hegejenta30 Skrevet 7. mars 2011 #1921 Del Skrevet 7. mars 2011 Fødselsforberedende kurs hørtes ikke så dumt ut da. Skal vi virkelig pine våre menn så er det jo bare å sette på noen episoder av Jordmødrene - klippet så det kun er fødslene som er med. Er noen fødsler i sesong 1 som er ganske heftige - både sete og med sugekopp... *grøss* Baggen pakker nok ikke seg selv - men det er ennå noen uker igjen til det er krise om den ikke er pakket - Heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1922 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg tror det blir bra ja, selv om det innebærer at han godeste må ta seg fri halve dagen i morgen. Neste uke skal vi på ammekurs. Der skjønner jeg ikke helt hvorfor mennene skal være med, men det er så.. Stresser ikke så veldig med bagen enda. Vi bor jo uansett bare et steinkast unna sykehuset, så det er ingen krise om vi ikke får med oss alt om vi plutselig må avgårde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 8. mars 2011 #1923 Del Skrevet 8. mars 2011 Du skal ikke se bort fra at de kommende fedrene får noen tips om hvordan støtte mødrene dersom de skulle slite med ammingen i starten på det ammekurset. Jeg er glad vi bor i nærheten av sykehuset. Fettern min og kona venter barn når som helst nå (termin 19.mars) og de bor 1 time unna sykehuset uansett hvilket de velger å føde på. Er jo sjelden førstegangsfødende kvinner får barn så kjapt - men det skjer jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. mars 2011 #1924 Del Skrevet 8. mars 2011 Du.. Pakk bagen din NÅ!!! Jeg hadde ikke pakket da vi måtte reise avgårde så Andrè måtte reise hjem og pakke i panikk for meg. La ALDRI en mann pakke for deg under slike omstendigheter! Hva fødselsforberendekurs angår måtte jeg ringe og si at vi ikke kom allikevel for da var jenta kommet og blitt to uker alt. Så jeg satt på intensiv avdelingen med TheaM da omvisningen på føden var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #1925 Del Skrevet 8. mars 2011 Du skal ikke se bort fra at de kommende fedrene får noen tips om hvordan støtte mødrene dersom de skulle slite med ammingen i starten på det ammekurset. Jeg er glad vi bor i nærheten av sykehuset. Fettern min og kona venter barn når som helst nå (termin 19.mars) og de bor 1 time unna sykehuset uansett hvilket de velger å føde på. Er jo sjelden førstegangsfødende kvinner får barn så kjapt - men det skjer jo... Høres ikke noe særlig ut! Det gir en ekstra trygghet å bo nærme Du.. Pakk bagen din NÅ!!! Jeg hadde ikke pakket da vi måtte reise avgårde så Andrè måtte reise hjem og pakke i panikk for meg. La ALDRI en mann pakke for deg under slike omstendigheter! Hva fødselsforberendekurs angår måtte jeg ringe og si at vi ikke kom allikevel for da var jenta kommet og blitt to uker alt. Så jeg satt på intensiv avdelingen med TheaM da omvisningen på føden var. Ok, skal få kjøpt meg en bag og begynne pakkinga snart.. Det ble ikke noe særlig fødselsforberedende kurs på oss heller. Jeg ble så svimmel og kvalm at jeg bare måtte gå ut. Fikk legge meg litt på kontoret til jordmora, følte meg bedre og gjorde et nytt forsøk. Etter samme runden igjen fant vi ut at det var best å dra hjem. Irriterende! Samtidig er jeg usikker på hvor mye viktig vi egentlig gikk glipp av. Det var bl.a. en som spurte om far skulle sitte eller stå ved siden av senga... Tror jeg lærer mer av KG, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 8. mars 2011 #1926 Del Skrevet 8. mars 2011 Kjedelig at du måtte ta "kunstpauser" under kurset, men om det var spøsmål av typen du refererer til så er det nok mer å lære av å lese på KG og nettet generelt om hva som skjer under en fødsel. Dessuten er det visst noen som påstår at kvinnekroppen er laget for å føde - så hvis vi ikke motarbeider riene så går det så bra så! (Lett å være optimistisk ennå iallfall ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #1927 Del Skrevet 8. mars 2011 På en bisarr måte gleder jeg meg litt til fødselen... Er spent på å se hvordan jeg reagerer både på smerte og det andre som skjer med kroppen, og ikke minst på å møte lillejenta. Men som du sier - det er lett å være optimistisk nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. mars 2011 #1928 Del Skrevet 9. mars 2011 Det er uansett ikke lenge igjen, så vi får håpe at optimismen holder seg fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 9. mars 2011 #1929 Del Skrevet 9. mars 2011 Gleder meg på en måte til fødselen jeg også Men til det som kommer etterpå, ikke før og underveis... Det skal iallefall skje! Og vi kan velge å glede oss eller grue oss, det er uansett for sent å snu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 9. mars 2011 #1930 Del Skrevet 9. mars 2011 Det skal iallefall skje! Og vi kan velge å glede oss eller grue oss, det er uansett for sent å snu Godt poeng! Burde tenkt på konsekvensene litt før ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #1931 Del Skrevet 9. mars 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. mars 2011 #1932 Del Skrevet 9. mars 2011 Om mannen skal sitte eller stå ja, det er essensielt å ha klart på forhånd!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. mars 2011 #1933 Del Skrevet 9. mars 2011 Har bare fått oppdatert meg littigrann siden sist her, men veldig godt å lese at du føler deg ovenpå i forhold til oppgave og det hele! Har du husket å søke videre utdanning til høsten? Jeg gjorde det i går! Det med blodtrykksfall blir ikke helt "som i bøkene" når man er gravid, da slike fall i blodtrykk er mye vanligere under en graviditet. Man kan, for eksempel, få det av å sitte i bestemte stillinger og av lukter/syn man ikke tidligere har reagert særlig på... Godt at du merker det på deg og greier å sørge for at du ikke besvimer! Synes det virker som om du har kommet så utrooolig mye lenger i graviditeten enn siden sist jeg var her, for nå er jo bildet ditt på det nest siste! Har du noe nytt magebilde som jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #1934 Del Skrevet 9. mars 2011 Ja, jeg søkte nesten med en gang samordna opptak åpna Blodtrykksfall ja.. Jeg vet ikke om det er det det er snakk om engang, men det kan jo kanskje virke sånn. I går var jeg jo på helsestasjonen omgitt av jordmødre da det skjedde, men det var ingen som målte blodtrykket mitt. Det går heldigvis fort over! Det forrige magebildet ble lagt ut her for to uker siden. Det er visst på tide med et nytt et snart, for nå vokser magen omtrent fra time til time.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 9. mars 2011 #1935 Del Skrevet 9. mars 2011 De legger jo på seg 250gram i uka nå! Så ikke rart om magen vokser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 10. mars 2011 #1936 Del Skrevet 10. mars 2011 40 dager igjen og HØYGRAVID! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #1937 Del Skrevet 10. mars 2011 Kanskje på tide at jeg skaffer meg sladris da? Noen som har lyst? Nå har jeg forresten fått meg noen nye plager: Jeg får vondt i korsryggen når jeg går, og puppene har så smått begynt å lekke litt + at de er ømme igjen. Jeg begynner å glede meg litt til kroppen er bare "min" igjen, uten at jeg trenger å dele den med en til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 10. mars 2011 #1938 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg også begynner å se fram til at kroppen er bare "min" igjen. Ikke det at det ikke er koslig å være gravid, for det er det virkelig - men det begynner å bli såpass framtungt og mange små-plager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #1939 Del Skrevet 10. mars 2011 I dag har jeg en litt dårlig dag.. Jeg er lei av å føle meg fanga i leiligheten fordi jeg får vondt uansett hvor jeg beveger meg. Jeg har praktisk talt ikke noe sosialt liv. I og med at alle jeg kjenner her i byen er studenter, er det alkohol involvert hver gang noe skjer. I tillegg har han godeste jobba mye i det siste. Jeg føler meg litt tatt for gitt. Eller, tatt for gitt blir litt feil å si.. Jeg skulle bare ønske han kunne gjøre noe koselig for meg. En liten overraskelse i hverdagen, på en måte. Uff, det hørtes teit ut.. Nå ringte han, mens jeg skrev dette. Han skulle egentlig slutte kl 16 i dag, men hadde blitt spurt om å holde et kurs fra 17-20 i tillegg. Jeg vet ikke enda hva det blir til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 10. mars 2011 #1940 Del Skrevet 10. mars 2011 og Vet akkurat hvordan det kjennes. Blir på en måte litt ensomt... Det koster så lite at de bryr seg litt ekstra når de da først er hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå