Mazilla Skrevet 8. april 2011 Forfatter #2341 Del Skrevet 8. april 2011 Oppsummert har formen vært veldig bra! Ryggen har krangla en del underveis (heldigvis mye bedre nå enn tidligere!), men det er også det eneste som har vært til noe hinder for meg. Har sluppet både morgenkvalme, bekkenløsning, vann i kroppen og andre typiske gravidplager. Har absolutt ikke blitt skremt fra å bli gravid igjen. Men det gjenstår selvfølgelig å se om jeg sier det samme etter fødselen! God helg jenter! Og Sequax: Det er nok litt tidlig å dra frem her enda, men for all del; det er jo helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. april 2011 #2342 Del Skrevet 8. april 2011 Godt å høre Får satse på at du får amnesi for det vonde ved fødselen og bare husker gleden når du holder nurket for første gang! Du kommer nok typisk til å føde mens jeg er i Australia. Alle 2009-brudene har fødet mens jeg har vært på ferie eller fraværende! Så ingen vits å dra frem popcornet ennå nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 8. april 2011 #2343 Del Skrevet 8. april 2011 Er jo greit med litt "eye candy" i hverdagen, er det ikke? Ønsker deg en riktig god helg - forresten bra du ikke blåste bort tidligere i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. april 2011 Forfatter #2344 Del Skrevet 9. april 2011 Litt eye candy må til ja! Nå har jeg vært på med visakortet til han godeste. Han kjenner meg visst godt nok til å vite at det ikke er så fryktelig risikabelt.. Kom hjem med et par vårsko jeg har sett på lenge og tre sommerlige skjorter fra cubus (3 for 2). Føles litt sært å kjøpe dem uten å prøve, men det måtte jo bare bli sånn. Fordelen er at de har knapper, så forhåpentligvis funker de som bare det i kombinasjon med amming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. april 2011 #2345 Del Skrevet 9. april 2011 Takk til deg som inspirerte til kakebaking!! Nå står gulrotkaka i ovnen, og jeg gleeeder meg til å smake!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. april 2011 Forfatter #2346 Del Skrevet 9. april 2011 Bare hyggelig! Håper den lever opp til forventningene, her i huset synes vi ihvertfall den var helt fantastisk..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 9. april 2011 #2347 Del Skrevet 9. april 2011 gulrotkake står i ovnen her også men jeg har hatt den på nederste rille i 70min nå, med folie over de siste 30... men da jeg stakk en pinne i så var den helt rå inni... har nå satt den midt i og på 10min til... håper den ikke er utenfor redningsmuligheter... Mannen har lagd hjemmelaget vaniljeis som vi skal servere til dersom kaken skulle vise seg å bli mislykket så har vi iallefall is... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. april 2011 Forfatter #2348 Del Skrevet 9. april 2011 Ble den ferdig til slutt, Mokkon83? Dumt med så mye jobb hvis den ble helt mislykka.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. april 2011 #2349 Del Skrevet 9. april 2011 Kaken var nyyydelig!!! Jeg kopierte tipset om å bruke kremost med ananas, men glemte å ha i sitron. Det ble godt allikevel. Fikk tak i jordbær til, det var en hit. Gjestene skrøt veldig av kaka, det er gøy, da føler man at det var verdt tiden. For den tok jo litt tid å lage. Og det ble himla mye oppvask! Heldigvis tok mannen den... Jeg måtte "dessverre" amme da det var tif for å rydde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. april 2011 Forfatter #2350 Del Skrevet 9. april 2011 Uff ja, ikke bare-bare med den amminga! Jeg er glad vi fortsatt har 2/3 av kaka igjen i frysa Man trenger vel ikke barselbesøk for å spise kake når ungen er født? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. april 2011 #2351 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Nei, det trenger man IKKE!! Endret 9. april 2011 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 9. april 2011 #2352 Del Skrevet 9. april 2011 det ser ut som den ble reddet satte den på midterste rist i 10-15min lengre, og det rant ikke av pinnen da jeg stakk i den skal lage glasuren i morgen formiddag. svigers kommer i tre tida, så er det jo middag først også glad jeg fikk kakefat av søskenene mine til bursdagen! (samler på rosendahl, de har utrolig mye fint!!) kommer tilbake med oppdatering på hvordan kaken ble GOD HELG, MAZILLA & co Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 9. april 2011 #2353 Del Skrevet 9. april 2011 forresten!!! du er nestemann på terminlista på fb gruppa!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. april 2011 Forfatter #2354 Del Skrevet 9. april 2011 Så bra at du fikk redda kaka! Vi har også endel Rosendahl. Gleder meg til å pakke ut alle bryllupsgavene som nå står i kjelleren til svigers.. Jeg synes egentlig det er litt skummelt å rykke oppover på lista. Det er jo den største omveltningen i livet vi snakker om her. Jeg er ikke klar for det! Eller er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. april 2011 #2355 Del Skrevet 9. april 2011 Jooooda, det går så bra så!!!! Jeg følte meg som sagt heller ikke klar, men det kommer!!! Ai pråmis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. april 2011 Forfatter #2356 Del Skrevet 9. april 2011 Forhåpentligvis går det seg til, det er jo ikke akkurat som om det finnes noe alternativ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 10. april 2011 #2357 Del Skrevet 10. april 2011 hehe jeg får også den tanken en gang om dagen for tiden... "herregud, jeg er jo ikke klar!! skal JEG ta meg av et skjørt lite menneske? hun er jo helt avhengig av at vi gjør det rette..." gosj... det er et stort ansvar, og for resten av livet.. ikke rart at vi får litt nerver og prestasjonsangst... nå har jeg pyntet kaken (bare bærene igjen, tar de på rett før) det ble nok med halv porsjon ja! glad i glasur, men det hadde blitt veldig i overkant om jeg skulle fulgt oppskriften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 10. april 2011 #2358 Del Skrevet 10. april 2011 Man blir vel aldri helt klar? Men nå er det under to uker igjen til termin... det blir spennende, utfordrende, koslig og herlig å bli mamma tror jeg. Jeg er ikke helt klar selv - men gleder meg veldig til å hilse på mageboeren! og håper du har hatt en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 10. april 2011 #2359 Del Skrevet 10. april 2011 Får så lyst på gulrotkake av å lese her. Kjekt med shopping med kortet til han godeste. Ser du er lik meg. Jeg kjøpte heller ikke så mye da jeg en gang fikk med VISA-kortet til kjære for å kjøpe meg noe fint jeg hadde fortjent. Skjønner at du syns det er en litt skummel tanke at du snart er mamma, men jeg er helt sikker på at det kommer til å føles veldig naturlig for deg etter kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. april 2011 Forfatter #2360 Del Skrevet 10. april 2011 På vei: 38+5 Igjen til termin: 11 dager Kjønn: (forhåpentligvis!) Utålmodig? Ikke så veldig, for jeg har hele tida vært innstilt på at jeg sikkert går over tida, siden jeg er førstegangsfødende. Merker at jeg er veldig spent på å hilse på det nye familiemedlemmet vårt, men vil ikke kalle meg utålmodig. Hodet ned: Ja, har vært det siden rundt uke 30, men det hadde ikke festa seg på forrige kontroll. Aktivitet i magen: Veldig varierende, men hun er stort sett ganske aktiv når jeg har lagt meg. Navn: Har vært klart siden vi kom ut fra ordinær ultralyd og fikk vite kjønnet Vektøkning: Uff ja.. 16 kilo.. Kan ikke skylde på vann heller! Vann i kroppen: Nei, ikke som jeg har lagt merke til. Går fortsatt med gifteringen, så ihvertfall ikke vann i fingrene. Kynnere: Har vært ganske mye av det i det siste, spesielt når jeg har gått litt for langt eller vært for aktiv. Humør: Bedre enn på lenge! Har nok en viss sammenheng med at formen generelt er god. Blir kanskje litt gretten de nettene jeg har sovet dårligst, men klarer meg stort sett. Barnerom: Ikke akkurat.. Leiligheten vår er på 30 kvadrat, men vi har ordna noen praktiske løsninger, så det skal nok gå. Vi skal uansett flytte innen frøkna er et par måneder, og da er planen å finne en litt større leilighet.. Utstyr: Har vugge, stellekommode, vogn, bilsete, badebalje, klær, vognpose, lammeskinn og diverse annet. Har foreløpig ikke kjøpt flasker eller brystpumpe, men tenker hardt på det for tida. Usikker på hva vi trenger nå og hva vi kan vente med til vi ser om det er nødvendig. Strekkmerker: Oppdaga et par små på sidene av magen her om dagen, men det gjør ingenting. Har noen på lårene fra før også, og jeg har klart meg helt fint her i livet likevel.. Magen: Fremdeles ikke av de største, men den begynner jo å bli ganske "voksen". Forandra plutselig form for en ukes tid siden, så det er mulig den har sunket. Vi har bare et bittelite speil høyt oppe på veggen, så jeg ser ikke utviklinga selv fra dag til dag. Melk i brystene: Har kunnet skvise ut noen dråper i en måneds tid. Innimellom lekker det litt, spesielt om natta. Tanker om fødsel: Tenker minst mulig på det, men er veldig spent på hvordan det blir, hvordan jeg reagerer, hvor lang tid det tar osv. Tar ting som det kommer, og håper å få god kjemi med de som jobber på sykehuset, sånn at jeg føler meg i trygge hender. Kroppslige symptomer/plager: Litt vondt i ryggen, men ikke mye nå i forhold til tidligere. Høyre bein dovner litt bort noen ganger når jeg går. Har hatt noen svimmelhetsanfall hvor jeg har vært nær ved å besvime, men de har heldigvis gått fort over. Blodtrykket og urinen er fint på hver kontroll, så både lege og jordmor har vært veldig fornøyde hele veien. Kosthold: Har mindre plass i magen enn tidligere, så de store middagsporsjonene utgår. Spiser gjerne grovbrød med brunost til frokost og pink lady med blåbæryoghurt til lunsj, ellers veldig varierende. Har blitt endel kaféturer i det siste, siden vi aldri vet når det er slutt på kjærestetida.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå