Hoppetaujenta Skrevet 23. april 2010 #1 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg leter etter slike kverner som maler innholdet skikkelig fint,- er det noen her inne som vet hvor jeg kan kjøpe slikt? Mine egne er såpass grove at det ikke er godt å spise i maten. *Likeledes har jeg opplevd å få småskruer i maten, fordi de har løsnet. Dårlig kvalitet altså. Jeg trenger en oppgradering på kjøkkenet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 23. april 2010 #2 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Hm..på mine kverner kan jeg stille inn (ved å skru på en "knott" øverst) hvor fint jeg vil ha det kvernet. Det fineste de klarer å kverne er ikke like fint som f.eks ferdigmalt pepper, men eneste effekten av å male det så fint er at pepperet fyker overalt sånn at jeg begynner å nyse av det F.eks Tilbords og Glassmagasinet har masse forskjellig å velge mellom her jeg bor, i alle prisklasser og størrelser. De har bla. Peugeot (tror det skrives sånn), som jeg har bra erfaring med. (ingen skruer i maten enda ) Endret 23. april 2010 av mias Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 24. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 24. april 2010 Takk for svar. Jeg iler sakte til butikken og myser. Finmalt er ofte det beste, syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 24. april 2010 #4 Del Skrevet 24. april 2010 Peugot sine kan du stille på, hvor grovkornet du vil ha det. Og det er livstidsgaranti på dem. Jeg er veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 24. april 2010 #5 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg skulle også til å foreslå Peugeot, de er helt supre! Koster litt, men som Stjernekyss sier er det livstidsgaranti (jeg lurer på om det kun gjelder kvernemekanismen og ikke hele kverna, men det er jeg usikker på). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 24. april 2010 #6 Del Skrevet 24. april 2010 Eg er ikkje så fornøyd med Peugeut sine. Greie nok til å ha på bordet når ein ikkje trenger så mykje om gangen, også synes eg dei er pene Kan tenke meg at dei batteridrevne er greie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 24. april 2010 #7 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg skulle også til å foreslå Peugeot, de er helt supre! Koster litt, men som Stjernekyss sier er det livstidsgaranti (jeg lurer på om det kun gjelder kvernemekanismen og ikke hele kverna, men det er jeg usikker på). Det gjelder bare kvernemekanismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. april 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 25. april 2010 Takk for tips. Sjekket utseende og pris på nett. Det var litt av en pris på den dyreste der, men det var også en type i akryl; er det den dere egentlig mener? *håper det, hehe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 25. april 2010 #9 Del Skrevet 25. april 2010 Mine er i akryl iallfall Tror de kostet et sted mellom 300 og 400 kr per stk. Jeg _tror_ egentlig ikke det er så stor kvalitetsforskjell på de forskjellige kvernene fra Peugeot, det virker som om prisen bestemmes mest av størrelse og materiale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. april 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg får forsøke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 26. april 2010 #11 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg har slike "gammeldagse" kverner fra Peugeot som kan stilles på til ganske så grovt til helt finmalt. Som andre allerede har nevnt så er det livstidsgaranti på dem. De koster litt men skikkelig salt & pepperkven er et "må ha". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. april 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 26. april 2010 Og "koster litt" betyr her...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 26. april 2010 #13 Del Skrevet 26. april 2010 Mine to kverner er i valnøtt-tre og kostet så vidt jeg husker 799 pr. stk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramello Skrevet 26. april 2010 #14 Del Skrevet 26. april 2010 Pegeout (Vet ikke åssen det skrives) sine er veldig bra Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. april 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 26. april 2010 Tror nok at det blir de billigste først. Om jeg ikke blir fornøyd, får jeg ønske meg "rolls royce"-versjonen i gave en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 26. april 2010 #16 Del Skrevet 26. april 2010 Tror nok at det blir de billigste først. Om jeg ikke blir fornøyd, får jeg ønske meg "rolls royce"-versjonen i gave en gang. Peugeot-kvernene er veldig bra. Men det er ikke alle man kan justere kvernegrad på, så vær oppmerksom! Når det gjelder rolls royce-versjonen, så må det være de elektriske fra peugeot. Snedige og til og med med innebygget lys. (Neste generasjon får vel kanskje innebygget twitter og facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 2. mai 2010 #17 Del Skrevet 2. mai 2010 Har aldri forstått poenget med elektrisk kvern (med mindre man er funksjonsudyktig) ei heller lys. Men, jeg synes det er praktisk at de er gjennomsiktige for da kan man lett se når kvernene må etterfylles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 2. mai 2010 #18 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Vi har kverner fra Peugeot; svarte med stål topp; jeg tror de kostet mellom 7 og 800 pr stk (gavekort er en fin ting). De kverner salt og pepper veldig fint. Ellers kan jeg anbefale kvernene fra Cole&Mason, som nok er mine personlige favoritter. Endret 2. mai 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 2. mai 2010 #19 Del Skrevet 2. mai 2010 Vi har kverner fra Peugeot og er veldig fornøyd med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå