. Håper det blir litt mindre planke-øvelser, men gjerne mer med manualer.

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...