Gå til innhold

Mazzilusken kommer i 2011!

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blåse luft?? :hoho:

Formen er fin i dag. Vi startet dagen med styrketrening etterfulgt av spinning. Nå har vi vært hjemme og slappa av noen timer, men skal straks ut for å ta noen øl med noen venner. Blir nok koselig selv om jeg ikke kan drikke.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ha sex når fødselen er i gang vet jeg om ei som gjorde :ler:

Hun var av alle ting ikke klar over at det var i gang, men trodde det bare var maserier som hun hadde hatt i et par uker allerede.. Og hun hadde funnet ut at det eneste som hjalp for å stoppe dem var å ha sex :fnise:

5 timer etter hadde hun en baby på utsiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro å få vugga i hus :)

Nå MÅ vi få ordnet litt babygreier.. tida løper fra meg her og jeg har ingenting klart!!

Gjett om jeg skal på Ikea til uka!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har du da vel på plass? Kilden til vellykka gjennomføring er god planlegging, og du har jo planlagt masse! :tommelopp:

Vogga er i hus, men det mangla fire skruer, så vi får ikke montert den ferdig i dag.. :sur: Men vi har fått rydda plass til den, gått gjennom masse gamle papirer, kasta og sortert masse og satt en hel haug ting på boden. Så vi har jo egentlig fått gjort masse, men det føles bare ikke sånn siden vi ikke fikk satt opp vogga.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvor vi skal få tak i madrass til vugga. Den er 40x70 i bunnen, og det er visst ikke akkurat standardmål.. Noen tips, anyone?

Den eneste jeg har funnet er denne, men jeg synes det er litt drøyt å bruke så mye penger på en madrass man kan bruke så kort tid.. Men samtidig er det veldig greit at det er kanter på den, for det er nesten ikke kanter i hode- og fotenden på vugga.. What to do? :vetikke:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo kjøpe en helt vanlig skummadrass og skjære til? :) Siden babyene ikke er så tunge så blir de ikke "feilbelastet" av å ligge på en kjip madrass sånn som vi voksne :)

Ellers så brukte vi bare noen ullpledd som vi brettet ig la i bunnen av kurven snuppa lå i til å begynne med :jepp: Funket fint det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo kjøpe en helt vanlig skummadrass og skjære til? :) Siden babyene ikke er så tunge så blir de ikke "feilbelastet" av å ligge på en kjip madrass sånn som vi voksne :)

Ellers så brukte vi bare noen ullpledd som vi brettet ig la i bunnen av kurven snuppa lå i til å begynne med :jepp: Funket fint det også :)

Så en god madrass spiller ikke like stor rolle for babyer som for voksne? Logisk egentlig! :Nikke:

Jeg har sett litt på den ammemadrassen og funnet ut positive og negative sider:

+:

-Den har høye kanter, og det har ikke vugga i begynnelsen (før vi snur den opp ned etter en stund). Dette er egentlig det mest avgjørende argumentet på positivlista!

-Den kan brukes til samsoving hvis det skulle bli aktuelt

-Kantene kan slås ned, så blir den større og kan brukes lengre

-Når den ikke er i bruk lenger kan man bruke den som et slags tisselaken

-:

-Egentlig bare prisen... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den skulle koste 1000kr eller mer jeg nå, men så ille var det ikke ;)

Den virker jo bra, og kan brukes på mange måter og en god stund, så sånn sett er det vel en smart investering.

Men jeg skjønner at den er litt i dyreste laget, men ikke så ille synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde den skulle koste 1000kr eller mer jeg nå, men så ille var det ikke ;)

Den virker jo bra, og kan brukes på mange måter og en god stund, så sånn sett er det vel en smart investering.

Men jeg skjønner at den er litt i dyreste laget, men ikke så ille synes jeg :)

Neida, det er jo forsåvidt en overkommelig sum, det bare føles veldig dyrt i forhold til alternativet - en billig skumgummimadrass vi skjærer til selv.. ;) Men det spørs om ikke dette er det beste alternativet for oss nå, alt tatt i betraktning. Vi har jo dessuten spart mye penger på andre babyting! :lur:

HAdde jeg fått til ammingen bedre så hadde jeg garantert kjøpt en sånn madrass mtp nattamming og samsoving :jepp:

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den madrassen er jo akkurat de målene du trenger da...!

Og som du skriver så har dere jo spart veldig mye på de andre tingene dere har kjøpt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo tipse deg om Ullkorga som lager madrasser på mål. Hos de koster en 8 cm tykk madreass i målene 40*70 649 kr. Om du kan nøye deg med en på 39cm bredde - så koster den litt mindre. Men da er jo prisen nesten den samme som for den ammemadrassen de har på Barnas Hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, skal sjekke det ut! :jepp:

Nå har jeg vært hos jordmor. Alt ser fortsatt finfint ut. Tuppa lå sannsynligvis med hodet ned, og sf-målet lå midt på den røde streken! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, skal sjekke det ut! :jepp:

Nå har jeg vært hos jordmor. Alt ser fortsatt finfint ut. Tuppa lå sannsynligvis med hodet ned, og sf-målet lå midt på den røde streken! :tommelopp:

deilig å få bekreftet at lillejenta har det bra i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...