Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

STØL! :ler:

Vi satser på august, ja, for september blir vanskelig. Den tid..

Derfor trening i dag. De superstøle lårene har mest lyst på kondisjonstrening, men med ingen morsomme timer og løpevær for spesielt interesserte blir det nok styrke i dag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :goodbye:

Innom og titter litt...

Ønsker det god styrke time i dag! Støl = kjipt, men bra du slenger det utpå igjen.

Tror jeg kan hente litt inpirasjon av deg til å trene litt mer styrke. For meg er styrke my least favorite.. elsker spinning, yoga, zumba.. osv.. men det er vel det som gjerne kalles "dille" timer. Så må ta seg litt i nakkeskinnet og legge inn litt styrke også.

(.... liker det jo egentlig når jeg bare kommer igang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, man blir veldig sliten i hendene/underarmene av å holde alle disse tunge tingene. Er liksom der det glipper først nesten, som gjør at jeg ikke klarer mer. Ikke de musklene som skal trenes. Spesielt den omvendte roinggreia.

Men jeg blir vel sterkere der også, eller?

Prøver å blande litt øvelser så de får litt pauser disse gripemusklene.

Og så er jeg ugift på trening :fnise:

Nok træler i hendene om jeg ikke skal ha på den ringen også, det blir bare vondt.

Hei Aurora_A. Så hyggelig med besøk :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å variere grepet litt? Det er absolutt et kjent problem at grepet glipper når det blir tungt, og at det er med på å sette begrensninger. :)

Man blir jo litt sterkere i grepet også etterhvert, men jeg ville prøvd å variere litt mellom underhånds-, overhånds- og alternert grep på øvelsene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På markløft viste han meg en hånd hver vei-grep, det funker ganske fint.

I dag var det joggings og her jeg flyttet til har jeg skogssti. Oh, jubel, for en fantastisk energiboost!

I stedet for å subbe avgårde halvmotivert på asfalt føk jeg innover over stein og røtter, med veltede trestammer og gjørmehull som naturlige hindre. Bratt opp og ned, gikk jo ikke an å løpe alle steder, stien var rast såpass at man uten særlig innsats lett kunne ramle i elven og sånn, men fy flate det var gøy! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Måtte hjem etter 40 min for mannen skulle av gårde, hadde det ikke vært for det kunne jeg lett fortsatt en par timers tur. Nåja, lett og lett :ler:

Avsluttet med et kvarters iherdig tøying/yoga og 100 pushups app'en (14, 14, 10, 10, 15 skulle den ha meg til å ta i dag!)

Kanskje ikke ideelt restitusjonsmessig med tanke på benkpress i går, men jeg skal ut på middag i ermeløs kjole i morgen, såååh... hehe, alle monner drar ;)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Klips! :vinke: Jeg har sniklest bøkene dine en stund, så nå er det på tide å stå frem og følge med skikkelig. :) Jeg blir dessuten veldig imponert over alle som oppriktig synes at løping er gøy, og har et lite håp om at hvis jeg menger meg med nok sånne folk vil det kanskje smitte over en vakker dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og skulle gjerne blitt smittet av løpelyst :ler:

Har hatt noen runder på tredemøllen mens jeg har latt snuppa være på barnepassen på treningssenteret. 5 km tar jo omtrent knekken på meg, og blir støl etterpå. Så mens du jogger en mil i rolig tempo må jeg la de 5 km bestå av en kombinasjon av rolig jogg/gåing, mens pulsen holder på å sprenge alle grenser :sjenert: Men - det kan jo gå bare en vei - stort potensiale for forbedring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg fælt på hvor du har flyttet hen. ;)

Helt enig i at det er mye bedre å løpe ute i skogen enn på asfalt. :enig: Man trenger litt hindre, frisk luft og noe å se på, i stedet for gater, biler og hus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :goodbye:

Blir så glad når her har vært besøk.

Løpelyst er fullstendig ikkeeksisterende på mølle, Chica, hadde aldri holdt ut 5 km der. Det er bare lidelse.

Løp langs Lysakerelven, Enigma, har flyttet til Lilleaker.

Nå tilbake fra småfylla i Stockholm, plan for dagen er å løfte vekter før jeg henter barn.

Har lyst til å sette meg noen mål, men vet ikke helt hva de skal være ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne linken om dynamisk oppvarming fra madam_mim også:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1513

Minner meg selv om denne. Har så utrolig mye å lære om trening, skjønner jeg, så dette får være første fokus. Oppvarming.

Og tøying. Har så stramme hofteleddsbøyere at jeg likner dolly duck, og det har jeg egentlig lyst til å slutte med. Samt at jeg vil komme i spagaten og litt sånn moro. Litt tøying hver dag.

Så nå skal jeg altså lese den oppvarmingsgreia kjapt og så skrape den halvkleine kroppen av gårde på trenings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøying er alfa-omega for meg, så det anbafaler jeg på det sterkeste, ja.

Ang. stive hofteleddsbøyere er visstnok "hofteabductors" tingen. Eller hofteabduksjon som det heter på "helnorsk" :ler:

Legger ved en link:Hofteabduksjon

Se bildet etter videoene.

Den øvelsen har hjulpet min knebøyteknikk.

God treningsøkt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, supert, tusen takk! Men hva er det egentlig han gjør? Ligger på siden og løfter det øverste benet?

Så videoene også, er det best å ta ettbens knebøy på kasse sånn som ham, eller på gulvet sånn som jeg? På gulvet må man jo løfte det andre benet mye høyere, er det lurt eller dumt?

Spørsmål spørsmål spørsmål :ler:

Har enda ett, kom jeg på, hva er forskjell på pullups og chins?

Klarte 3 stk av ett eller annet i dag (ikke etter hverandre, da, lang pause)

I dag gikk jeg ned til 8 reps (fortsatt 3 sett) og la på bittelitt vekt. 47,5 på knebøy og markløft, 37,5 på benkpress. Nedtrekk er fortsatt for tungt til at jeg klarer å gjøre de siste repsene helt bra egentlig.

Og så byttet jeg ut disse step-ups'ene med bulgarske utfall for variasjon. Usikker på om det tar samme sted egentlig, men kult navn i hvert fall.

Og kjørte plankevarianter for magen, selv om det ikke er så veldig tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han ligger på siden og løfter det ene benet, som du skriver. Jeg pleier å kjøre 3*10 på hvert bein.

Jeg fant dette på treningsforum.no ang. forskjellen på chins og pull-ups: "Pull ups er når håndflaten er vendt fra deg, chins eller Chin opp er når håndflaten er vendt mot deg." og " Pullups kjører mest på ryggen, chin ups mer på biceps".

Jeg har null niks erfaring med ettbens-knebøy, men det høres litt "tryggere", i mine ører, å stå på gulvet og ikke på boks.

Må også si du løfter imponerende tungt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, takk. Jeg syns jo ikke det er så imponerende ennå, men føler meg litt tøff når du sier det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så syns jeg det er litt sært å ikke bli støl etter å ha løftet så tungt at musklene nesten gir etter. Det er jo fordi de er vant til akkurat disse øvelsene så klart, men likevel asså! Tror jeg må legge på noen nye øvelser snart så jeg kan bli litt støl igjen. Liker liksom å kjenne at jeg har trent :ler:

I dag ble det skogsløping p.g.a. fint vær, i morgen bør jeg få til styrke igjen (selv om jeg vanligvis ikke trener begge helgedager for ikke å ta for mye tid fra familien) for mandag har jeg nemlig en halv-avtale om å teste zumba. Det blir veldig spennende. :popcorn:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en skapkjærlighet for kalkulator og excel ark...

Egentlig skulle jeg jo ha 30' trening i gjennomsnitt per dag, men det har bare blitt 21 i år.

Innen august er over er det gått 243 dager av 2010, hvilket vil si 243 ekstra minutter trening bare for å forbedre gjennomsnittstiden med ett minutt.

Alle mål er morsomme (gir litt ekstra piff).

Ved utgangen av august skal totalt antall loggede treningsminutter i 2010 være (243 dager x 22 min) 5346.

osv. per måned

For 2010 minimum 365 dager x 25 min per dag = 9125 min trening.

For 2011 skal jeg stå på hardere og klare minst 30' per dag (10 950 min)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...