Steinar40 Skrevet 25. april 2010 #1 Del Skrevet 25. april 2010 Et av kvinners krav er ofte at mannen må være ambisiøs. Men det er som regel uklart hva dette egentlig betyr for den enkelte. Så hva betyr egentlig en ambisiøs mann for deg? Altså, hva mener du egentlig med ambisiøs? Hvorfor er det viktig? Og hvor viktig er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. april 2010 #2 Del Skrevet 25. april 2010 Kvinner er så mangt. Har aldri i verden tenkt at min kar må være ambisiøs...utover det å ha en smule fremdrift i hverdagen. Helt hverdagslige sysler altså. Mulig at du ferdes i andre sfærer enn meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 25. april 2010 Kvinner er så mangt. Har aldri i verden tenkt at min kar må være ambisiøs...utover det å ha en smule fremdrift i hverdagen. Helt hverdagslige sysler altså. Mulig at du ferdes i andre sfærer enn meg? Okay, la oss anta at du med "ambisiøs" egentlig mener "ha en smule fremdrift i hverdagen". Så hva betyr da dette egentlig for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 25. april 2010 #4 Del Skrevet 25. april 2010 Et av kvinners krav er ofte at mannen må være ambisiøs. Men det er som regel uklart hva dette egentlig betyr for den enkelte. Så hva betyr egentlig en ambisiøs mann for deg? Altså, hva mener du egentlig med ambisiøs? Hvorfor er det viktig? Og hvor viktig er det? Du forventer ei huslig kone som prioriterer familien, da er det vel naturlig at hun ønsker en ambisiøs mann? Jeg vil ha en ambisiøs fyr selv, med det mener jeg at han studerer/jobber med noe han liker, han har interesse for faget sitt, og at han oppnår over gjennomsnittet gode resultater. Hvorfor? Fordi jeg gjør det selv ;-) Det er veldig viktig for meg, jeg kunne aldri vært sammen med/giftet meg med en mann som ikke brant for yrket sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. april 2010 #5 Del Skrevet 25. april 2010 Okay, la oss anta at du med "ambisiøs" egentlig mener "ha en smule fremdrift i hverdagen". Så hva betyr da dette egentlig for deg? Jeg er ikke opptatt av at han skal ut og klatre i den karriæremessige stigen og ha skyhøy lønning. Faktisk tror jeg at det hadde blitt en slitsom situasjon i lengden. Jeg hadde gjerne sett at han hadde et yrke/livssituasjon som han trivdes godt i, og at han via det kunne forsørge seg selv på en grei måte. En jordnær og fornøyd kar ville ha vært det viktigste for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 25. april 2010 Du forventer ei huslig kone som prioriterer familien, da er det vel naturlig at hun ønsker en ambisiøs mann? Jeg vil ha en ambisiøs fyr selv, med det mener jeg at han studerer/jobber med noe han liker, han har interesse for faget sitt, og at han oppnår over gjennomsnittet gode resultater. Hvorfor? Fordi jeg gjør det selv ;-) Det er veldig viktig for meg, jeg kunne aldri vært sammen med/giftet meg med en mann som ikke brant for yrket sitt. Huslig kone? Tja, jeg ser ikke noen konflikt i at dama jobber - money money money hehe - bare hun ikke hater huslige sysler så mye at hun ikke gidder å være med på å gjøre dem. Jeg er nemlig en ordensmann selv Sikker på at du ønsker en mann som brenner for yrket sitt når den tid kommer at du vil ha barn da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg er ikke opptatt av at han skal ut og klatre i den karriæremessige stigen og ha skyhøy lønning. Faktisk tror jeg at det hadde blitt en slitsom situasjon i lengden. Jeg hadde gjerne sett at han hadde et yrke/livssituasjon som han trivdes godt i, og at han via det kunne forsørge seg selv på en grei måte. En jordnær og fornøyd kar ville ha vært det viktigste for meg. Ja, folk som skal klatre i den karrieremessige stigen, må da selvfølgelig ofre en del av sin fritid sammen med familien, på det å jobbe og være ute på forretningsreiser istedet. Stemmer bra det. Ingenting er gratis i dette livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 25. april 2010 #8 Del Skrevet 25. april 2010 Huslig kone? Tja, jeg ser ikke noen konflikt i at dama jobber - money money money hehe - bare hun ikke hater huslige sysler så mye at hun ikke gidder å være med på å gjøre dem. Jeg er nemlig en ordensmann selv Sikker på at du ønsker en mann som brenner for yrket sitt når den tid kommer at du vil ha barn da? Selvfølgelig er jeg det. Har selv en konsulentbasert-jobb, så det er ikke noe problem for meg å trappe ned i noen år, men samtidig jobbe hjemmefra. Jeg er ikke så naiv at jeg tror jeg kan ta og ta uten å gi. Vil jeg ha en som er veldig ambisiøs, må jeg som regel gi avkall på litt av min tid i noen år, men vet du hva, for meg er det ikke noe offer i det hele tatt. Den dagen jeg får barn er de viktigst, og jeg kommer til å sette dem så mye høyere enn hvilken som helst jobb. Nå er jeg kanskje heldig siden jeg har jobbet relevant siden jeg var 14, selv om jeg har gått på skole ved siden av hele tida. Sånn sett er det kanskje lettere for meg å føle at jeg har gjort mye, og holde nettverk ved like, siden jeg har mulighet til å følge opp også som konsulent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 25. april 2010 #9 Del Skrevet 25. april 2010 Ja, folk som skal klatre i den karrieremessige stigen, må da selvfølgelig ofre en del av sin fritid sammen med familien, på det å jobbe og være ute på forretningsreiser istedet. Stemmer bra det. Ingenting er gratis i dette livet. Tja, pappa er den mest ambisiøse mannen jeg vet om, han reiste litt da jeg og broren min var yngre, men jeg følte aldri at han nedprioriterte familien av den grunn. Når han var hjemme var han hjemme, og han har fulgt meg opp på en måte få andre fedre har gjort! Mamma var hjemme stort sett hele barndommen min, jeg har et nært forhold til henne også, men det er pappa som står meg nærmest. Så, nei, jeg tror ikke det nødvendigvis er sånn at ambisiøse mennesker har mindre tid. Som kjæresten min som studerer juss pleier å si; mange advokatfullmektige teller effektivitet i antall timer brukt. Det er ikke alltid det stemmer... Ikke alle ambisiøse menn drar på forretningsreiser, heller. Regner med at kjæresten min sikter seg inn mot et av de større advokatfirmaene her i Oslo etter hvert, men siden norsk lov i de fleste tilfeller er gjeldende i Norge, ser jeg ikke for meg at det blir mye reising på ham. En del jobb, ja - men måten han tenker og er på, sier meg at det ikke vil bli noe problem. Selv om han har mye å gjøre i dag, viser han med alt han gjør at han prioriterer meg svært, svært høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 25. april 2010 Tja, pappa er den mest ambisiøse mannen jeg vet om, han reiste litt da jeg og broren min var yngre, men jeg følte aldri at han nedprioriterte familien av den grunn. Når han var hjemme var han hjemme, og han har fulgt meg opp på en måte få andre fedre har gjort! Mamma var hjemme stort sett hele barndommen min, jeg har et nært forhold til henne også, men det er pappa som står meg nærmest. Så, nei, jeg tror ikke det nødvendigvis er sånn at ambisiøse mennesker har mindre tid. Som kjæresten min som studerer juss pleier å si; mange advokatfullmektige teller effektivitet i antall timer brukt. Det er ikke alltid det stemmer... Ikke alle ambisiøse menn drar på forretningsreiser, heller. Regner med at kjæresten min sikter seg inn mot et av de større advokatfirmaene her i Oslo etter hvert, men siden norsk lov i de fleste tilfeller er gjeldende i Norge, ser jeg ikke for meg at det blir mye reising på ham. En del jobb, ja - men måten han tenker og er på, sier meg at det ikke vil bli noe problem. Selv om han har mye å gjøre i dag, viser han med alt han gjør at han prioriterer meg svært, svært høyt. Ja, du har rett i at det vil avhenge av type jobb. Men mange må reise mye i arbeids medfør i dagens samfunn. Og du skal absolutt ikke undervurdere verdien av at din mor var hjemme mens du vokste opp. Hadde garantert ikke vært like lett for hverken deg eller din far ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 25. april 2010 #11 Del Skrevet 25. april 2010 Ja, du har rett i at det vil avhenge av type jobb. Men mange må reise mye i arbeids medfør i dagens samfunn. Og du skal absolutt ikke undervurdere verdien av at din mor var hjemme mens du vokste opp. Hadde garantert ikke vært like lett for hverken deg eller din far ellers. Hvor har jeg undervurdert den? Som sagt, jeg har et veldig nært forhold til henne. Mamma er fantastisk, og jeg er utrolig glad i henne. Den ballasten hun har gitt meg ved å være hjemme, har lært meg hvilke verdier man bør prioritere, og er hovedgrunnen til at jeg ønsker å "trappe ned" karrieremessig for mine egne barn. Mamma gjorde en super innsats, all ros til henne for det. Men pappa har også alltid gjort sitt beste for å være tilstede, han har ikke gått glipp av en eneste skoleavslutning, et eneste foreldremøte, og han var oppmann for fotballaget til broren min i flere år. Han prioriterte familien på den lille fritida han hadde, og det sier noe om ham som person. Noe jeg respekterer, beundrer og er ham veldig takknemlig for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 25. april 2010 Hvor har jeg undervurdert den? Som sagt, jeg har et veldig nært forhold til henne. Mamma er fantastisk, og jeg er utrolig glad i henne. Den ballasten hun har gitt meg ved å være hjemme, har lært meg hvilke verdier man bør prioritere, og er hovedgrunnen til at jeg ønsker å "trappe ned" karrieremessig for mine egne barn. Mamma gjorde en super innsats, all ros til henne for det. Men pappa har også alltid gjort sitt beste for å være tilstede, han har ikke gått glipp av en eneste skoleavslutning, et eneste foreldremøte, og han var oppmann for fotballaget til broren min i flere år. Han prioriterte familien på den lille fritida han hadde, og det sier noe om ham som person. Noe jeg respekterer, beundrer og er ham veldig takknemlig for. Ja, når du ønsker å trappe ned etterhvert, så ser jeg jo ditt behov for en ambisiøs mann med god økonomi Ellers har du/dere ikke råd til det rett og slett. Det er som regel sant. De fleste norske familier i dag har en økonomi som er basert på at begge jobber heltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 25. april 2010 #13 Del Skrevet 25. april 2010 Ja, når du ønsker å trappe ned etterhvert, så ser jeg jo ditt behov for en ambisiøs mann med god økonomi Ellers har du/dere ikke råd til det rett og slett. Det er som regel sant. De fleste norske familier i dag har en økonomi som er basert på at begge jobber heltid. Det er fantastisk hvor mye du vet om meg. Kan si såpass at den jobben jeg har, er så godt betalt at jeg kan jobbe 50 prosent og frtemdeles tjene "normalt." Så nei, jeg trenger nok ikke noen mann til å forsørge meg, det klarer jeg fint selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #14 Del Skrevet 25. april 2010 Når du sier ambisiøs så tenker jeg faktisk livsglede, mål i livet. Jeg har oppdaget at til tider kan det gå slik at to mennesker mister mål i livet når de ikke er riktige for hverandre. De ser ikke en fremtid, de ser ikke felles mål. Når man ikke er positive for hverandre så kan man miste det ambisiøse målet. Jeg mener at å være engasjert i sitt eget liv er viktig for eget psykologiske velvære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 25. april 2010 Det er fantastisk hvor mye du vet om meg. Kan si såpass at den jobben jeg har, er så godt betalt at jeg kan jobbe 50 prosent og frtemdeles tjene "normalt." Så nei, jeg trenger nok ikke noen mann til å forsørge meg, det klarer jeg fint selv. Ja, du er vel heldig og er et unntak fra regelen du da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 25. april 2010 Når du sier ambisiøs så tenker jeg faktisk livsglede, mål i livet. Jeg har oppdaget at til tider kan det gå slik at to mennesker mister mål i livet når de ikke er riktige for hverandre. De ser ikke en fremtid, de ser ikke felles mål. Når man ikke er positive for hverandre så kan man miste det ambisiøse målet. Jeg mener at å være engasjert i sitt eget liv er viktig for eget psykologiske velvære. Ja, det å ha felles mål i livet er sikkert ikke feil. Og hvilke mål tenker du da som relevante for et par? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. april 2010 #17 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Jeg mener at å være engasjert i sitt eget liv er viktig for eget psykologiske velvære. Absolutt. Ambisiøs betyr for meg at man vet hvor man vil her i livet - ikke i detalj, men de store linjene og retningene. Dette gjelder privat og jobb. For eksempel: som mann vet man at man ønsker seg familie og har tanker om hvordan dette bør være: hva slags far han vil bli - og klarer å kommunisere dette ut til kvinnen. Han har ambisjoner på vegne av seg og sin familie. I jobb har han ambisjoner om å gå videre eller å gjøre det veldig bra i det han jobber med. Ambisiøs blir et begrep som dekker en person engasjement i eget liv, tilstedeværelse, trygghet på seg selv, og hva han vil her i verden. Det betyr ikke at han ikke kan være usikker, slik alle er til tider. Men han har en sterk indre motivator og er en avbalansert person som ser helheten og balansen mellom jobb og fritid. Jeg forventer noe av det samme i en partner som jeg tar som en selvfølge hos meg selv. Endret 25. april 2010 av gjestdeluxe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 25. april 2010 Absolutt. Ambisiøs betyr for meg at man vet hvor man vil her i livet - ikke i detalj, men de store linjene og retningene. Dette gjelder privat og jobb. For eksempel: som mann vet man at man ønsker seg familie og har tanker om hvordan dette bør være: hva slags far han vil bli - og klarer å kommunisere dette ut til kvinnen. Han har ambisjoner på vegne av seg og sin familie. I jobb har han ambisjoner om å gå videre eller å gjøre det veldig bra i det han jobber med. Ambisiøs blir et begrep som dekker en person engasjement i eget liv, tilstedeværelse, trygghet på seg selv, og hva han vil her i verden. Det betyr ikke at han ikke kan være usikker, slik alle er til tider. Men han har en sterk indre motivator og er en avbalansert person som ser helheten og balansen mellom jobb og fritid. Jeg forventer noe av det samme i en partner som jeg tar som en selvfølge hos meg selv. Joda, greit det. Du må bare være klar over at hvilke ambisjoner man har i livet, som regel vil være sterkt avhengig av egen alder og i hvilken fase man befinner seg i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. april 2010 #19 Del Skrevet 25. april 2010 Joda, greit det. Du må bare være klar over at hvilke ambisjoner man har i livet, som regel vil være sterkt avhengig av egen alder og i hvilken fase man befinner seg i livet. Du må være klar over at min oppfatning av "ambisiøs" er aldersuavhengig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 25. april 2010 Du må være klar over at min oppfatning av "ambisiøs" er aldersuavhengig. Joda, jeg tviler ikke på det, men du har ikke levd lenge nok til å innse det ennå. Bare vent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå