Gjest Neferet Skrevet 8. februar 2011 #1681 Del Skrevet 8. februar 2011 Så fin mage du har fått!! Og 30 uker, kanskje ikke så rart du begynner å synes det er tungt innimellom. Snart kommer snuppa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1682 Del Skrevet 8. februar 2011 Ja, plutselig er hun her! Nå har jeg pr definisjon blitt funksjonshemma. Har ihvertfall fått ny stol på lesesalen, fra senter for studenter med funksjonshemming eller noe sånt. Håper det blir bra for ryggen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. februar 2011 #1683 Del Skrevet 8. februar 2011 Fiiine magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 8. februar 2011 #1684 Del Skrevet 8. februar 2011 Håper den nye stolen hjelper på ryggen! Også får vi krysse fingrene for at det ikke går troll-i-ord sånn at du får mega bekkenløsning i tillegg siden du har fått stol fra senter for studenter med funksjonshemming! for 30 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aries86 Skrevet 8. februar 2011 #1685 Del Skrevet 8. februar 2011 30 uker!!! :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 8. februar 2011 #1686 Del Skrevet 8. februar 2011 Så bra med spesialstol! Det er forhåpentligvis noe av problemet, at den vanlige stolen ikke er bra nok. Så nå skal du se du er ferdig med oppgaven på rekordtid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1687 Del Skrevet 8. februar 2011 Ja nå blir jeg nok ferdig i løpet av et par dager, takket være stolen! Nå skal jeg straks si meg fornøyd med dagens innsats og bevege meg avsted på i stedet. Jeg tipper ryggen har godt av det også nemlig.. Skal ha treningsveiledning også, håper jeg får litt bedre hjelp enn sist, for hun jeg hadde da hadde ikke peiling. Satser på å få noen gode øvelser jeg kan bruke fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1688 Del Skrevet 8. februar 2011 Fikk typisk nok samme treningsveileder som sist, men hun hadde lest seg opp etter at jeg var der sist, så jeg fikk litt bedre hjelp i dag. Fikk noen øvelser for ryggen i tillegg til det programmet vi allerede har. Håper det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. februar 2011 #1689 Del Skrevet 8. februar 2011 Er det vanlig styrketrening du kjører eller slyngetrening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1690 Del Skrevet 8. februar 2011 Kjører vanlig styrketrening. De har ikke slyngetrening på senteret hvor jeg trener. Men jeg legger det opp litt annerledes enn tidligere, med mindre belastning og flere repetisjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. februar 2011 #1691 Del Skrevet 8. februar 2011 Du er tøff, jeg tør ikke ta i frivekter lenger Slyngetrening er fine greier, kiropraktoren sammenligner det med svømming - faren for belastningsskader er lik null Hadde jeg bare likt å svømme så skulle jeg gjort det også, men jeg er livredd dypt vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #1692 Del Skrevet 9. februar 2011 Da er vi to, Diddles.. Jeg trener mest på apparater, ikke så mye med frivekter, men det er mest fordi de fleste øvelsene vi gjør/gjorde med frivekter er liggende, og det er jo ikke så gunstig som gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 9. februar 2011 #1693 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg elsker å svømme, der jeg trener (eller der hvor jeg er støttemedlem om dagen) så har de basseng som på det dypeste er 2,5 meter. Da er det ikke så skummelt - for jeg er selv ikke så trygg når det gjelder dypet. Men det er STOR forskjell på basseng og sjøen også da. Svømming gjør veeeeeeldig godt for kroppen nå som den er gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #1694 Del Skrevet 9. februar 2011 Jaså du Hegejenta30, hvorfor er du støttemedlem da? Neida, jeg skal ikke være slem... Jeg burde helt sikkert ha svømt, spesielt med tanke på ryggen, men jeg har verken tid eller råd (eller lyst ) til å melde meg inn et nytt sted nå. Jeg får heller krysse fingrene for at jeg klarer å holde meg oppegående ved hjelp av trening og den nye stolen min. Forresten så synes jeg alle gravide burde fått gratis bassengtrening som en del av svangerskapsomsorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 9. februar 2011 #1695 Del Skrevet 9. februar 2011 Det blir støttemedlemsskap når man bare er der 2-3 ganger i mnd. Om jeg orker nå om dagen syns jeg det er mer kos å lufte meg en liten tur sammen med mannen og hunden enn å svette innendørs på mølla. Men da det er godt å ha muligheten til å bruke bassenget har jeg ikke fryst medlemskapet. Støtter forøvrig det at det burde vært gratis bassengtrening for gravide! Kjempeforslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 9. februar 2011 #1696 Del Skrevet 9. februar 2011 Altså, 2,5 meter er DYPT spør du meg Alt som er mer enn 1.60 meter er skummelt, for da står jeg ikke i bunn lenger Jeg har fått tilbud om trening i basseng i forbindelse med svangerskap, er ikke det et tilbud alle får?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 9. februar 2011 #1697 Del Skrevet 9. februar 2011 Og, alle øvelser liggende?? Jeg hadde ingen liggende øvelser når jeg trente frivekter jeg, bare stående; markløft, knebøy, utfall, roing osv...kunne nok fortsatt med det videre også, men PT anbefaler slynge siden leddene og leddbåndene blir mer tøyelige under graviditeten, og da er faren for skade større! Men gjør en somdu og går ned på belastning, så bør det jo være greit Jeg er d-å-r-l-i-g på å moderere meg (noe PT vet...) så det er nok en grunn til at jeg har fått frivekt-forbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #1698 Del Skrevet 10. februar 2011 Har hatt vondt i ryggen i hele natt. Skulle egentlig på morgenspinning idag, men må droppe det. Orker rett og slett ikke ta bussen en halvtime for å komme dit, for buss er noe av det verste for ryggen. Får se om jeg tar en tur på det treningssenteret som ligger nærmere i løpet av formiddagen.. Arg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 10. februar 2011 #1699 Del Skrevet 10. februar 2011 *fjern massasje av rygg* kommer din vei! og håper ryggen blir bedre i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #1700 Del Skrevet 10. februar 2011 Har vært uvel noen dager, og i dag har jeg i tillegg fått nye svimletokter sånn som jeg hadde for noen uker siden. Skal til legen senere. Sikkert ikke noe hun kan gjøre, men greit å få sjekka at alt er bra.. Ubehagelig å ha det sånn ihvertfall! Det er jo uansett månedsvis siden sist jeg tok blodprøver, så noe kan jo ha endra seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå