Gå til innhold

Til alle som skriver bokmål!

Gjest AnonymBruker

Hva gjør du?  

144 stemmer

1. 1. Hopper du over innlegg skrevet på nynorsk?

Anbefalte innlegg

Gjest Prøvekandidat

Jeg hopper over innlegg som mangler avsnitt og store bokstaver etter punktum, gjerne laaange innlegg uten. Sms-språk er jeg ikke så begeistret for men ellers leser jeg og får med meg det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri tenkt noe videre over nynorske innlegg, så tror ikke jeg pleier å hoppe over dem, men jeg pleier å hoppe over lengre innlegg skrevet på svensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er da såpass kompetent at jeg klarer å lese nynorsk! Ikke no pes! :) Synes faktisk at nynorsk er mye penere når det kommer til kunstneriske uttrykningsformer som sang og dikt. Det er synd at vi ikke klarer å være mer stolt av vår kulturarv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei, jeg er da såpass kompetent at jeg klarer å lese nynorsk! Ikke no pes! :) Synes faktisk at nynorsk er mye penere når det kommer til kunstneriske uttrykningsformer som sang og dikt. Det er synd at vi ikke klarer å være mer stolt av vår kulturarv!

trenger du virkelig å være nedlatene ovenfor de som hopper over?

"jeg er da såpass kompetent" :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trenger du virkelig å være nedlatene ovenfor de som hopper over?

"jeg er da såpass kompetent" :filer:

Ja, når vi er på forumet "skråblikk og generaliseringer", tar jeg meg faktisk den friheten å skrive litt "krasst"... Beklager om det virker støtende på noen! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg driter i hvor vakker noen mener språket er og hvor fantastisk det er osv osv..

JEG GIDDER IKKE LESE NYNORSK ELLER DIALEKTER..MITT VALG.

QED på oppfattelsen av folk som ikke gidder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

QED på oppfattelsen av folk som ikke gidder.....

kanskje personen har en god grunn til å ikke lese..noen gang falt deg inn? så hvis man sliter med å lese det og da ikke gidder å ta seg styre med å slite. er det noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

kanskje personen har en god grunn til å ikke lese..noen gang falt deg inn? så hvis man sliter med å lese det og da ikke gidder å ta seg styre med å slite. er det noe galt?

Da hadde ikke vedkommende svart på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Men innlegg som er uleselige (heavy dialekt, forkortelser, sms-språk og lignende) hopper jeg elegant over. Dialekt er finest irl. Faktisk syns jeg det er helt nydelig. Men ikke på skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde ikke vedkommende svart på den måten.

hva vet vell du om det?? :sjenert:

hvis du er synsk, skulle jeg gjerne lånt deg litt:)

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorske innlegg hopper jeg over altså, jeg tenker at slike innlegg må være skrevet av bønder og bønder har som kjent ikke greie på annet enn melking av ku og høsting av korn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Men innlegg som er uleselige (heavy dialekt, forkortelser, sms-språk og lignende) hopper jeg elegant over. Dialekt er finest irl. Faktisk syns jeg det er helt nydelig. Men ikke på skjerm.

:Nikke:

Veldig enig i denne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør jeg ikke, men jeg hopper over innlegg med mange skrivefeil.

Skriver under på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Så lenge innleggene er godt skrevet spiller det ingen rolle for meg om de er skrevet på bokmål eller nynorsk.

Innlegg på dialekt eller SMS-språk ignorerer jeg.

Signerer! :jepp: Det vil si, det hender jeg leser innlegg på dialekt og sms-språk også, men jeg irriterer meg stort sett veldig underveis. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...