Gå til innhold

Mazzilusken kommer i 2011!

Fremhevede innlegg

Skrevet

:vinke:

:goodbye:

I dag fikk vi tilbud om å låne en sånn i furu. Utrolig kjekt, for den tar mindre plass enn en sprinkelseng, pluss at da trenger vi ikke kjøpe seng her, men kan vente til vi kommer hjem til sommeren. Det betyr mindre å flytte på, og det liker vi! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kusina mi er 12 uker på vei! :hoppe: Og det beste av alt: Både vi og de flytter hjemover til sommeren! :hoppe:

Så koselig! :jepp: :happy:

Den vugga var fin! Og den hørtes jo kjempe smart ut, så kjekt å kunne snu den, og at den vugger framover :)

Skrevet

Så greit at dere får låne seng da :jepp:

Jo mindre en må pakke ned når en skal fytte jo bedre :nigo:

Skrevet

Vet dere hva, jeg aner virkelig ikke! Regner med moderatoren gjorde en feil da den ble flytta over fra prøverdagbøkene, men vet ikke ;)

:ler:

You are a VIP! :)

Skrevet

Så koselig! :jepp: :happy:

Den vugga var fin! Og den hørtes jo kjempe smart ut, så kjekt å kunne snu den, og at den vugger framover :)

Har hørt mye bra om den, så det blir nok bra! :jepp:

Så greit at dere får låne seng da :jepp:

Jo mindre en må pakke ned når en skal fytte jo bedre :nigo:

Kjempekjekt! :tommelopp:

:ler:

You are a VIP! :)

Nemlig! :nigo:

Skrevet

så snillt av venninna (?) deres å låne bort vuggen til dere! :)

veldig greit å ha minst mulig med seg på flyttelasset!

slipper demontering osv...

Håper dere har hatt ei kjempefin helg!

:klemmer:

Skrevet

Det har vi, men nå er den brått og brutalt over. To timer siden jeg stod opp, men er ikke helt våken enda. Sitter ved gaten og venter på å gå ombord i flyet nå. Tuppa i magen er i det minste våken da.. :fnise:

Skrevet

ååå, kommer du hjem?! :hoppe:

si fra om du er klar for kafè!!

Skrevet

ååå, kommer du hjem?! :hoppe:

si fra om du er klar for kafè!!

Jeg kommer hjem til søndag, og er helt sikkert klar for kafé en dag! :jepp:

Skrevet

For en flott vugge Mazzi! :tommelsmil: Heldige dere er som får låne! Noe stiv pris å kjøpe mener jeg... enn så fin den var :sukk:

Måtte jo gå noen sider tilbake og oppdatere meg, og jeg må si meg fryktelig irritert over denne venninnen din som buste ut med alt det tullet hun gjorde :kjefte: Du gjør rett i å bare heve deg over det. Dere gjør det beste for DERE, ingen andre har mulighet til å ta med alle de overveielsene dere gjør i deres avgjørelse. Stå på! :klemmer:

Men jeg tenkte jeg skulle høre... Du er ferdig student til våren. Hvordan blir det med støtte fra Lånekassen / NAV på deg?

Skrevet

Men jeg tenkte jeg skulle høre... Du er ferdig student til våren. Hvordan blir det med støtte fra Lånekassen / NAV på deg?

Det er det som er litt tricky, for egentlig faller jeg mellom to stoler, og har ikke krav på annet enn engangsstønad. Nå driver jeg og sjekker mulighetene for å ordne noe på et vis, men vet ikke enda hva det blir til. Blir sliten bare av å tenke på det, men det hjelper jo ihvertfall ikke å bare gi opp.. ;)

Skrevet

Nettstudier i permisjonstida da? Pysepusen gjør det :Nikke:

Skrevet

Jeg kommer hjem til søndag, og er helt sikkert klar for kafé en dag! :jepp:

koselig!! :)

Skrevet

Nettstudier i permisjonstida da? Pysepusen gjør det :Nikke:

Jeg har vært inne på tanken, men trodde kanskje ikke jeg kunne begynne på en ny utdanning og likevel få stipend? :vetikke:

Skrevet

Dette står på Lånekassens sider:

Du kan ha rett til foreldrestipend i perioden fram til utdanningen er ferdig, og eventuelt for sommerferien.

For å ha rett til foreldrestipend for neste semester, må du enten være i utdanning, ha permisjon fra en utdanning, eller ha en reservert studieplass. Du bør derfor søke om opptak for neste semester selv om du har tenkt å ta en pause fra utdanningen for å være hjemme med barnet.

Det siste må vel bety at jeg kan søke meg inn på en ny utdanning og få støtte? :klø:

Skrevet

Ja, det gjør det ;)

Jippi! :danser:

Skrevet

Det er det som er litt tricky, for egentlig faller jeg mellom to stoler, og har ikke krav på annet enn engangsstønad. Nå driver jeg og sjekker mulighetene for å ordne noe på et vis, men vet ikke enda hva det blir til. Blir sliten bare av å tenke på det, men det hjelper jo ihvertfall ikke å bare gi opp.. ;)

Du kan få penger av Lånekassen hvis du søker på ny utdanning til neste høst. Det er ingen krav om å stå på eksamen i det du eventuelt melder deg opp i heller. Og dette er ikke et snuskete triks engang, er noe som har blitt anbefalt på NAV for studenter! Men er likevel mange som ikke vet om det... Så tenkte jeg måtte høre med deg. Vi blir nemlig å bruke samme triks forhåpentligvis.

Ikke gi opp :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...