Gå til innhold

Mazzilusken kommer i 2011!

Mazilla

Anbefalte innlegg

:hoho: Der jeg går på gravideyoga holder vi ikke på med sånne vaskeritualer før trening heldigivs. For noe sprøyt! :klaske: Drikk vann med nesa og spytt ut av munnen. Æsj! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer:

:klemmer:

Det har vært en finfin dag hittil. Den startet med årets første trening, så kjøpte vi lammeskinn på salg før vi dro på kafé, bare oss to. Veldig koselig. :rødme: Er invitert på vorspiel i kveld, men vi blir hjemme og lager biff istedet. :spise: Har lagd hvitløksmarinert parmesan til småspising/forrett mens vi venter på maten. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han godeste sitter på gulvet foran tven og ser på sauen shaun og holder på å le seg i hjel. Godt å vite at mazzilusken vår får en lekekamerat som er på samme nivå.. :ler:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han godeste sitter på gulvet foran tven og ser på sauen shaun og holder på å le seg i hjel. Godt å vite at mazzilusken vår får en lekekamerat som er på samme nivå.. :ler:

... det sammen gjør TheaM nå.

Mamma... jeg se på Saue sjå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne i dag. Synes det er helt latterlig at det omtrent ikke finnes stellevesker til under tusenlappen i Norge, så da ble Ebay løsningen.. ;)

Har fått ordna mye til Mazzilusken i det siste. Burde kanskje snart skrive ned hva vi har, så jeg kan få en viss oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en eller to stellevesker som ikke koster mer enn tusen lappen. Men... om de er fine er jo en helt annen sak... Jeg sliter med å bestemme meg for om vi skal ha stelleveske (type som matcher vogna) eller ha en som er praktisk og kanskje bruke messenger veska fra crumpler som vi allerede har i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at hvis vi skal ha en til, så blir det en messengerveske. Men jeg får vel først se hvor fornøyd jeg blir med den jeg har bestilt! Og om han godeste vil trille vogna med en såpass feminin veske.. ;)

26 uker i dag! :hoppe: Nå kan jeg søke om engangsstønad, må bare få terminbekreftelse først. Skal ikke til jordmor før i midten av februar, så jeg er litt usikker på om jeg skal vente til da, eller kontakte legen eller jordmora nå for å få sendt søknaden avgårde fortest mulig.. Ser for meg at det blir noe kluss med søknaden, så jeg vil helst være ute i god tid. Det er jo NAV det er snakk om her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er en messengerveske?? :klø: Er det et merke som heter det?

Da jeg fikk min terminbekreftelse fikk jeg beskjed fra jordmor om å sende den inn så fort som mulig, for hun hadde hørt om laaang behandlingstid hos NAV. Men så lang var den ikke, for jeg fikk bekreftelse fra NAV for lenge siden, lenge før jul. Men det er vel forskjell fra kontor til kontor tror jeg. Jeg tror jeg hadde bedt om å få bekreftelsen tidligere, siden det er så mange uker til du har time igjen. Alternativt kan du jo sende kopi av helseskjemaet ditt, hvis du ikke har noe imot at NAV ser alt det andre som står på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En messengerveske er vel egentlig bare en firkanta veske med lokk. Se her. :)

Såvidt jeg har forstått holder det ikke med kopi av helsekortet, fordi terminbekreftelsen må være datert etter uke 26.. :roll: Det har visst sammenheng med at dersom fosteret dør før uke 26 får man ingenting, men hvis det dør etter uke 26 får man likevel engangsstønad. Ser for meg at det kan bli litt kluss siden jeg og han godeste ikke har samme folkeregisteradresse. Blir alltid noe tust med det, for det er visst ikke så vanlig når man er gift! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye forskjellig om nav i forbindelse med permisjonspenger av kolleger som har fått barn. Det samme fikk mannen vite i går av sine... Det var visst et he***te mente de. (Selv om det gikk på pappa-perm-delen)

Men tenker som deg at det er greit å få inn de papirene så fort som mulig - angående terminbekreftelse så kan du jo ringe jordmor og spørre om ikke hun kan skrive en til deg så kommer du bare innom og henter den?

:duskedame: for 26 uker!

Og ikke minst :hoppe: for under 100 dager igjen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Heldigvis" trenger vi ikke styre med permisjonssøknader, men jeg vil likevel få søkt så fort som mulig for å ha det ute av verden.

Jeg skjønner ikke helt det med hvor mange dager det er igjen. I almanakken min er det 100 dager igjen i dag, mens tickeren viser 98. Jeg trodde jeg hadde lagt inn 21. april som termindato på tickeren, og da burde det jo være like mange dager igjen enten man regner på den ene eller andre måten.. :klø:

Så lenge hun holder seg inne til etter 1. april skal jeg være fornøyd. I hvert fall hvis formen min holder seg så jeg får levert masteroppgaven.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Lever så fort som mulig du! :jepp: Det er veldig kontoravhengig hvor lang ventetid det kan være, så greit å være på den sikre siden! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tickerne regner vel svangerskapslengde på akkurat 40 uker, så gjenstående dager blir litt feil. Jeg måtte sette terminen min tilbake 3 dager for å få rett på antall uker på vei. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...