Mazilla Skrevet 4. april 2011 Forfatter #2281 Del Skrevet 4. april 2011 Og en fin mandag har det hittil vært Etter en lat morgen gikk jeg på butikken og handlet inn diverse. Nå står en stor gryte med kjøtt/tomatsaus på komfyren, snart klar for å fryses ned i passe porsjoner. I tillegg har jeg denne i ovnen. Kan nok ikke fryse hele den.. Skal lage en stor porsjon karbonader også, men det spørs om ikke det må bli i morgen. Kan jo ikke slite meg helt ut heller! Nå var det godt å få satt seg litt. Merker det godt i rumpa (er det bekkenet??) hvis jeg står eller går for lenge, så halvannen time på kjøkkenet uten pause kjennes godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 4. april 2011 #2282 Del Skrevet 4. april 2011 Den gulrotkaken er NYDELIG! var jo den jeg serverte her på jobben rundt bursdagen min... Er det barsel-besøk mat som bakes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. april 2011 Forfatter #2283 Del Skrevet 4. april 2011 Oi, er det den?? Gleder meg til å smake! Har du prøvd å fryse den? I teorien er det vel til barselbesøk, men samtidig er det vel begrenset hvor mye vi får av det, siden vi bor på "feil" kant av landet. Men men, kjekt å ha noe i frysa likevel! Og kjekt å ha noe å finne på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 4. april 2011 #2284 Del Skrevet 4. april 2011 Den kan fin fryses ja, både med og uten glasur på! Jeg lagde jo dobbel oppskrift og frøys halve. Siden den er så mektig tror jeg nok jeg hadde delt den i 4 om jeg skulle lage ny med dobbel-oppskrift. Den holder seg godt i kjøleskapet også da - og er nesten bedre dagen etter enn når den er fersk. fikk lyst å bake jeg og nå... Får se om jeg hiver meg på bakingen til helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. april 2011 #2285 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg er innom altså!! Jeg begynner å få litt sladris-komplekser, for jeg er jo så sjelden på KG... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. april 2011 #2286 Del Skrevet 4. april 2011 Har du laget den med hvetemel da? Den så ikke stygg ut nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. april 2011 Forfatter #2287 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg er innom altså!! Jeg begynner å få litt sladris-komplekser, for jeg er jo så sjelden på KG... Det skal du da ikke ha! Spiller ingen rolle for meg hvem som sladrer og hvor ofte hun er innom her, jeg får jo med meg at mazzilusken kommer uansett jeg! Og det gjør tidsnok alle andre også. Men hvis ikke du vil, så er det en annen sak såklart! Har du laget den med hvetemel da? Den så ikke stygg ut nei Nei, bytta ut melet med glutenfritt, enkelt og greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 4. april 2011 #2288 Del Skrevet 4. april 2011 har du samme mengde glutenfritt mel som vanlig? og bruker du sånn rund kakeform eller firkantet? hmm, jeg fikk også lyst til å lage kake!! vi skal invitere svigers på middag til søndag så kanskje jeg får lagd ei kake til da kjekt at oppskriften kan brukes som muffins også! ååå, nå ble jeg kjesken her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 4. april 2011 #2289 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg skal feire bursdagen min på jobb neste torsdag, da skal jeg ha med gulrotkake, etter oppskrift fra min bestemor. Den er super god og har fått skryt av kolleger for den før, gleder meg til å spise kake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. april 2011 #2290 Del Skrevet 4. april 2011 Den gulrotkaken der hørtes fantastisk god ut!!! Føler du har (hus)mor-egenskapene inne, klar for den nye verdensborgeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 4. april 2011 #2291 Del Skrevet 4. april 2011 Så flink du har vært på kjøkkenet, da! Nå fikk jeg skikkelig lyst på spaghetti med kjøttsaus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. april 2011 Forfatter #2292 Del Skrevet 4. april 2011 har du samme mengde glutenfritt mel som vanlig? og bruker du sånn rund kakeform eller firkantet? hmm, jeg fikk også lyst til å lage kake!! vi skal invitere svigers på middag til søndag så kanskje jeg får lagd ei kake til da kjekt at oppskriften kan brukes som muffins også! ååå, nå ble jeg kjesken her! Jeg bare bytta ut hvetemelet med tilsvarende mengde toro kakemiks ja. Brukte 26 cm rund form og stekte den i ca 1 time og 10 minutter på nederste rille, og la aluminiumsfolie over den siste halvtimen. Den ble helt utrolig god!! Jeg skal feire bursdagen min på jobb neste torsdag, da skal jeg ha med gulrotkake, etter oppskrift fra min bestemor. Den er super god og har fått skryt av kolleger for den før, gleder meg til å spise kake! Gulrotkake er utrolig godt!! Hvis du noen gang skal bruke en annen oppskrift enn den du har, så kan jeg anbefale denne! Den gulrotkaken der hørtes fantastisk god ut!!! Føler du har (hus)mor-egenskapene inne, klar for den nye verdensborgeren Den var knallgod! Kan nesten ikke få sagt det nok! Må nok ha et lite stykke til før jeg fryser den.. Så flink du har vært på kjøkkenet, da! Nå fikk jeg skikkelig lyst på spaghetti med kjøttsaus... Takk for det. Noe må jeg jo fylle dagene med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 4. april 2011 #2293 Del Skrevet 4. april 2011 Mmmm Hva slags kokesjokolade brukte du? Mener de jeg har sett i bakehylla inneholder gluten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. april 2011 Forfatter #2294 Del Skrevet 4. april 2011 Brukte vanlig Freia lys melkesjokolade. Det står "kan inneholde spor av gluten", men det står jo på omtrent alt. Brukte forresten litt mindre enn det som stod i oppskriften, for jeg hadde brukt noen ruter av den til glasur til sjokoladekaka jeg lagde og frøys ned før helga. Nå har vi henta gratispakka på Rimi. Tror jeg har fått raska med meg de fleste gratispakkene nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 4. april 2011 #2295 Del Skrevet 4. april 2011 Var det noe spennende i pakka fra Rimi? Gøy med gratis pakker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. april 2011 Forfatter #2296 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Egentlig ikke så veldig, ihvertfall ikke i forhold til Babyboxen fra apoteket.. Men for all del, kjekt med litt bleier og småpakninger med salver og kremer og denslags. Dessuten var det en pakke med nattbind fra Libresse og en liten flaske med intimvask. Litt for både mor og barn, med andre ord Endret 4. april 2011 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 4. april 2011 #2297 Del Skrevet 4. april 2011 Nydelig kake, enda en jeg må prøve ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. april 2011 #2298 Del Skrevet 4. april 2011 Ok, da tar jeg fortsatt gjerne jobben! Men bare hvis du lover å sende melding også midt på natta!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. april 2011 Forfatter #2299 Del Skrevet 5. april 2011 Den er grei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 5. april 2011 #2300 Del Skrevet 5. april 2011 Skal si husmorgenet har kommet og tatt deg de siste dagene Og den kaka så aboslutt ikke feil ut Ser at det begynner å næmrme seg nå, og det virker som om han godeste gleder seg veldig siden han ville på trilletur allerede nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå