Gå til innhold

Mazzilusken kommer i 2011!

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det virker som jeg har mer energi i dag. Skulle ikke så mye til, da.. Tør ikke telle hvor mange timer jeg har sovet de siste par døgnene! :riste:

Nå skal jeg avsted til jordmor i to timer. Lurer på hva de skal kunne fortelle som jeg ikke allerede vet.. :sjenert:

Senere har jeg litt av en jobb med å lage presentasjonen jeg skal holde i morgen. Hadde jo egentlig tenkt å gjøre endel på den i går, men det var ikke snakk om. :sukk: Ja ja, skjedd er skjedd, ingenting å gjøre med det nå! Jeg får heller bare være glad for at energinivået og humøret er betraktelig bedre i dag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer hos jordmor?? Det var mye! Er det pga det prosjektet/studien du er med i? :klø: Jeg fikk bare skarve tre kvarter jeg, og det var ikke før i uke 24. Og da skulle hun begynne å snakke om hva man kan spise og sånt... Litt seint da, vel... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pga studien nei. Det var fellessamtale, så vi var fire stykker. Egentlig veldig greit, for vi fikk utveksla mailadresser og telefonnumre. De har visst alltid fellessamtale første gangen, fordi mange gravide erfaringsmessig lurer på de samme tingene.

Angående vaksinen - jordmora hadde ikke hørt noe om anbefalinger om å ta den i år. Hun spurte en kollega, og hun var helt enig. De anbefalte oss å lese på Folkehelseinstituttets sider, og der står det jo at gravide bør ta den. Men likevel, hvis jordmødrene ikke har hørt om det, hvor viktig kan det være da? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 14 uker!

Da tror jeg vi dropper vaksinen jeg med mindre det blir det samme hysteriet som i fjor vinter.

Felles samtale hos jordmor hørtes jo supert ut!

Ikke minst det at man da møter andre damer/jenter. Alltid kjekt med nye bekjentskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt! :jepp: Jeg tror nok jeg også ser an vaksinegreiene ei stund til, ihvertfall.

Skal du på sånn fellessamtale, Hegejenta30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av legen min at jeg ikke mest sannsynligvis ikke kom til å få time hos jordmor pga at jeg var ressurssterk. (Les: fast jobb, gift og passert 30) Men kunne tenkt meg å ta kontakt for å snakke med noen som har litt mer tid enn fastlegen.

Var dere alle som var der kommet like langt i graviditeten? I såfall bør jeg vel ta kontakt snarlig for å få en time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut! Jeg ringte legen med en gang jeg fikk positiv test, og fikk beskjed om at jeg burde kontakte jordmor også. Jordmora i dag sa at det vanligste i Trondheim er å gå annenhver gang til lege og jordmor. Tidligere var det visst lange ventetider, men de er borte nå, såvidt jeg forstod. Kanskje legen din henger litt igjen i de tidene? :vetikke:

Vi var omtrent like langt alle vi som var der i dag ja. Oppfatta ikke noen som spesielt ressurssvake, snarere tvert imot.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min er jo knapt eldre enn meg - så skulle jo tro han var oppdatert! Får ringe helsestasjonen jeg tilhører imorgen og spørre rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i puppene! :bond: :bond: Ikke bare-bare å sitte stille på lesesalen når det plutselig stikker til! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondt i puppene! :bond: :bond: Ikke bare-bare å sitte stille på lesesalen når det plutselig stikker til! :ler:

Det er vondt med sånn stikking, trøst deg med at det blir verre etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et par stykker på lesesalen som irriterer meg så grenseløst for tida... Jeg merker at det bare bobler inni meg, og jeg venter bare på den dagen det blir et skikkelig utbrudd... :bond: :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et par stykker på lesesalen som irriterer meg så grenseløst for tida... Jeg merker at det bare bobler inni meg, og jeg venter bare på den dagen det blir et skikkelig utbrudd... :bond: :bond:

Å, det tror jeg er obligatorisk for alle, det er duster overalt. Men, det er mulig alle inntrykk blir forsterket når man er påvirket av graviditetshormoner :fnise:

Hadde et par gjøkhuer i forelesningene jeg og, trodde jeg skulle eksplodere til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn med Bjarne Brøndbo og han i unibet reklamen når jeg gikk gravid :opplyser: Jeg satt å kjefta skikkelig på TV'n :ler:

Også kan dere begge trøste dere med at stikkingen bli enda værre når melka kommer og når man ammer

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...