Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Ludovie

Hvorfor i all verden skulle det være strategisk og fornuftig?

Men Steinar, da. Det sa jeg jo i det forrige innlegget mitt. Det er selvfølgelig for å luke ut sånne som deg! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn kan være lettere å forholde seg til, mindre drama og de gir et annet perspektiv på mange ting og dermed gir et bredere spekter av svar på alt man kan lure på og snakke om.

F.eks med to kompiser kan jeg diskutere: Astronomi, fysikk, filosofi, psykologi, politikk og samfunn fra et mannlig perspektiv. Dette lærer jeg blandt annet noe av.

Samt at guttevennene sier ting rett fra levra, utilslørte sannheter og en god dose realisme som jeg setter pris på å høre. Og ikke minst DE TÅLER å høre ting rett fra levra til gjengjeld uten at de begynner å grine.

Vi deler samme sorte jævelige humor (noe mange jenter rynker på nesen av, selv om 2 venniner deler denne).

De gir meg også et lite innblikk inn i menns tankegang, hvilket jeg også lærer noe av.

Og selvsagt; De jager bort de som de og jeg oppfatter som idioter, og gir meg kyniske og realistiske råd når det trengs.. ALtså , mao, de beskytter meg.

Dette er de rent kjønns faktoriske fordelene.. selvsagt har de mange kvaliteter jeg også setter pris på rent individuellt nivå, untatt kjønnsfaktorene.

Jeg er ihvertfall fornøyd med å ha lik fordeling av menn og kvinner innenfor nærmeste vennekrets, og tror det fører til at ting blir en smule balansert.

Akkurat! Der ser jeg det.

Dere trenger beskyttelse i samfunnet, og når dere da ikke har en mann så blir det mannlige venner som får denne rollen.

Som mann er ikke dette noe problem jeg vanligvis har, og derfor er det ikke åpenbart fra mitt ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei si det, hva gir dine forskjellige venner deg?

Jeg har klikket med noen mennesker på et platonisk nivå av diverse grunner, de er intelligente, morsomme, interessante osv. Det Tor gir meg som ikke Anna gir meg er rett og slett bare at han er Tor, et unikt menneske som jeg er glad i. Hva skal man si liksom.. jeg forstår ikke spørsmålet ditt engang. Man har endt opp med diverse folk fordi man trives med dem. Er det så vanskelig å forstå?

Jeg kan godt sette opp en konkret liste med at han deler jeg musikkinteresse med og han diskuterer jeg skole med og han spiller jeg playstation med. Men det kan ikke reduseres til sånt uansett. Vennene kan gi meg ting som overlapper, men det betyr ikke at jeg bør sile ut folk eller noe for å redusere antall? Eller? Jeg fatter ikke hva du vil frem til egentlig, vennligst utbroder om du faktisk har et poeng.

Nei, jeg bare lurte på det jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Hvorfor i all verden skulle det være strategisk og fornuftig?

Det var jo det hun skrev i forrige innlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ingenting om at andres regler er bedre enn dine, les innlegget mitt om igjen. Jeg ber deg bare å akseptere at andre har andre regler og normer i sine forhold, ut fra hva de synes er best i sitt forhold. Og noen par har ikke problemer i forhold til venner.

Men jeg har jo aldri sagt at jeg ikke aksepterer at andre har andre regler og normer i sine forhold.

Jeg har ikke noe med andres parforhold å gjøre.

Det eneste jeg egentlig sier er at venner av det motsatte kjønn kompliserer når man ønsker seg en ny kjæreste som ikke kjenner til disse forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Steinar, da. Det sa jeg jo i det forrige innlegget mitt. Det er selvfølgelig for å luke ut sånne som deg! :tommelsmil:

Ja, du var heldig med den :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Dere trenger beskyttelse i samfunnet, og når dere da ikke har en mann så blir det mannlige venner som får denne rollen.

Ja Steinar, DET er den viktigste grunnen til at vi har mannlige venner :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Steinar, DET er den viktigste grunnen til at vi har mannlige venner :roll:

Ja, det tror jeg nok det kan være for en del, men det betyr jo ikke at det må være det for deg av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kvinner som er single, er vel noen hjelpeløse, stakkarslige vesener de da, hvis de ikke har en mann eller har opparbeidet seg en vennekrets, på grunn av flytting for eksempel, slik som meg. Jeg må nok forandre syn på meg selv, skjønner jeg :tristbla: .

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Ja, det tror jeg nok det kan være for en del, men det betyr jo ikke at det må være det for deg av den grunn.

Jeg tror du skal slutte å tro noe om ting du ikke vet noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på hva som er poenget med denne diskusjonen.

Er det ikke egentlig greit at Steinar har bestemt seg for at han vil holde seg unna dere damer med venner? Jeg har vondt for å se at dere har noe særlig å tape på det. I tillegg har han gitt uttrykk for at de aller fleste vennskap etableres før man fyller 40. Hans alder tatt i betraktning, burde det bety at de fleste av oss menn også kan føle oss rimelig trygge. Spiller det da noen rolle at han tror at alle andre vil ha det som ham?

Men - for sikkerhet skyld bør dere kanskje fortsette med å holde ham opptatt med å skrive innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig?

Jeg vil heller kalle det fornuftig og logisk. :)

Strategisk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner å lure på hva som er poenget med denne diskusjonen.

Er det ikke egentlig greit at Steinar har bestemt seg for at han vil holde seg unna dere damer med venner? Jeg har vondt for å se at dere har noe særlig å tape på det. I tillegg har han gitt uttrykk for at de aller fleste vennskap etableres før man fyller 40. Hans alder tatt i betraktning, burde det bety at de fleste av oss menn også kan føle oss rimelig trygge. Spiller det da noen rolle at han tror at alle andre vil ha det som ham?

Men - for sikkerhet skyld bør dere kanskje fortsette med å holde ham opptatt med å skrive innlegg her.

:fnise:

Du er ikke den eneste som lurer... men det blit jo litt som en skorpe på sår... du vet det ikke blir bedre - men du må pille litt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du er ikke den eneste som lurer... men det blit jo litt som en skorpe på sår... du vet det ikke blir bedre - men du må pille litt likevel.

Nå er Steinar frakoblet, skal vel lade opp til ny dyst, tenker jeg :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare venter på at alle dere andre skal innse fornuft her jeg :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare venter på at alle dere andre skal innse fornuft her jeg :smoke: hehe

Hvis det du skriver er eneste form for fornuft tror jeg nok du må vente til det året alle potetene blir like store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det du skriver er eneste form for fornuft tror jeg nok du må vente til det året alle potetene blir like store.

Jaja, den som venter på noe godt ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig på det selv?

De fleste av oss? Hvordan kan du vite det noe som helst bedre enn meg?

Naturligvis tror jeg på det selv. Ellers ville jeg ikke hevdet det.

Tja, når de fleste som svarer i denne tråden mener det (2-3 unntak da). De fleste som svarte i den andre tråden om akkurat samme tema mener det. Når alle mine venner og bekjente mener det, så vil jeg si det tyder på at "de fleste" mener en venn er en venn uavhengig av om det er mann eller kvinne.

Mulig mine venner og bekjente alle sammen er særinger som tenker sånn, men for å være ærlig så tror jeg ikke det. Statisitisk sett burde i allfall noen av dem være normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis tror jeg på det selv. Ellers ville jeg ikke hevdet det.

Du innbiller deg kanskje at alle menn er like da eller?

Sånn er det altså langt ifra.

Tja, når de fleste som svarer i denne tråden mener det (2-3 unntak da). De fleste som svarte i den andre tråden om akkurat samme tema mener det. Når alle mine venner og bekjente mener det, så vil jeg si det tyder på at "de fleste" mener en venn er en venn uavhengig av om det er mann eller kvinne.

Mulig mine venner og bekjente alle sammen er særinger som tenker sånn, men for å være ærlig så tror jeg ikke det. Statisitisk sett burde i allfall noen av dem være normale.

Det som forsåvidt er sikkert, er at samfunnet har endret seg de seneste 20-30 årene på grunn av barnehage-kulturen og likestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...