yoga Skrevet 6. juni 2010 #141 Del Skrevet 6. juni 2010 På lekeplassen (rolig strøk her, få tilskuere ): Knebøy med datter, ca. 20 kg, 3x12 Step ups, BW, 3x12 Pushups, 3x12 Ben-/hofteløft i skråning, 3x20 Dips fra parkbenk, 3x20 Spensthopp, 16-12-10 Hehe- ære være kreativiteten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #142 Del Skrevet 6. juni 2010 Yess. Spesielt fornøyd med at jeg kom på at datteren min hadde ca. passende vekt for knebøy. Hun stilte opp hun, 3x12 reps Litt usikker på om jeg kan ta henne i markløft også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 6. juni 2010 #143 Del Skrevet 6. juni 2010 Filming av Klips kreative løsninger: ja takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 6. juni 2010 #144 Del Skrevet 6. juni 2010 Undertegner den! Hadde blitt ein slager på youtube. Surt med teite åpningstider,men...du får vel guddommelig kropp sjøl om du ikkje får klistremerker?? Skal straks i gang med å laga meg "ferieprogram" sjøl, kanskje eg stjeler litt fra ditt... Kan du beskriva ben/hofteløft i skråning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #145 Del Skrevet 6. juni 2010 Det var en mageøvelse jeg fikk i programmet mitt, riktignok på en benk hengt skrått opp i ribbeveggen, men funket da også fint på en gresskråning mens man holdt seg fast i kanten av en sandkasse Bare å heve bøyde ben & hoften opp fra underlaget/krølle seg sammen til en ball liksom. La vel på selv den delen der jeg strekker ut bena og legger dem nesten ned på bakken, så tar det litt mer i nederste del av magen også. Men det finnes jo en milliard mageøvelser, jeg tok bare denne i dag fordi PT'en ga meg den Åpningstidene er ikke så ille, men det er jo ingen timer igjen Jeg har ikke nok øvelser ennå til å trene hver dag styrke, og så er det færre timer jeg har lyst til å ta når jeg trener styrke i studio. Lyst på corebar (mage&rygg&kondis), yoga og evt tørre å prøve noen dansetimer. Nei, nå må jeg virkelig pakke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #146 Del Skrevet 9. juni 2010 Oi, disse tre dagene ble brukt til alt annet enn det som er sunt for kroppen er jeg redd. Satser på ny frisk fra og med i morgen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #147 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Uke 23: Mandag 7: jobbreise Tirsdag 8: jobbreise Onsdag 9: jobbreise. Gjorde faktisk 10 ettbens knebøy (per ben), men så gad jeg ikke mer Torsdag 10: (blå) corebar + arm: Biceps + skulder: 7 kg, 3x10, Triceps: 5 kg, 3x10 Fredag 11: 10 min AT + styrke: Knebøy, 30 kg, 3x12 Nedtrekk til bryst, 35 kg, 3x12 Benkpress, 25 kg, 3x12 Step up, 4 kg, 3x12 Hofteløft, benk i 5.ribbe, 3x20 (dvs ca. 15 siste runde, så stjerner) Rygghev, 10 kg, 3x12 (no chance på 3x15) Lørdag/Søndag: skulk med stil (Litt usikker på klistremerkekjøret, har vel tre eller fire igjen, så nå er det ikke noe stress mer. Får dem nok i neste uke.) Endret 13. juni 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #148 Del Skrevet 11. juni 2010 Åkei, nybegynnerspørsmål: Når det står 20 kg på selve stangen og man legger på fx. en 5 kg skive på hver side, kaller man det da 30 kg? På saltimer veier jo stangen ikke noe, og da betyr fx. 5 kg at man har 5 kg på hver side, altså totalt 10. Derfor jeg lurer på riktig navnsetting i studio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 11. juni 2010 #149 Del Skrevet 11. juni 2010 Når det står 20 kg på selve stangen og man legger på fx. en 5 kg skive på hver side, kaller man det da 30 kg? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 11. juni 2010 #150 Del Skrevet 11. juni 2010 Klips! Du er min helt fordi du klarer å ta ti ettbeins knebøy!! Det er ikkje sjangs i havet hos meg...måtte du jobba mye med balansen eller er det mest styrken det står på? Lurte på akkurat det samme for et halvt år siden. Og var ganske letta over at alle tallene var medregna stanga ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #151 Del Skrevet 11. juni 2010 Ja. Takk Klips! Du er min helt fordi du klarer å ta ti ettbeins knebøy!! Det er ikkje sjangs i havet hos meg...måtte du jobba mye med balansen eller er det mest styrken det står på?Åh, jg elsker ros Både styrke og balanse får jo kjørt seg. Det er ikke akkurat en øvelse man gjør uten å konse liksom Det rare er at jeg klarer det egentlig bare på venstrebenet med hælen i gulvet, på høyre detter jeg raskt rett på rumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #152 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Lurte på akkurat det samme for et halvt år siden. Og var ganske letta over at alle tallene var medregna stanga ja... Eller måtte dele det på to. For når jeg bruker manualer skriver jeg jo den vekten jeg har per hånd. Fx. triceps sånn bak hode greie 5 kg per hånd. Hadde jeg brukt en stang til franskpress, ville det da vært 10 liksom? :klø: Har testet en RYP-kalkis for moro skyld, hadde ikke 10 rep maks å putte inn, men gjettet meg frem slik at jeg fikk ca. de startvekter jeg kjører med nå. Nå er det jo kun noen få (stappfulle) uker frem til jeg reiser bort og kun har barn å bruke som vekter, så full satsing får starte fra 1. august. Yr av forventning Midtveis i september skal jeg da kjøre nesten min egen vekt i knebøy (da jeg trente taekwondoe i gamlisdager tok vi riktignok knebøy med hverandre på skuldrene, så det er ikke den som imponerer meg mest), og kanskje 45 i benk (4 rep, riktignok). 10-11 kg på arm og skulderøvelser. Da begynner det i hvert fall å likne på noe. Litt forbauset om det går så fort. Om det går i det hele tatt. Og så skal jeg liksom kunne legge på 80 kg på den magemaskinen. Hva har det programmet røyka for noe? Endret 11. juni 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #153 Del Skrevet 11. juni 2010 Så en sjeldent veltrent dame på stranden her om dagen. Min ektemann syntes det var for mye. Jaja, han får bare lære seg å leve med det. Alternativet er dissing, tross alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #154 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Okei, siden jeg er så gira tar jeg neste ukes treninger litt på forskudd. Er hjemme (altså ikke på jobbreise) hele uken, kan dermed trene masse (og forhåpentlig drikke lite. Og da mener jeg ikke vann.) (De tre siste har jeg ikke regnet ut noen progresjon på foreløpig, og nedtrekk er så tungt at det holder nok en stund.) Uke 24: Mandag 14: styrke: Knebøy, 30 kg, 3x12 Nedtrekk til bryst, 35 kg, 3x12 Magemaskin 50 kg, 3x12 Benk, 12 reps. 30 + 25 + 25 kg Skulder, 7 kg, 2x12 Biceps, 7 kg, 2x12 Triceps, 12 reps, 6 + 5 kg (glemte meg på andre runde, skravla med kollega mellom settene) Step-up 4 kg, 3x12 Hofteløft (5. ribbe) 20 - 20 - 15 Rygghev, 10 - 5 - 5 kg, 12 - 15 - 15 reps Tirsdag 15: Onsdag 16: 30 min med PT ++ (oppsummert lenger ned) Torsdag 17: corebar I (and hate) you Fredag 18: styrke (legger inn en runde med 10 reps for å finne riktig vekt): Knebøy, 40-45 kg, 3x10 Nedtrekk til bryst, 35-40 kg, 3x10 Magemaskin, 55 kg, 3x10 Benk, 35kg, 3x10 Step-up, 5 kg, 3x10 (Hofteløft?) Markløft, 31 kg, 3x12 Pullup, 1? Ro, BW, 3x10 Helgen: løpetur, intervall/bakke + mageøvelser Så er det ny tredagers jobbtur (med sikkert ca. like mye fritid og innsatsvilje som forrige) Endret 16. juni 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #155 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) TO treningser Attpåtil to dager etter hverandre. Satser på bedre føre neste uke. Og mindre drikking! Gsus Endret 13. juni 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. juni 2010 #156 Del Skrevet 13. juni 2010 Yay for trening! Du blir jo wonderwoman no som du starter med ordentlige vekter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #157 Del Skrevet 14. juni 2010 Yes Synes det er fascinerende hvordan hodet tømmes for andre tanker mens man holder på. Evt. er det vel andre tanker der innimellom, men de er underordnede og flyktige. Det nærmeste jeg kommer meditasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #158 Del Skrevet 15. juni 2010 Litt misfornøyd med at jeg skulket løpings, klokken var allerede blitt 21. Måtte minne meg om at 8 treningser på 15 dager er ikke så dårlig. Man blir liksom aldri fornøyd, blir man vel? Det som ville vært bra for mange er ikke bra nok når det ikke lenger er vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. juni 2010 #159 Del Skrevet 15. juni 2010 Gjenkjennelig den der. Synes sjøl ikkje trener så innmari mye men innså nettopp at eg ikkje hadde hatt treningsfri på ganske MANGE dagar. Sånn går det når eg samanliknar meg med folk som er ganske mange hakk meir veltrente enn meg sjøl... Og eg synes at 8 av 15 dagar er veldig bra! Husk vi skal jo orka å holda på til vi blir gamle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #160 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Har vel litt å gjøre med min dalende motivasjon for alt annet enn styrketrening å gjøre Men jeg løp jo i hele fjor sommerhalvåret og har gjennomført to løp med helt ok tid, så jeg vil ikke la kroppen glemme det helt heller. Og litt kardio skal man jo gjerne ha (får det i corebartimene også). Tenker jeg tester mer intervall og bakkeløp fremover, for å få noe nytt og spennende, og lar 10K turene ligge litt. I dag har jeg hatt min andre gratistime (dvs. 30') med PT, og det var supergøy . Han la på mer og mer og skrøt av teknikken min, og bestemte til og med at jeg skulle teste pull-ups. Det klarer jeg jo selvklart ikke, men selv om armene mine ikke virker kjentes det ikke ut som om han holdt SÅ hardt i meg da han hjalp til heller. At PT er ung og kjekk gjør jo selvsagt ikke trening kjedeligere. Siden jeg etter vinterens grytidlige spinningtimer er vant til å dra av gårde litt over seks valgte jeg å stikke alt for tidlig for å kose meg med en kaffe førs timen kl. 08 mens jeg så på programmet mitt, gikk deretter gjennom noen av øvelsene fra sist. Som vi deretter testet på nytt med ham. Slik at alt i alt har jeg gjort en hel haug med sett på en del av disse i dag Ca. gjennomført i dag: Knebøy, 35 kg, 3x12 + 40 kg, 1x12 Nedtrekk til bryst, 35 kg, 3x12, han byttet meg til underhåndsgrep pga. skuldervondt, 1x12 (Magemaskin 50 kg, 3x12 - denne er min egen, lagt på pga RYP & LeneH) Benk (flat), 30 kg, 4x12, 35 kg, 1x10 (tror det var enda mer her totalt) Markløft, to sett med alt for lette vekter, 31 kg 1x12 på siste (skal gjøre det noen ganger for å bli vant til denne teknikken, er jo bare strake markløft i saltimer) Ro med kroppsvekt, 10x3 (prøvde også romaskin 10x3 men foretrakk den andre) Pullups, tjaa. Nesten en helt selv kanskje og så en tre-fire til med hjelp (Droppet ytterligere mage, da jeg skal på corebar med Lene H i morgen og får kjørt magen og alle dens venner til nær kollaps) (Ikke sant, PT sa det var ikke alle som hadde så bra koordinasjon at han kunne sette dem rett på knebøy og markløft og sånn, tror dere jeg er kry eller? Ska'kke mye smiger til ) Endret 16. juni 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå