Gå til innhold

Styrkeboka

effy

Anbefalte innlegg

Etter å ha hørt masse fantastisk om dette opplegget så skal jeg prøve det selv.

Det er et 20 min treningsprogram som er delt inn i 3 nivåer.

Nivå 1 skal gjennomføres fra dag 1 til 10, nivå 2 fra dag 10- 20, og nivå 3 fra dag 20-30.

Det er mest fokus på stryrke, men også litt kondisjon.

Dag 1: Gjennomført.

Det var tøft, men absolutt gjennomførbart. Jeg har ikke vekter så jeg bruker flasker med vann :fnise:

Er spent på morgendagen og hvor stiv jeg blir...

Kan legge til at målet med denne treningen er å redusere midjen, hoftene, lårene. Jeg har målt meg i dag og skal måle meg når jeg har gjennomført programmet om 30 dager.

Oppdatert: 30 day shred er gjennomført. Fortsetter med No more trouble zones.

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har gjennomført dette, gikk ikke ned i vekt, men gikk inn en del cm rundt mage/midje og jeg ble mye strammere og sterkere :)

Lykke tiL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres da lovende ut! Målet er ikke å gå ned i vekt (det får evt bli en bonus :gjeiper: ) men å stramme opp, spesielt rundt midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2: Gjennomført!

Ble ganske stiv i triceps og leggene etter i går, men det gikk greit. Godt å være i gang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3: Ikke gjennomført...

Dag 4: Gjennomført!

Jeg var skikkelig sint på meg selv for at jeg ikke fikk gjort programmet i går :frustrert:

Jeg var opptatt hele dagen, og da jeg endelig kom hjem kl 21.30 så var jeg så sliten at jeg la meg på sofaen istedet:(

Jeg må bare bli flinkere til å legge opp dagene slik at jeg har tid til å få gjort det, og helst på dagtid. Når kvelden kommer så er det så lett å finne unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg er skikkelig stiv i skuldre, ben og leggene. Og jeg er jo liksom vandt til å trene regelmessig. Så det er tydelig at man trener mange muskelgrupper samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! :)

Jeg også skal det, skal faktisk ta det nå om 10 min, første treningsøkt. Stramme inn etter fødselen :P

Følger med videre her jeg, for å se fremgangen din :D

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :)

Jeg også skal det, skal faktisk ta det nå om 10 min, første treningsøkt. Stramme inn etter fødselen :P

Følger med videre her jeg, for å se fremgangen din :D

Lykke til videre.

Kult! Jeg skal også stramme inn etter fødselen, som er 9 mnd siden.....

Dag 5: Gjennomført!

Er fremdeles stiv i leggene, men ellers så er det greit å følge programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6: Gjennomført!

Gjennomførte dagens økt før kl var 6.30! Sånn er det når man har en baby som insisterer på å starte dagen kl 5....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg ser du er litt flinkere enn meg..Har begynnt med dette jeg også, for 2 uker siden, og holder fortsatt på med nivå 1 :tongue:

Masse lykke til altså! :Nikke:

(Jeg mistet faktisk 5 cm rundt midjen bare på første uken :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne dvden :D jeg begynte, og fikk gjennomført 4 treninger, men så ble jeg syk og har tatt en pause. Skal begynne igjen nå, men lurer på - etter erfaringer fra sist - man blir jo så sykt støl de første dagene. Jeg greier nesten ikke å gjennomføre programmet dag 2 og 3 pga gangsperre. Er det egentlig bra å trene hver dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du er litt flinkere enn meg..Har begynnt med dette jeg også, for 2 uker siden, og holder fortsatt på med nivå 1 :tongue:

Masse lykke til altså! :Nikke:

(Jeg mistet faktisk 5 cm rundt midjen bare på første uken :) )

Wow, 5 cm på 1 uke er jo kjempebra!

Jeg er fremdeles sur på meg selv for at jeg ikke fikk gjennomført programmet på onsdag,så jeg vurderer å ta nivå 1 i 2 ekstra dager. Da får jeg fullført opplegget 30 dager i strekk.

Ang å trene hver dag så er vel det i utgangspunktet ikke så bra. Det er jo viktig å ha hviledager slik at kroppen får hentet seg inn. Men nå er jo dette bare 20 min trening hver dag, og instruktøren poengterer jo at det er meningen at kroppen skal få et "sjokk".

Selv er jeg vandt til å trene, men har blitt veldig stiv i kroppen av dette opplegget. Det er vondt å gjennomføre de første øktene, men samtidig så synes jeg det er litt godt å få brukt muskler som har ligget i dvale så altfor lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7: Gjennomført!

Har fått en strekk i leggen så jeg måtte kutte ut et par av cardio-øvelsene.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 8: Gjennomført!

Kipt med strekk i leggen, må desverre kutte ut noen av øvelsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du har jo komt skikkelig bra i gang!

Kan du skriva noe om ka slags øvelsar du utfører?

Bare nysgjerrig :)

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du har jo komt skikkelig bra i gang!

Kan du skriva noe om ka slags øvelsar du utfører?

Bare nysgjerrig :)

Det består av bl.a. push ups, ulike varianter av situps, mange øvelser med vekter som belaster lår og armer samtidig. I cardio delen så er det litt "hopping", but-kicks etc.

Litt vanskelig å forklare øvelsene, men man får trent hele kroppen.

Jeg er faktisk litt usikker på om jeg må ta en pause i programmet pga. strekken i leggen. Det har blitt verre i dag og jeg er redd for at det tar lengre tid å bli kvitt den hvis jeg fortsetter med øvelsene. Jeg får ta en avgjørelse på det senere i dag....

Det som er positivt er at mannen kom hjem med en koffert med vekter til meg i går :trene:

Da kan jeg endelig kutte ut de dumme vannflaskene :) Man får garantert mye bedre effekt av treningen med ordntlige vekter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*PAUSE*

pga. strekk i leggen

Etter å ha trent på elipsemaskin i går ble foten ennå verre. Så nå har jeg bestemt meg for å ta pause til jeg blir bra igjen. Jeg vil heller gjennomføre programmet med 100% innsats enn at jeg må hoppe over noen øvelser hver dag.

Kipt, men sånn er det bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker bedring i leggen, men er ikke helt bra ennå.

Håper å kunne fortsette treningen fra lørdag av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggen er fortsatt ikke bra, men jeg trente i går allikevel. Hadde 1 time på elipsemaskin på treningssenteret. Da jeg kom hjem så gjennomførte jeg level 1, med unntak av cardio-øvelsene.

Egentlig så hadde jeg tenkt å vente til leggen var helt bra, men det kan jo ta flere uker. Så da får jeg heller bare være litt forsiktig framover... Gjennomførte økten med manualer i går og merket at det var ganske tungt ja!

Dag 1: Gjennomført!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...