Gjest AnonymBruker Skrevet 22. april 2010 #1 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg er glad i salater, men føler at jeg må ha på noe som gir litt ekstra god smak. Dressinger er jeg egentlig ikke så veldig glad i, men de duger. Favoritten er å ha på masse fetaost, av den sorten som har ligget i krydret olje, og få med litt av oljen. Nam! Hvilke er best/verst i forhold til helse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papaya84 Skrevet 22. april 2010 #2 Del Skrevet 22. april 2010 åååå, dette er fantastisk!mmmmm! Så håper noen svarer på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 23. april 2010 #3 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg har lagt merke til at den fetaosten du nevner, som jeg regner med er Arla Apetina, er lagret på "vegetabilsk olje". Det står ingenting om hva slags type vegetabilsk olje det er snakk om, og da er det vel ikke usannsynlig at det er palmeolje, og det er jo ikke sunt! Les mer om det her: NRK Puls. Når det gjelder dressinger, kommer det jo veldig an på hva de er laget av om de er sunne eller ikke. Det sunneste er nok å lage en vinaigrette (skrives det slik?), den består av olivenolje og eddik, gjerne hvitvinseddik eller balsamicoeddik. En god oppskrift er: 3 ss olivenolje 1 ss eddik (hvitvin eller balsamico) 1 ts sennep salt og pepper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 25. april 2010 #4 Del Skrevet 25. april 2010 Kommer litt an på hva du mener med "i forhold til helse". Hvis du slanker deg og går ut ifra at "mye kcal=usunt" så ville jeg droppet fete olje- eller rømmedressinger og skylt oljen av fetaosten. Hvis du derimot er ute etter hva som er bra for helsen med tanke på innholdet så ville jeg kjørt fetaost og en hjemmelaget oljedressing. En enkel vinaigrette som foreslås over er godt. Alternativt kan du kjøpe deg en god olivenolje som er smaksatt med feks basilikum. Drypp også over et par dråper god balsamico. (Hvis du ikke har investert pengene i en god balsamico, så anbefaler jeg dette. Det hever smaken enormt i forhold til de billige du finner i dagligvaren. Et lite bonustips. Nykvernet, svart pepper og et lite dryss salt over salaten er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå