Gå til innhold

Mazzilusken kommer i 2011!

Mazilla

Anbefalte innlegg

Det pleier å være åpent på vanlige vakt-apotek selv om det er helligdager, men litt mer begrenset tidsrom..her er det åpent mellom 17 og 19 på søndager og helligdager ihvertfall :jepp: Hvordan apoteket på sykehuset her har åpent er jeg usikker på, men de fleste sykehus har vel apotek?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om et apotek som jeg tror har søndagsåpent, men det er selvfølgelig helt på den andre siden av byen. Får ha det som backup.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en oversikt over tippelisten din?? er vel på tide å flytte den frem nå :Nikke:

flasker ja... tenker de kan hjelpe deg med det på sykehuset om dere ikke skulle få tak i noen :)

hvordan er formen? føles det som om det er noe på gang???!

ei med termindato fire dager før meg fødte på sykehuset her i går :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooood morgen!! :)

nå er klokka over 10, så nå må du snart gi tegn fra deg før det blir panikk her i boka di!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en oversikt over tippelisten din?? er vel på tide å flytte den frem nå :Nikke:

flasker ja... tenker de kan hjelpe deg med det på sykehuset om dere ikke skulle få tak i noen :)

hvordan er formen? føles det som om det er noe på gang???!

ei med termindato fire dager før meg fødte på sykehuset her i går :rodmer:

Sant, skal grave den frem! :jepp:

Formen er fin. Innimellom føles det litt som noe er på gang, men stort sett føler jeg meg bare helt fin. Vi prøver å nyte den siste tida som bare oss to, men samtidig begynner vi å bli litt utålmodige her. Også jeg som ihvertfall IKKE skulle bli utålmodig før termindatoen.. :sjenert:

Gooood morgen!! :)

nå er klokka over 10, så nå må du snart gi tegn fra deg før det blir panikk her i boka di!! :popcorn:

Ikkje få panikk, ikkje få panikk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel :gravid::rodmer:

Menstermin: 13. april

Småkjekset: 16. april

Minttu: 16. april

Diddles: 17. april

DDuck: 19. april

Miam: 19. april

Aries86: 19. april

Neferet: 20. april

Mokkon83: 20. april

pusilus: 20. april

Termin: 21. april (skjærtorsdag)

cypress: 21. april

TuttaV: 22. april

Muffin!: 22. april

hegejenta30: 23. april

Alabama: 23. april

Mazilla: 26. april

Icing: 27. april

MarianneE: 27. april

^^Belle^^: 28. april (den vordende mormors 50-årsdag)

Det er ingenting som tyder på at Diddles skal få rett, og i morgen er det ingen som tror hun kommer, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være greit å ha en flaske stående bare i tilfelle :jepp:

Jeg er iallefall veldig glad for at vi hadde det, for vi fikk bruk for det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal ordne det i morgen da :Nikke: Men hvordan vet jeg hva slags flaske jeg skal velge og hvor jeg skal kjøpe den? Det finnes jo en million forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si det du... vi kjøpte bare en helt vanlig avent flaske vi... og heldigvis tok hun den :Nikke:

Men det er jo så forskjellig fra baby til baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

søsteren min bruker aventflasker, vet ikke om det har noe med at brystpumpen er av det merket og at en kanskje kan koble dem på?

er vel kanske de flaskene det er lettest å få tak i :klo:

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ogsåp flasker går litt på smak og behag også... ikke sikkert man liker den som naboen anbefaler. Så om du skal kjøpe en eller to bare for å ha i tilfelle trenger du nok ikke kjøpe den dyreste med en gang. Skulle du derimot bli avhengig av flaske så ville jeg innvestert i noen som er bra.

Har selv fått anbefalt Dr. Browns og Tommeetippee (eller hva de heter) av drevne mødre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sverger til NUK :ler:

Du kan kjøpe forskjellige tupper vettu, for så å si alle flaskene tar alle tupper :jepp:

Edit: Dr. Browns har en god del deler som skal skrus sammen, NUK sine flasketupper har den kollikventilen bygd inn i flasketuten slik at luften sirkulerer i flasken og ikke går ned i magen :jepp:

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med DDuck, flaske har ikke så mye å si - så lenge du kan bytte ut tuppene - alt etter hvilke preferanser den lille har :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okai.. Så det er egentlig tuppejungelen jeg må forholde meg til, ikke flaskejungelen? Ser de selger flasker på vanlige matbutikker. Kan jeg bare kjøpe en der da, til en billigere penge enn på apoteket? Er det forskjell på tupper til store og små babyer?

Alt man skal lære altså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan kjøpe ei billigflaske på Rema for. eks også bare bytte tupper etter hvilke preferanser den lille har, jeg vet at de billige mamflaskene fra Rema faktisk tar tupper fra NUK og Avent i allefall :jepp:

Tupper får du kjøpt på Barnas Hus på Tiller eller Lade :jepp:

Edit: Det står på pakkene med tupper hvilken aldersgruppe de er beregnet på, pga hullet på tuppen :jepp:

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :klemmer: Hva skulle jeg gjort uten kg-jentenes ekspertise?! :)

Pizza i ovnen. Fint på en ellers grå og kjedelig søndag.

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...