Gjest medelev Skrevet 21. april 2010 #1 Del Skrevet 21. april 2010 Hei ! Jeg går på ungdomsskolen. Idag fikk en jente ( kraftig) i klassen min en kommentar fra læreren som låt slik: Jente: skal ikke gå på trening idag siden jeg skal i besøk. Lærer: du kunne trengt den treningen, så feit som du er. Er det ikke helt utrolig? det har vært flere slike kommentarer fra læreren til denne jenten ang. utseende. en gang så han ut hun var "mindre pen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #2 Del Skrevet 21. april 2010 Vil du ha råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #3 Del Skrevet 21. april 2010 Eg hadde gått å tatt det opp med rektor, slik oppførsel fra ein lærer er uakseptabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medelev Skrevet 21. april 2010 #4 Del Skrevet 21. april 2010 ville høre om jeg overreagerer eller om dette er helt på jordet å si som lærer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helene_Mari Skrevet 21. april 2010 #5 Del Skrevet 21. april 2010 Dette er dessverre ganske vanlig blant en del lærere. Blir denne jenta mobbet av f.eks medelever? For da kan det hende at læreren prøver å virke kul og litt kompis. Det er dessverre mange lærere som til dags dato hakker på enkelte elever og de burde seriøst blitt sparket på flekken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 21. april 2010 #6 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg blir kvalm av å lese dette, si ifra til rektor med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #7 Del Skrevet 21. april 2010 Det er helt på jordet, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medelev Skrevet 21. april 2010 #8 Del Skrevet 21. april 2010 Hun mobbes ikke, men mange synes hun er teit og synes det flaut å gå med henne.. om det ga dere noe? Vil ikke si noe til rektor.. han er VELDIG god venn med læreren vår.. utenfor skolen også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pooo Skrevet 21. april 2010 #9 Del Skrevet 21. april 2010 jeg synes du skal snakke med denne jenten. det er ikke sikkert at hun ønsker at noen andre skal snakke med rektor for henne. dersom hun ønsker støtte synes jeg at du skal gå til rektor å be han kalle inn til et møte. dersom denne jenten ønsker det kan du også bli med. du er et vitne og vil kanskje ha lettere får å snakke. det er ikke alltid like lett å snakke for seg i en slik presset sammenheng. vi hadde dette problemet på vår skole, det ordnet seg ved at denne læreren ikke fikk undervise vår klasse mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 21. april 2010 #10 Del Skrevet 21. april 2010 Hun mobbes hvis folk syns er teit og hun holdes utafor. Si ifra! Tenk hvis du hadde vært jenta! Da tror jeg nok du hadde satt pris på at noen hadde støttet deg ved å si ifra til rektor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #11 Del Skrevet 21. april 2010 Prøv å ta opp noen av kommentarene med skjult kamera eller lydopptak og lever til norske medier, så får man mer fokus på akkurat dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 21. april 2010 #12 Del Skrevet 21. april 2010 Prøv å ta opp noen av kommentarene med skjult kamera eller lydopptak og lever til norske medier, så får man mer fokus på akkurat dette. Det er ulovlig dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskeklut Skrevet 21. april 2010 #13 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg er enig i det som blir sagt over her. Du burde si i fra. Det trenger ikke være rektor i første omgang, men for eksempel en annen lærer eller rådgiver. Disse kan så ta det videre. Som vedkommende over her sier: Hva om du hadde vært den jenta? Ville du ikke satt pris på at noen tok deg i forsvar og gav uttrykk for at dette ikke er ålreit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #14 Del Skrevet 21. april 2010 Prøv å ta opp noen av kommentarene med skjult kamera eller lydopptak og lever til norske medier, så får man mer fokus på akkurat dette. Dette er ulovlig. Uansett er dette en sak som kan ordnes opp i internt slik at det blir best mulig sluttresultat for begge parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medelev Skrevet 21. april 2010 #15 Del Skrevet 21. april 2010 er litt vanskelig ettersom jeg nesten aldri snakker med henne og jeg føler ikke at jeg kjenner henne heller, henger med helt andre folk.. blir litt falskt føler jeg om jeg skal gå bort til henne og si at jeg kan være med å si det osv. men det med video var jo lurt, men er dette ulovlig altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #16 Del Skrevet 21. april 2010 Det er nok en tillitsvalgt på skolen, en elev og en lærer. De kan du kontakte. Du har du muligheten til å være anonym sånn at rektor og den læreren ikke får vite at det er du som har sagt noe. Sånne lærere burde fått fyken! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 21. april 2010 #17 Del Skrevet 21. april 2010 er litt vanskelig ettersom jeg nesten aldri snakker med henne og jeg føler ikke at jeg kjenner henne heller, henger med helt andre folk.. blir litt falskt føler jeg om jeg skal gå bort til henne og si at jeg kan være med å si det osv. men det med video var jo lurt, men er dette ulovlig altså? øh? bli kjent med henne da vel? Stakkars jente! Hun blir jo tilogmed holdt utafor! Video er ulovlig ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #18 Del Skrevet 21. april 2010 Er det flere i klassen som reagerer på dette? Evt de du henger med? For hvis du har flere i ryggen vil det kunne være lettere å gjøre noe med det, som for eksempel å gå til rektor i samlet flokk, eller å snakke med henne sammen. Skjønner godt at du ikke vil gå bort til henne uten at du kjenner henne noe særlig, men hvis dere er flere, så kanskje det er litt lettere? Evt skriv et anonymt brev til foreldrene hennes, sånn at de kan ta det videre? Brainstorm her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahurorah Skrevet 21. april 2010 #19 Del Skrevet 21. april 2010 Så kvalmt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medelev Skrevet 21. april 2010 #20 Del Skrevet 21. april 2010 til deg som skrev: blir kjent med henne da vel ! Det er faktisk ikke så enkelt.. jeg kjenner henne ikke, og det er faktisk ikke så enkelt som du tydeligvis tror. Jeg vil selfølgelig at hun skal ha det bra, men det er mer komplisert enn som så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå