Gå til innhold

Mazzilusken kommer i 2011!

Mazilla

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg til legen på første ordinære svangerskapskontroll. Skal ha med urinprøve fordi legekontoret vil ha en bekreftelse på at jeg faktisk er gravid. Kanskje jeg bare skal ta med UL-bildet istedet? Burde jo være bekreftelse god nok! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoghurten min smaker kjemperart i dag.. Enten er den dårlig, eller så er smaksløkene mine på gravidbærtur. Ikke godt å si! :riste:

Har forresten fått innkalling til ordinær UL, 15.november. Stod i brevet at jeg må ha med 50 kr til bilde. Innen den tid har jeg allerede fått to gratis bilder, så det er jo litt sært at jeg plutselig må betale, men pytt pytt. Skal vel alltids klare den utgiften! ;)

Sorte hulrom i hjernen etter sin far.... :ler: Du kan få sagt de du. :tommelopp:

50 kr til bildene på ord.UL ja. Det stod IKKE på min innkalling, så vi trodde hun fleipet. Vi hadde vært på to UL tidligere og fått tilsammen 10 bilder gratis. Bare flaks at vi hadde kontanter der og da.. Var på flere UL senere også, og da var bildene gratis. Det gjaldt min første OG andre graviditet. Sprøtt.. :fnise:

Men vel verdt pengene da. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, Anamelona! :) Koselig å se deg her! :)

Det er tydeligvis vanlig at det koster 50 kroner for UL-bilde. Er glad det stod i innkallelsen, for vi har veldig sjelden kontanter. Absolutt verd pengene! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal ha med urinprøve så de kan sjekke for eggehvite, proteiner og sukker i urinen :jepp: Det er standard hos jordmor/lege besøk under graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo titte innom iblant vettu. ;)

Ja, det er visst helt normalt at det koster litt penger. Du får jo ganske mange bilder på den undersøkelsen. Jeg fikk ca 10 stk sist jeg var på ord.UL iallefall! :nigo: Men jeg synes de kunne presisert det da jeg fikk brevet i posten altså. Vi, som dere, har veldig sjelden kontanter.... Bare flaks den dagen. Men jeg tror det hadde ordnet seg på et vis uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag, og det gikk greit. Alle blodprøvene fra sist var finfine. Legen spurte når jeg sist tok celleprøve. Litt vittig, siden vi akkurat snakka om det her inne. Hun mente at jeg ikke trengte å gjøre det siden jeg hadde hatt samme partner så lenge, så jeg takket og bukket og beholdt buksa på.. :fnise:

Jeg må bestemme om jeg vil gå til lege eller jordmor, eller begge deler. Hun sa at jeg burde ha minst annenhver kontroll hos legen pga cøliakien. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men gjør som hun sier. ;) Har ingen forhold til verken den ene eller den andre formen for oppfølging, så ikke vet jeg hva jeg skal velge.. :vetikke: Innspill, anyone?

Fikk uansett ny legetime om et par måneder, samme uka som ordinær UL. Før den tid skal jeg både på fellessamtale hos jordmor og se Mazzilusken igjen. Sistnevnte er faktisk allerede i slutten av neste uke! :bolledeig:

Med den opprinnelige regninga, som legen fortsatt bruker, er jeg forresten 12 uker i dag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal fortelle det glade budskap til de kommende oldeforeldre i løpet av uka jeg er hjemme. Synes de har "krav" på å få høre det rett fra meg/oss, istedet for via andre. Når de vet det, sprer nok nyheten seg rimelig raskt. Folka jeg studerer med får vite det når jeg er tilbake her om ei ukes tid! :Nikke:

Uff, jeg gruer meg litt til å fortelle det jeg.. Liker som sagt ikke å fortelle hele verden at jeg og han godeste bedriver :sengekos: og denslags aktiviteter.. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg syns at jo lengre jeg ble på vei, jo vanskeligere ble det å fortelle det faktisk :sjenert: Vet ikke helt hvorfor, men jeg tror at det var for at det hadde vært en hemmelighet så lenge at jeg ville liksom ikke "bryte tausheten" eller noe sånt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er også en ting! :Nikke: Har vært inne på tanken om å ikke si noe, men jeg tror i grunnen folk oppdager det etterhvert uansett.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du? :klø:

Var det ikke du som hadde en sånn fin plan med at det ikke kom til å vises nå og i jula og påsken skulle du ha på deg stoooore gensere når du var hjemme slik at ingen så det? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooo, forsåvidt.. Men det blir så dyrt, siden jeg må kjøpe så mange oversizegensere, så jeg tror det enkleste er å si det. Rett og slett. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg gruer meg litt til å fortelle det jeg.. Liker som sagt ikke å fortelle hele verden at jeg og han godeste bedriver :sengekos: og denslags aktiviteter.. :flau:

Har de ikke hørt om storken? :rolleyes:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspill ja... Velg annenhver kontroll hos jordmor og lege. Så får du snakket med begge. En med masse kunnskap om graviditet og fødsel, og en med masse kunnskap om helse og kroppen generelt. Veldig greit når man har en sykdom som følgesvenn i en graviditet. Så får man spurt legen om forskjellige ting. Både diverse og i sammenheng med sykdom.

Mange ganger jordmor ikke har kunnet svare meg på ting angående min sykdom og graviditet iallefall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...