Gå til innhold

Mazzilusken kommer i 2011!

Mazilla

Anbefalte innlegg

Skal se hun var frustrert og tok ut på deg all sin frustrasjon over at de hadde bommet med valget størrelse på leilighet - er iallfall en mulighet. Men da ville det vært bedre å komme med råd som:

- Vi har bodd her nå i tre mnd og opplever 50 kvm som litt i knappeste laget - så om dere har tid/ork/mulighet anbefaler jeg dere å flytte til en større leil før minien kommer.

Flytte tar ca tre mnd det... er iallfall min erfaring. Først nedpakking, så flytte til, så pakke ut. I tillegg til at man i en periode på 2-3 mnd gjerne betaler dobbelt opp med husleie.

Nei - bli der dere er nå - og spar pengene - det er nok av utgifter framover - og så lenge man er instillt på at slik er forholdene så går det utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

:dåne: Herregud for en ting å begynne å presse på andre!! :kjefte: Hev deg over henne Mazzi, og vær trygg på at dere selv vet best hvordan dere gjør det!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir ekstremt provosert av hun venninnen din. Helt enig i at hun nok er frustrert og angrer på egne valg og tar det ut på deg. Men det er utrolig feil og unødvendig, du er jo ikke i samme situasjon som henne engang. :angry: IKKE HØR PÅ HENNE! :klem:

Du, imotsetning til henne, har jo planlagt tiden fremover. Jeg er helt enig med deg at det er helt tullete og begynne å flytte nå. Høres mye mer slitsomt ut enn å bo i en liten leilighet for en kortere periode. Og selv om det kanskje blir trangt om plassen, er jo ikke det noe problem når man vet at det er for en liten periode.

Å flytte til en 50 kvm leilighet vel vitende om at det er et ekstra familiemedlem på vei, er vel noe mer korttenkt. Du har noe lite selvinnsikt når du har gjort det valget og likevel velger å si sånne rare ting til deg. Som du sier, hun trenger ett speil..

Som du kanskje skjønner har du min fulle støtte :ler:

Ikke bry deg om hva hun sier :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i alle dager da... enkelte folk har bare ikke sosiale antenner... kanskje hun er i ammetåka?

ikke noe særlig når hun sier at de har diskutert dere og sånn...

jeg syns folk skal feie for sin egen dør og la dere leve deres eget liv.. er hun ei venninne så vet hun hvilke planer dere har og lar dere få bestemme det selv...

jeg syns dere er fornuftige jeg, og en nyfødt krever da ikke all verdens plass i begynnelsen??

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hegejenta30, Neferet, cami og Mokkon83, takk for oppmuntrende ord! :klemmer:

Jeg liker heller ikke å høre at de har diskutert oss.. :roll: Men men, hun var sikkert bare sliten og frustrert. Hun hadde visst sovet på sofaen et par netter for å slippe unna våkenetter og mas, og unner ikke oss å ikke ha muligheten til å lukke mellom stue og soverom. Men likevel, litt sosiale antenner må det da gå an å ha selv om man er i ammetåka.. ;)

I kveld har jeg planer om å lokke med meg han godeste på kino for å koble av litt. Har så lyst til å se Hjem til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg burde hu venninna di komme og flytte for deg siden det tydellig er "fort gjort"

:roll:

Vi er tre stykker på et-par-og-femti m2, det er ikke god plass, men vi får det til og funke.

Men, vi får maaaange råd om og flytte vi og.

"Kan'ke skjønne at dere ikke bare kjøper"

Vi bor rimelig og sentralt i en helt OK leilighet.

Helt utrolig at folk ikke klarer og passe sine egen saker noen ganger spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså... "det er de to første måndene man trenger plass" sier hun? :klø:

De to første måndene ligger ungen stort sett i ro enten å sover eller på deg og spiser... Man trenger ikke større plass før ungen begynner å røre på seg...

Ang våkenetter så er man jo faktisk to om å få barn... Ikke bare mor som skal kjenne på kroppen hvordan det er :riste:

Det er faktisk verre å være trøtt hjemme døgnet rundt enn på jobb... for på jobb får man koblet vekk og konsentrert seg om andre ting.. :)

To månder går kjempe fort uansett :) Det er bare en pitteliten brøkdel i Mazziluskens liv :Nikke:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva, jeg aner virkelig ikke! Regner med moderatoren gjorde en feil da den ble flytta over fra prøverdagbøkene, men vet ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ånei, jeg har en dårlig nyhet... :tristbla: I disse juleforberedelsestider kommer familieforpliktelsene snikende, og jeg må hjelpe mamma med litt julehandel på mandag. Jeg håper fortsatt å kunne svinge innom dere altså, men tør ikke love akkurat nå... :sukk: Det var jo ikke sånn det skulle være! Hvor mange har du fått med på treff til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, jeg har en dårlig nyhet... :tristbla: I disse juleforberedelsestider kommer familieforpliktelsene snikende, og jeg må hjelpe mamma med litt julehandel på mandag. Jeg håper fortsatt å kunne svinge innom dere altså, men tør ikke love akkurat nå... :sukk: Det var jo ikke sånn det skulle være! Hvor mange har du fått med på treff til nå?

Neimen Neferet da! :fy_fy: Neida.. :fnise: Foreløpig er det i grunnen bare cypress som har sagt ja, men jeg vet ikke om hun har så lyst til å henge med bare meg.. :fnise: Jeg vet ikke hvem som bor i området osv, så jeg har ikke vært så aktiv på invitasjonsfronten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle gjerne møtt deg igjen, men det er 2t togtur og jeg jobber fullt frem til julaften, så det går dessverre ikke!

Håper du har en flott efta/kveld! :klem:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på henne du, en baby trenger ikke å ta stor plass og siden dere skal flytte, mens babyen er et spedbarn er ikke det noe å bry seg om i det hele tatt.

Vi har enda ikke kjøpt stellebord, å det skal vi heller ikke kjøpe.. vi har en stellematte som vi drar med oss overalt.. :ler:

Den kan vi også bare sette bort så den ikke tar så mye plass, klær og hygieneartikler tar ikke all verden.. Det som tar plass er vel vogna, men den tar plass uansett, har du plass til ei lita seng på soverommet deres, er det ikke noe problem.. ;)

Ikke hør på henne, Mazzi :klemmer:

Og 20 kvm mer er ikke så stort altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle veldig gjerne ha vært med neste uke, men jeg må få ferdig oppgaver på skolen før jeg kan ta juleferie.

Men det hadde vært vedlig koselig å være med en gang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå så stas! Blir jevngamle tremenninger da!

:duskedame: for gravid kusine! :duskedame:

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...