Gå til innhold

Til alle som skriver bokmål!

Gjest AnonymBruker

Hva gjør du?  

144 stemmer

1. 1. Hopper du over innlegg skrevet på nynorsk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Huffsa

Ja det gjør jeg. Har dyseleksi og har aldri hatt nynorsk på skolen og jeg bruker LANG tid på å lese det.

Hopper også over svenske og danske inlegg.

Endret av Huffsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Ja, pleier å hoppe over rene dialektinnlegg og nynorsk.

Endret av gjestdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alt du kanskje går glipp av da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitaminbjørn

Svenske og danske innlegg også.

Jeg er vel litt vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg oppfatter "jeg hopper over innlegg på nynorsk" som "jeg er for dum/ignorant til å forstå nynorsk".

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan en oppegående nordmann kan ha problemer med ét av våre skriftspråk (om så være nynorsk eller bokmål).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei, jeg er heldigvis ikke et østlandsinnavlet Unge Høyre-medlem.

Hmm, og du ser vel ikke på deg selv som fordomsfri? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, leser nynorskinnleggene uten å tenke over det, men et SMS-språk innlegg skal se veldig interessant ut før jeg gidder lese.

Derimot svarer jeg ikke på nynorsk i den type innlegg. Selv om det er god folkeskikk å svare på samme "språk" så føler jeg at nynorsken min er blitt så støvete at det ville være mer en fornærmelse enn god folkeskikk om jeg prøvde å skrive det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor skulle jeg hoppe over de. Leser bokmål, bøker på eldre riksmål, eldre nynorsk, dansk, svensk, engelsk, tysk, og på en god dag så kan jeg stave meg gjennom nederlansk. Moderne nynorsk er så pass enkelt å lese at det burde være tilgjengelig for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, og du ser vel ikke på deg selv som fordomsfri? :D

Nei, jeg nærer rikelig med fordommer mot dem som fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på humøret, og hvor interessert jeg er. Hvis jeg føler meg litt lat gidder jeg ikke.

Synes Ivar Aasen har påført meg nok lidelse. Eg samtykkar ikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei!

Blir skremt av folk ikke gidder å lese nynorske innlegg. Det er nærmere alt som vårt land er bygd av enn det riksmaalet bokmål stammer fra. Hadde aldri trodd at oppegående folk ikke har respekt for sitt eget språk, men har sørgelig nok møtt endel Oslofolk som avskriver alt som måtte befinne seg utenfor ring 3.....

Nynorsk er nydelig, og mye nærmere min dialekt enn det bokmål er, men jeg kvier meg for å skrive nynorsk grunnet min manglende språkevne. Skulle ønske jeg hadde fulgt mer med på nynorsktimene..... Og norrønt er noe av det råeste på denne jord (men der er kunnskapen og evnene mine under målbart nivå).

Endret av bergans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

jeg blir skremt over holdningen noen har ovenfor folk som ikke gidder å lese nynorsk... ærlig talt. la nå folk få lov å gjøre som de vil. hvis man skal krittisere alle som velger noe annet enn dem selv så kommer dette forumet til å bare bli ett stort syteforum

Jeg driter i hvor vakker noen mener språket er og hvor fantastisk det er osv osv..

JEG GIDDER IKKE LESE NYNORSK ELLER DIALEKTER..MITT VALG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei, hopper ikke over nynorsk.

Hopper derimot over svensk. Har selv bodd i Sverige og har ikke problemer med det, men hadde nok blitt bedre hvis svenskene hadde gjort en innsats med norsken istedet for skrive pur svensk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Så lenge innleggene er godt skrevet spiller det ingen rolle for meg om de er skrevet på bokmål eller nynorsk.

Innlegg på dialekt eller SMS-språk ignorerer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...