Mazilla Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #2001 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg trodde det bare var enerom på St Olavs jeg, men da tar jeg kanskje feil..? Sikkert ikke dumt med dusjsko likevel. Nå har jeg kjøpt bag og begynt pakkinga! Foreløpig inneholder den: -Mykt dopapir -Tannbørster (kjøpte to nye, tenkte det var fort gjort å glemme hvis vi plutselig må avsted) -Sjampo -Deodorant -Bøker (en roman og en morsom en som man kan lese litt her og der i) -Lypsyl -Ifa -Rosiner -Kjekssjokolade Klær må jeg nesten vente litt med, men så lenge jeg har sjokolade er jo det viktigste i boks! Bagen er stor nok til at jeg kan pakke til mazzilusken også i en egen seksjon, men jeg bør kanskje pakke det i noe annet? Det ble forresten en Nikebag fra sportsbutikk, ikke den lekre og grisedyre.. Denne er passelig størrelse til treningstøy senere, og sikkert mer anvendelig enn den dyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 15. mars 2011 #2002 Del Skrevet 15. mars 2011 Det er enerom ja, men om man er uheldig så er det ikke plass på hotellet og man bor på barsel. Der er det visst nok ikke alle rommene som har egen dusj. Så derfor dusj sko kommer inn... Mazzilusk-tingene kan du evt legge i en pose i baggen? De tingene trengs jo ikke før etter at en del av de andre tingene er tatt ut uansett. Husk å ha med pose til skittentøy! Og kanskje ta med en pakke med store nattbind med vinger som sitter godt til hjemturen. Når det gjelder klær ville jeg tatt med et sett fra før magen ble stor - man vet jo ikke hvor fort man går sammen. Og har hørt om de som har gått inn i sine gamle klær nesten med en gang. Kjenner jeg må begynne å pakke jeg også nå! Det er jo like før nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #2003 Del Skrevet 15. mars 2011 Skittentøyspose var lurt, det stod ikke på lista jeg har inni hodet mitt.. Nå har vi vært ute og spist. Vi var på kinarestaurant, men jeg spiste thaimat. Det var helt nydelig! Jeg tror jeg stinker hvitløk nå. Typisk, siden morgendagen er en av de første dagene på lenge hvor jeg har planer og må treffe andre mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 15. mars 2011 #2004 Del Skrevet 15. mars 2011 Om de du skal treffe også har spist hvitløk i dag merker de ikke om det lukter av deg... Dessuten er det stor forskjell på om hvitløken man har brukt i matlaging ble presset eller hakket har jeg erfart. Men fins værre lukter enn hvitløk da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #2005 Del Skrevet 15. mars 2011 Tja, ikke vet jeg om legen eller alle på bussen til skolen har spist hvitløk i dag.. Det var ganske store hvitløksbiter i maten, og det er vel noe av det verste i forhold til ånden? Ja ja, det finnes verre lukter som du sier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #2006 Del Skrevet 16. mars 2011 Alt var fint på kontrollen hos legen i dag. Tuppa ligger fortsatt med hodet ned, men det har ikke festa seg. Det var visst bra. Ingenting vann i kroppen, og legen synes jeg så flott ut (det kom opp i forbindelse med vekta mi, som jeg synes har blitt vel høy.. ). Til og med blodtrykket var fint, og det hadde jeg nesten ikke trodd i og med at jeg stresser litt med trykkinga av masteroppgaven. Tydeligvis skal det mer til enn som så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 16. mars 2011 #2007 Del Skrevet 16. mars 2011 Så bra at alt ser fint ut! Det er jo vanlig å legge på seg alt mellom 0-20 kg i løpet av et svangerskap. Og både amming og trilleturer etter fødsel vil hjelpe på å få bort kiloene. Jeg har selv gått opp 15 kilo, og så lenge men ikke går opp for mye mellom hver veiing er det neppe noe å bekymre seg for. Annet enn at det er uvant å veie så mye... Leste i går om et alvorlig tilfelle der den gravide la på seg 1 kilo i døgnet pga vann i kroppen! (alvorlig svangerskapsforgiftning) Det er neppe stas å se at man sveller opp på den måten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #2008 Del Skrevet 16. mars 2011 Ligger på rundt +15 her og. Jeg bekymrer meg litt for å bli kvitt alt igjen, siden det ikke er vann det er snakk om. Jeg kan jo ikke akkurat svette ut kilovis med fett i løpet av de første dagene og ukene, sånn som de som har lagt på seg pga vann.. 1 kilo i døgnet? Stakkars menneske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 16. mars 2011 #2009 Del Skrevet 16. mars 2011 Så bra at blodtrykket ikke hadde gått i taket på grunn av trykkeriet! Og at alt står bra til, jeg tviler ikke på at du får av kiloene igjen etter fødselen, du er jo så flink til å trene! Du får jogge med vogna og trene vekter med lille snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 16. mars 2011 #2010 Del Skrevet 16. mars 2011 Amminga tar nok en del av kiloene skal du se Men det må være litt rart å veie mye mer enn man pleier, selv om det selvfølgelig er helt naturlig, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Så bra at blodtrykket ikke hadde gått i taket på grunn av trykkeriet! Og at alt står bra til, jeg tviler ikke på at du får av kiloene igjen etter fødselen, du er jo så flink til å trene! Du får jogge med vogna og trene vekter med lille snuppa! Godt du har troa, håper du får rett! Amminga tar nok en del av kiloene skal du se Men det må være litt rart å veie mye mer enn man pleier, selv om det selvfølgelig er helt naturlig, hehe Får håpe det! Hvis jeg får til amminga da.. Det er litt rart å veie så mye, men samtidig føler jeg meg ikke så veldig tung. Greit nok at jeg blir andpusten av å gå i trapper osv, men samtidig er jeg stort sett ganske "lett til beins" enda.. Apropos amming: I morgen tidlig skal vi på ammekurs. Håper å få noen gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. mars 2011 #2012 Del Skrevet 16. mars 2011 Tenk å kunne svette av seg fett. :happy: *drømme seg bort* Så bra at alt så fint ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #2013 Del Skrevet 16. mars 2011 Tenk å kunne svette av seg fett. :happy: *drømme seg bort* Det høres egentlig litt ekkelt ut, når jeg tenker meg om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. mars 2011 #2014 Del Skrevet 16. mars 2011 Det er jo enerom på St.Olavs - du må bare dele bad med naborommet, (du må ut i gangen for å gå på do og dusje, med badet er 30cm eller 1 meter fra romdøra de, det er ikke alltid det er så rent på gulvet innpå toalettet, så sko er lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #2015 Del Skrevet 17. mars 2011 Sko står herved på innkjøpslista! Hjemme igjen fra ammekurs. Eller, kurs og kurs.. De viste en Gro Nylander-film om amming, that's it. Men men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. mars 2011 #2016 Del Skrevet 17. mars 2011 Gro Nylander er jo en av primus-motorene for amming - så den filmen var sikkert spekket av nyttig informasjon! Gjenstår bare å se om frøkna vil ta puppen og at puppestellet funker som det skal - så går det sikkert som en drøm å amme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 17. mars 2011 #2017 Del Skrevet 17. mars 2011 Gro Nylander er en bæsj spør du meg.. Hun får det til å virke som om man er en dårlig mor om man ikke ammer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. mars 2011 #2018 Del Skrevet 17. mars 2011 For meg så er det sånn at enten så får man det til eller så gjør man det ikke - og klarer man ikke amme så er det INGEN nedtur, for det er ikke noe galt med pulvermelk (les: morsmelkserstatning) på flaske! Det har forøvrig en kjempefordel - pappa'n blir mer delaktig i matingen fra starten av. Jeg har et x-tantebarn (søstra til min ex sin datter) som fikk flaskemat - og det var kjempekos å få lov å gi henne flaska når hun var liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 17. mars 2011 #2019 Del Skrevet 17. mars 2011 Gro Nylander er en bæsj spør du meg.. du høres ut som ungene i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #2020 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg synes kanskje også filmen var i overkant vridd mot at amming er det eneste rette, og at alle får det til med mindre de har en eller annen sjelden sykdom. Men men, vi fikk i det minste en innføring, så får vi se hvordan det går når mazzilusken kommer. Jeg skal gjøre et ærlig forsøk, men det blir nok ikke amming for enhver pris her i gården.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå