xsandrax Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Hei hå! Jeg, som de fleste andre jenter, har dunhår på overleppa som en slags bart.. Synes de dunhårene nederst med munnviken er ganske så synlige og svarte - og dette plager meg veldig egentlig. Men jeg er livredd for å barbere det bort, for da kommer vel hårene ut som svarte og harde sjeggstubber? kan ikke tenke meg at det er dunhår som kommer opp igjen. Så lurer jeg på hva dere gjør med det? (for dere som føler dere plaget av det) Og dere som tar bort dunhårene - hvordan fjerner dere dem?
Virvel Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Napp det bort med pinsett. Det er gjort på sekunder og medfører ikke noe klin eller irritert hud slik som voks eller epilator. (Min erfaring er også at disse dunene er alt for tynne til å la seg fjerne med voks, den får rett og slett ikke tak.)
xsandrax Skrevet 27. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2010 kommer hårene sterkere opp da? som sjeggstubber?
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Kommer det fliser ut igjen om du fjerner håret på leggene (eller hodet, for den saks skyld)?
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Barbering = kutting av hår = stive stubber All fjerning ved roten (voks,epilator,napping) = ny hårsekk med mykt hår
xsandrax Skrevet 28. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2010 Hårene på leggen var jo myke før man begynte å barbere dem.. Nå er dem jo svartere og striere enn før. det er hvertfall det som skjedde med meg... Er det ingen her som fjerner hårene på leppa?
Gjest Gjesty Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 IKKE BARBER, for all del! Det kommer du til å angre på Jeg brukte ansiktsvoks først, men ble så rød (ganske vanlig) at jeg måtte holde meg inne dagen etter. Siste gangen jeg brukte voks på overleppa fikk jeg store sår (brannsår) som ikke grodde fint før ei uke etterpå. Den var kjip, så nå tør jeg ikke vokse lenger, og napper heller det verste med pinsett.
Zinnia Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Jeg bruker stort sett voks fra veet. De har flere forskjellige pakker med strips beregnet til ansiktet. Jeg får med absolutt alle hår med disse, men det er viktig å la voksen feste godt, dra den raskt av og paralellt med huden, ikke dra oppover. Om jeg har glemt å vokse (som jeg må gjøre om kvelden pga rød/sårhet) funker det greit å ta det verste med pinsett også. Ellers går det jo an å ta det på hudpleiesalonger, noen tilbyr også threading, indisk måte å fjerne hår på med tråd. Dette kan man også gjøre selv, men kreves nok en del trening for å gjøre det raskt og effektivt. Finnes mange videoer på youtube. Og så har du denne dingsen her som vistnok skal være veldig bra. Bare å rengjøre å bruke om igjen, sparer sikkert litt penger på det, jeg har lyst på en sånn ihvertfall.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Jeg barberte meg første gang når jeg gikk i 6. klasse. Jeg ble mobba fordi jeg hadde "bart", nemlig. Dette tok på og jeg bestemte meg for å gjøre noe. Jeg gikk uten å barbere meg en periode, og det ble ikke noe verre enn det var før, men jeg ble jo mobba igjen med en gang da.. "Fin bart du har".. U know.. Det kommer ikke ut særlig harde stubber hos meg. Jeg stjeler nå samboerens barbermaskin og tar en kjapp en i sjul uten at noen merker noe, og sånn er det bare..
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 Hårene på leggen var jo myke før man begynte å barbere dem.. Nå er dem jo svartere og striere enn før. det er hvertfall det som skjedde med meg... Er det ingen her som fjerner hårene på leppa? Jeg har spart opp pels på bena i vinter, og hårene er kjempemyke de. Men er endel mørkere enn lårhårene feks ja..
Virilja Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 Jeg har brukt Zipp-voks (I vår hudpleiesalong) i enkelte tilfeller. Får ganske ofte histaminreaksjon (røde prikker, kviselignende), men det går bort etter noen dager og er ikke veldig ille. Kan helt fint sminke over det. Ellers bruker jeg pinsett;)
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #14 Skrevet 29. april 2010 Barberer meg overalt hvor jeg har behov for å fjerne hår. Legger, under armene, overleppa og mellom øyenbrynene. Eneste er under øyenbrynene, der napper jeg (men som ung barberte jeg under her et par ganger og, gikk bra det, er bare litt lettere å forme akkurat som man vil med pinsett). Aldri blitt mer hår, aldri blitt tykkere hår og aldri blitt mørkere hår.
Kløftfrid Skrevet 1. mai 2010 #15 Skrevet 1. mai 2010 Og så har du denne dingsen her som vistnok skal være veldig bra. Bare å rengjøre å bruke om igjen, sparer sikkert litt penger på det, jeg har lyst på en sånn ihvertfall. Eg sendte ei bestilling på denne, er så lei av å ta eitt og eitt hår Håpar den verkar, kvar har du lese om den?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #16 Skrevet 2. mai 2010 jeg barberer også alt håret jeg ikke vil ha. Har prøvd voksing og slikt, men klarer ikke å få det til selv, og er for dyrt for meg å få noen andre til å gjøre det. dessuten må det være en viss lengde for å vokse, og jeg vil ikke la det gro så lenge! "barten" begynte jeg å ta i 6 klasse, som en annen over her, fordi noen la merke til den. Nå barberer jeg den annenhver dag, og har ingen problemer med det! Ingen har sett det noen gang, ikke en gang min samboer visste det før jeg ble tatt på fesken etter 4 år, hehe. Men ikke det at det var så hemmelig da.
xsandrax Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 3. mai 2010 Tusen takk for svar! For dere som bruker pinsett, blir det ikje veldig mange hår å nappe? Tar jo en god del tid jeg er ganske så usikker på hva jeg skal gjøre, er ikje slik at den vises såå godt, men det er mest når jeg får et skart lys på meg eller nå sånt. Og når den først vises, så hater jeg det virkelig.
Virvel Skrevet 5. mai 2010 #18 Skrevet 5. mai 2010 Tusen takk for svar! For dere som bruker pinsett, blir det ikje veldig mange hår å nappe? Tar jo en god del tid jeg er ganske så usikker på hva jeg skal gjøre, er ikje slik at den vises såå godt, men det er mest når jeg får et skart lys på meg eller nå sånt. Og når den først vises, så hater jeg det virkelig. Det er jo bare små dun, jeg napper en hel jafs om gangen og dermed er det er gjort på få sekunder. (Bare ikke gjør det rett før du skal noe sted, det blir ganske rødt rett etterpå.) Jeg barberte en stund, men da måtte jeg gjøre det hver dag, og av en eller annen grunn var det pinligere å barbere enn å nappe. Sistnevnte føles bare mer feminint - snakk om å lure seg selv.
Gjest gjest_elena Skrevet 5. mai 2010 #19 Skrevet 5. mai 2010 (Min erfaring er også at disse dunene er alt for tynne til å la seg fjerne med voks, den får rett og slett ikke tak.) Bruker ansiktsvoks fra veet og har aldri hatt noen problemer, selv ikke på de tynneste og minste dunene. Raskt, enkelt og smertefritt, og ingen skjeggstuber. Spring it har jeg ikke prøvd selv, men jeg ser den stort sett ikke er anbefalt for hår på overleppa fordi det gjør for vondt...
Kløftfrid Skrevet 7. mai 2010 #20 Skrevet 7. mai 2010 Eg sendte ei bestilling på denne, er så lei av å ta eitt og eitt hår Håpar den verkar, kvar har du lese om den? Denne låg i posten idag. Heilt underbart!! Den var faktisk genial!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå