Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Sikkert bedre å analysere ting i hjel enn å ha det artig men venner uansett kjønn :gjeiper:

Næææææ tror du det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du visste at jeg ønsket meg en fluefiskestang er forsåvidt en bra start :)

Men å kjøpe noe så spesialisert tror jeg blir veldig vanskelig uansett.

Hadde vært bedre om du kjøpte noen t-skjorter og jeans som du visste at jeg likte og trengte da vettu :)

Vi må ikke bry de søte, små hodene våre med noe så avansert som en fluefiskestang. :)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også? :klø:

Så den omgangen man har som voksen - er ikke den like viktig eller ekte? Er det å gå på byen og drikke seg full - "riktigere vennskap" enn en man går i fjellet og nyter stillheten sammen med?

Det eneste jeg sa, var at måten man omgås på endrer seg med årene.

Deriblant frekvensen.

Personlig hadde jeg mye heller tatt en tur i fjellet enn å rave full rundt ute på byen.

Det siste er direkte kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bedre å analysere ting i hjel enn å ha det artig men venner uansett kjønn :gjeiper:

Jeg liker å analysere ulike problemstillinger :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ikke bry de søte, små hodene våre med noe så avansert som en fluefiskestang. :)

Ja, det er egentlig mer passende at dere tenker på skjønnhetsprodukter og siste mote ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det eneste jeg sa, var at måten man omgås på endrer seg med årene.

Deriblant frekvensen.

Personlig hadde jeg mye heller tatt en tur i fjellet enn å rave full rundt ute på byen.

Det siste er direkte kjedelig i lengden.

Og der er vi vel ikke uenige, ikke hvis du har lest og skjønt det vi skriver her inne. Selvfølgelig endrer frekvensen seg etter at man etablerer seg med mann, barn og hus og med jobb i tillegg - det gjør det for alle det. Men vennskapene består som oftest og de er like viktige selv om vi ikke ser hverandre så ofte lenger. Og da hender det at man tar med venner med familie på hytta en helg, en tur i skogen eller på stranden. Og så har man middagsselskaper, og det hender at mannen eller damen er ute en sjelden gang alene med sine venner - enten det er med kun en venn eller flere venner. Mannen drar en sjelden gang med gutta på fisketur og damene kanskje drar på en storbyweekend, eller omvendt.

Men poenget er at vi ikke er like mye sammen med venner når vi har etablert oss som da vi var "ungdommer", like fullt er det viktig med venner og vennskap består også når man har blitt "voksen".

Jeg skjønner ikke den frykten for venner... er du redd for at de skal gjennomskue deg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å analysere ulike problemstillinger :smoke:

Nåja..

Ja, det er egentlig mer passende at dere tenker på skjønnhetsprodukter og siste mote ;):ler:

Og du har kommet langt med analysen ser jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke den frykten for venner...

Kan det dreie seg om en slags fremmedfrykt, dvs frykt for et ukjent fenomen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du visste at jeg ønsket meg en fluefiskestang er forsåvidt en bra start :)

Kjære deg, når man er sammen med noen så har man vel et visst begrep om hva personen liker/ønsker seg. Det er ikke sånn at man tenker: jeg er sammen med en mann... jeg aner ikke hva slags person han er... eller hva han liker.... jeg må spørre en annen mann, og så bruke det han ønsker seg som et universelt svar.

Men å kjøpe noe så spesialisert tror jeg blir veldig vanskelig uansett.
Eh, nei ikke nødvendigvis. Og det er uansett derfor man spør noen som har peiling om hjelp ;)

Hadde vært bedre om du kjøpte noen t-skjorter og jeans som du visste at jeg likte og trengte da vettu :)

Mhm, men nå er det ikke sikkert at det er plass i det søte, lille hode mitt til noe så avansert som jeans og t-skjorte. Eller, nei - veeeeent nå litt :dry: Det faller jo inn under begrepet 'klær & mote' - så det burde gå bra :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der er vi vel ikke uenige, ikke hvis du har lest og skjønt det vi skriver her inne. Selvfølgelig endrer frekvensen seg etter at man etablerer seg med mann, barn og hus og med jobb i tillegg - det gjør det for alle det. Men vennskapene består som oftest og de er like viktige selv om vi ikke ser hverandre så ofte lenger. Og da hender det at man tar med venner med familie på hytta en helg, en tur i skogen eller på stranden. Og så har man middagsselskaper, og det hender at mannen eller damen er ute en sjelden gang alene med sine venner - enten det er med kun en venn eller flere venner. Mannen drar en sjelden gang med gutta på fisketur og damene kanskje drar på en storbyweekend, eller omvendt.

Men poenget er at vi ikke er like mye sammen med venner når vi har etablert oss som da vi var "ungdommer", like fullt er det viktig med venner og vennskap består også når man har blitt "voksen".

Jeg skjønner ikke den frykten for venner... er du redd for at de skal gjennomskue deg eller?

Gjennomskue hva da?

Du kan ha så mange venninner du bare vil for min del. Det er mannlige venner som skaper mer komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, men nå er det ikke sikkert at det er plass i det søte, lille hode mitt til noe så avansert som jeans og t-skjorte. Eller, nei - veeeeent nå litt :dry: Det faller jo inn under begrepet 'klær & mote' - så det burde gå bra :nigo:

Nå tenker vi likt! :ler:

Jeg har forøvrig null problem med at dama ikke liker å fiske men heller er interessert i "dame ting".

Kvinne og mann skal helst komplementere hverandre. Altså være gode på ulike områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Kvinne og mann skal helst komplementere hverandre. Altså være gode på ulike områder.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tenker vi likt! :ler:

Jeg har forøvrig null problem med at dama ikke liker å fiske men heller er interessert i "dame ting".

Det verste er at du mener det alvorlig.

Alle menn er ulike individer som har ulike interesser. Det én mann liker liker sannsynligvis ikke en annen.

Damer er motsatt- alle liker timevis med shopping, vi snakker kun om klær, negler og morsmelkerstatning.

Ja, Gud forby om de skulle være gode på de samme områdene :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Fordi Steinar sier det vel.. - og da er det sånn.

OK. Selvfølgelig! :klaske:

Men Steinar, da lurer jeg på en ting: Greit nok, du vil helst at man ikke skal ha felles interesser. Derfor, hvis damen er interessert i fotball og biler, og mannen i interiør og klær, er altså alt i sin skjønneste orden. Eller?

Eller er det sånn at det finnes lister over interesser som passer for hhv menn og kvinner? Og hvordan ser disse listene i såfall ut? Jeg ser for meg at en del interesser og aktiviteter er litt vanskelig å plassere. Matlaging, for eksempel. Det er jo en kjensgjerning at majoriteten av kjendiskokker er menn. Dessuten har jo også matlaging på hjemmebane (spesielt imponerende sådan) også blitt en litt sånn mannegreie. Samtidig er kjøkkenet tradisjonelt kvinnenes domene. Jeg lurer derfor på hvor matlaging skal plasseres? Manneaktivitet eller kvinneaktivitet? Eller kanskje noen interesser kan stå på begge listene, og så får man bare passe på at ikke begge har en av de aktuelle interessene? Vennligst utdyp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oppi alt dette med hva kvinner skal få lov å gå i, hvor få venner hun får lov til å ha og hvor sjelden hun skal besøke dem (ingen mannlige venner, selvsagt) så hadde jeg glemt dette med hvilke interesser hun får lov til å ha. Det må selvsagt kun være sminke, mote og shopping. Noe annet er vel ukvinnelig fordi det ikke "komplementerer" mannen. Derfor må hun heller ikke bry det søte, lille hodet sitt med de uff så vanskelige og kjedelige interessene hans, og heller bare kjøpe ham en bukse til. Så kan han klappe henne på hodet, forære henne diamantringen som hun blir så lykkelig over og de kan kose seg i tosomhet resten av livet.

Jeg kjenner jeg blir noe småkvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK. Selvfølgelig! :klaske:

Men Steinar, da lurer jeg på en ting: Greit nok, du vil helst at man ikke skal ha felles interesser. Derfor, hvis damen er interessert i fotball og biler, og mannen i interiør og klær, er altså alt i sin skjønneste orden. Eller?

Det er helt i orden for meg :smoke: hehe

Eller er det sånn at det finnes lister over interesser som passer for hhv menn og kvinner? Og hvordan ser disse listene i såfall ut? Jeg ser for meg at en del interesser og aktiviteter er litt vanskelig å plassere. Matlaging, for eksempel. Det er jo en kjensgjerning at majoriteten av kjendiskokker er menn. Dessuten har jo også matlaging på hjemmebane (spesielt imponerende sådan) også blitt en litt sånn mannegreie. Samtidig er kjøkkenet tradisjonelt kvinnenes domene. Jeg lurer derfor på hvor matlaging skal plasseres? Manneaktivitet eller kvinneaktivitet? Eller kanskje noen interesser kan stå på begge listene, og så får man bare passe på at ikke begge har en av de aktuelle interessene? Vennligst utdyp.

De fleste kokker er menn fordi dette er et yrke. Derfor har det vært sånn av tradisjon fra den gangen kvinner ikke var noe særlig ute i arbeidslivet.

Folk må ha hvilke interesser som passer dem, og at det overlapper mellom kvinne og mann er ingen ulempe. Selv om jeg ikke syns dette er kritisk viktig.

Jeg tenkte forøvrig mindre på interesser/hobby, og mer på hva man kan bidra med i hverdagslivet, som f.eks å lage mat, bake, rengjøring, vedlikehold etc. Da kan det jo være praktisk at man har litt ulike oppgaver som man liker. Dermed kan oppgaver fordeles på den måten etter lyst og kunnskap. Tenker jeg.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oppi alt dette med hva kvinner skal få lov å gå i, hvor få venner hun får lov til å ha og hvor sjelden hun skal besøke dem (ingen mannlige venner, selvsagt) så hadde jeg glemt dette med hvilke interesser hun får lov til å ha. Det må selvsagt kun være sminke, mote og shopping. Noe annet er vel ukvinnelig fordi det ikke "komplementerer" mannen. Derfor må hun heller ikke bry det søte, lille hodet sitt med de uff så vanskelige og kjedelige interessene hans, og heller bare kjøpe ham en bukse til. Så kan han klappe henne på hodet, forære henne diamantringen som hun blir så lykkelig over og de kan kose seg i tosomhet resten av livet.

Jeg kjenner jeg blir noe småkvalm.

Mine visjoner passer tydeligvis ikke for alle kvinner ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Bra det kun er visjon (ellers er det en utrolig fin måte å skremme bort kvinner) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det kun er visjon (ellers er det en utrolig fin måte å skremme bort kvinner) :sjenert:

Har du ikke lyst på en diamantring heller da? ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...