Gå til innhold

Mazzilusken kommer i 2011!

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg luska rundt i litt forskjellige bøker her og prøvd å få noen til å være med på kg-treff i Oslo 13.desember, men jeg skriver det her og. Jeg er så dårlig på å huske hvem som bor hvor og hvem som bor nærme nok til å kunne være interessert..

Uansett, jeg får noen ledige timer på ettermiddagen/kvelden, så det hadde vært veldig koselig om noen ville slå ihjel litt tid på kafé e.l. med meg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg!! :):klemmer:

God helg til deg og! :klemmer: Høres helt umenneskelig å stå opp så tidlig som du tydeligvis gjorde i dag, men du skulle vel på jobb antar jeg.. ;)

:)

Kos deg i helga!

I like måte, MarianneE! :)

Foreløpig "koser" jeg meg på lesesalen. Dagen i dag kommer til å gå i ett fra tidlig morgen til langt på natt. Blir nesten litt sliten av å tenke på det. Lesesal-styrketrening-spinning-lunsj-frisør-skifte-julebord. Puh! :dåne: I tillegg må jeg finne tid til litt shopping i løpet av dagen, for jeg har verken strømper, BH eller veske til julebordet. Snakk om god planlegging... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så veide jeg meg i dag, og da veide jeg en drøy kilo, nesten halvannen, mindre enn 18.november! :nigo:

18.november var jeg hos legen, og holdt på å grine da jeg så tallet på vekta der. Jeg hadde veid meg hjemme rett før, og veide nesten to kilo mer hos legen. Hun sa forøvrig at alle klagde over den vekta, fordi den viste for mye. Burde kanskje vurdere å bytte den ut? :vetikke:

Uansett, i dag viste vekta mindre. Det var litt deilig, og en bekreftelse på at magen min fungerer bedre igjen. Spiser yoghurt med et par skjeer linfrø hver dag til frokost, så nå er det ikke lenger full stopp og bare grining, sånn som det var en stund.. :sjenert: Skrev kanskje ikke så mye om det her, men det var ganske grusomt i noen uker.

Var litt redd for hvor vekta kom til å stoppe en stund, men nå tror jeg nok snart jeg er innenfor normal vektøkning igjen.

Høres kanskje ut som jeg er livredd for å legge på meg nå, men det er ikke det det handler om. Det handler mer om å ikke legge på seg en drøss flere kilo enn nødvendig, noe jeg lå an til en stund for noen uker siden. Jeg vil såklart at lilletuppa skal ha det bra og få den næringen hun trenger, men det tror jeg hun gjør. Magen vokser jo, så jeg er ikke så bekymra for akkurat det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du kom deg igjennom formiddagen og alt det du hadde planer om å gjennomføre i dag og at du får senket skuldrene og slappe av på julebordet i kveld!

Kos deg iallfall!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gjort nesten alt jeg skulle i går. Måtte droppe spinning pga dårlig tid, men fikk i det minste trent styrke. Var hos frisøren i går ettermiddag, og hun lagde finfine krøller på meg siden jeg skulle på julebord. Følte meg nesten som en i Mad Men da jeg fikk finkjolen på! :fnise: Skulle ønske jeg kunne lage så fine krøller selv! :sjenert:

Julebordet var ok, men ble litt amputert for min del siden jeg ikke kjente noen og ikke kunne drikke. Jeg fikk dessuten utrolig vondt i ryggen av stolene, noe jeg kjenner godt i dag også. Maten var ok, men ikke noe mer enn det. Alt i alt var det jo hyggelig å treffe kollegene til han godeste, for å få et ansikt å knytte til alle navnene jeg bare har hørt om tidligere :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du hadde det fint på julebordet! :)

Syns også det ble litt småkjedelig når jeg ikke kunne drikke alkohol... kjente ikke så mange på julebordet med den nye jobben..

Tenker det var kjekt å få møtt de som han godeste jobber med! Man er jo mye på jobben, og greit å koble ansiktet til de en hører om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å pynte seg litt ekstra når man skal på julebord.

Jeg har prøvd å lage krøller på meg selv, men får det aldri til like fint som hos frisøren. :(

Ellers høres det ut som om julebordet var greit.

Ønsker deg en produktiv og effektiv dag på lesesalen i dag.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt med Neferet om hun vil være med på treff? :klø:

Bra at vekta ikke bykser av gårde lenger. Skjønner at du ønsker en normal oppgang, men ikke noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt med Neferet om hun vil være med på treff? :klø:

Jepp, spurte i boka hennes. Tror hun var positiv, men husker ikke helt, så må innom og sjekke igjen! :fnise: Kanskje enklere å lage en messagetråd på fb, hvor alle kan skrive/avtale? :vetikke:

Foreløpig ser det ut til at jeg blir ferdig innen rimelig tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Var hos ei venninne som har en baby på nesten tre måneder i dag. Hun sa at hun ikke kunne forstå hva vi tenker med som blir boende i den leiligheten vi bor i, og at hvis hun hadde vært i vårt sted hadde hun flytta med en eneste gang. Hun fortalte at hun og kjæresten hadde diskutert det, og ingen av dem skjønte hva vi tenker med.. Ble litt overgitt og lei meg.. :( Prøvde å si at det uansett bare blir til tuppa er toppen to måneder, for da flytter vi "hjemover", men hun kjørte bare på med at det er de to første månedene det er verst å ha liten plass.. :( Jeg sa også at vi ikke orker å flytte nå, for så å flytte igjen i juni, men det var bare tøys sa hun. Å flytte var da ingen sak, det ville være null problem for oss å være inne i en ny leilighet før jul. Saken er at det er jo bare to uker til jul, og jeg orker virkelig ikke tanken på å flytte ! Uansett er det vel vår sak om vi velger å bli boende der vi bor? Hun sa rett ut at vi bor i en "shitty leilighet". Jeg vet jo at det ikke er noen drømmesituasjon (og at samskipnadens leiligheter ikke har tipp topp standard), men det er jo ikke akkurat planen å bli boende på 30 kvadrat lenger enn vi må... :sukk: Jeg hadde utrolig lyst til å slenge noe tilbake om at vi ikke forstår hvorfor de har valgt å kjøpe en leilighet på 50 kvadrat med ett soverom når de har en liten en, men jeg holdt meg for god til det.. Uansett, det får da være grenser for hvor lenge man skal holde på med å bryte folk ned! :trist:

Hun slang i tillegg mange kommentarer om at vi har valgt å få barn på det aller dårligste tidspunktet, i og med at jeg blir ferdig som student og derfor ikke har noen rettigheter. Jeg synes det får være vår sak akkurat hvordan vi ordner oss økonomisk og når vi velger å få barn! :murvegg:

Uff, merker at jeg blir i skikkelig dårlig humør bare av å tenke på det! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun venninna di hadde en dårlig dag jeg - rett og slett!

Håper iallfall det - for man sier da ikke sånt til vennene sine??

Jeg hadde reagert ganske kraftig tror jeg på en sånn kommentar.

Dere har jo en framtidsplan - dere skal bare bo der til tuppa er 2-3 måneder før dere flytter "hjemover". Hvorfor skal dere da begynne å flytte nå??

Og det er ikke bare bare å finne en ny leilighet nå før jul! Og heller ikke å flytte inn i en! Det er masse annet å gjøre i disse dagene - om man ikke skal flytte på seg i tillegg!

Kjøpte de leilighet etter at de visste at de skulle bli foreldre? 50 kvm vokser man veeeeeeldig fort ut av når man blir flere. Jeg og mannen bor på 70 kvm og syns det er i minste laget nå som vi venter småfolk. Men man må gjøre det beste ut av det og det er utrolig hvordan man klarer å tilpasse seg!

Sender over noen store trøste :klemmer: til deg jeg - det venninna di sa skal du bare la passere - det er rett og slett ikke noe å bry seg om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun venninna di hadde en dårlig dag jeg - rett og slett!

Håper iallfall det - for man sier da ikke sånt til vennene sine??

Jeg hadde reagert ganske kraftig tror jeg på en sånn kommentar.

Dere har jo en framtidsplan - dere skal bare bo der til tuppa er 2-3 måneder før dere flytter "hjemover". Hvorfor skal dere da begynne å flytte nå??

Og det er ikke bare bare å finne en ny leilighet nå før jul! Og heller ikke å flytte inn i en! Det er masse annet å gjøre i disse dagene - om man ikke skal flytte på seg i tillegg!

Kjøpte de leilighet etter at de visste at de skulle bli foreldre? 50 kvm vokser man veeeeeeldig fort ut av når man blir flere. Jeg og mannen bor på 70 kvm og syns det er i minste laget nå som vi venter småfolk. Men man må gjøre det beste ut av det og det er utrolig hvordan man klarer å tilpasse seg!

Sender over noen store trøste :klemmer: til deg jeg - det venninna di sa skal du bare la passere - det er rett og slett ikke noe å bry seg om!

Jeg håper hun bare hadde en dårlig dag, hun hadde ihvertfall ikke trengt å fortsette og fortsette... I tillegg møtte vi ei venninne av henne da vi skulle ut på trilletur, og hun fortalte til henne også at vi bor trangt og hele leksa.. :roll: Jeg ser ikke helt for meg at vi skulle klart å flytte nå nei. Jeg har masse å gjøre, han godeste jobber fullt og vel så det, og det er faktisk bare halvannen uke til jeg drar hjem på juleferie. Dessuten har vi jo oppsigelsestid der vi bor nå.. Jeg vil heller bo billig nå og spare mest mulig til jeg evt skal være hjemme ulønnet og vi må leve på han godestes lønning.

De kjøpte mens hun var gravid, så de visste absolutt om at ungen var på vei. Derfor synes jeg kanskje hun burde sett seg litt i speilet før hun langet ut mot meg/oss.. :(

Takk for :klemmer: , godt noen skjønner hva jeg prøver å si. Hun vendte bare det døve øret til da jeg kom med mine argumenter. :sukk:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...