Klips Skrevet 23. august 2010 Forfatter #241 Del Skrevet 23. august 2010 En helt annen ting, jeg overhørte en PT som snakket med sitt offer i dag, og han sa at sykling motvirket knebøy? At man rett og slett ikke ble like sterk hvis man gikk på spinning i tillegg til styrketreningen. Har dere hørt noe sånt? (Så har jeg i hvert fall en grunn til aldri å gå på spinning mer ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 23. august 2010 Forfatter #242 Del Skrevet 23. august 2010 Mål 2010 (under bearbeidelse): 5 km: 30 min (25 min, 20 min) Chins: 5? Totalt antall treninger: 365/2,5 = 146 Total treningstid: 365x25' = 9125' Spagaten 1 stk friskustrening annenhver uke (ski, sykkel, skogsløp) (Hvis jeg klarer 2 chin ups nå, hva kan jeg forvente å klare i september/oktober/etc. 2010?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 23. august 2010 #243 Del Skrevet 23. august 2010 En helt annen ting, jeg overhørte en PT som snakket med sitt offer i dag, og han sa at sykling motvirket knebøy? At man rett og slett ikke ble like sterk hvis man gikk på spinning i tillegg til styrketreningen. Har dere hørt noe sånt? (Så har jeg i hvert fall en grunn til aldri å gå på spinning mer ) :klø: Helt merkelig å si det til en person som ikke er på høyt nivå. Vet det er mange styrkeløftere som ikke gjør annen kardio enn å gå, pga at løping og annen hard kardio kan bidra til å sakne muskel- og styrkevekst (veeeeldig usikker på detaljer her)... Men å si det til en mosjonist, synes jeg er latterlig!!! En vanlig treningsglad person har godt av begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. august 2010 Forfatter #244 Del Skrevet 24. august 2010 Nåvel, han anbefalte henne ikke å stoppe med spinning, asså, han syntes det var flott hun likte det og syntes ikke hun skulle bry seg om denne lille motarbeidelsen av styrke. Jeg lurte bare på om det stemte. Gjelder det samme for jogging/løping? (Som jeg ikke skal slutte med av den grunn, jeg skal nemlig bli sterk OG rask OG spenstig OG myk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. august 2010 #245 Del Skrevet 24. august 2010 Nåvel, han anbefalte henne ikke å stoppe med spinning, asså, han syntes det var flott hun likte det og syntes ikke hun skulle bry seg om denne lille motarbeidelsen av styrke. Jeg lurte bare på om det stemte. Gjelder det samme for jogging/løping? (Som jeg ikke skal slutte med av den grunn, jeg skal nemlig bli sterk OG rask OG spenstig OG myk ) I den grad man kan si det gjelder, så gjelder det også for løping/jogging, ja. All kardio kan i prinsippet motarbeide muskelbygging, men som Sporty sa, dette er jo ikke noe "vanlige" folk skal bry seg om. Det har ikke så stor innvirkning at noen som ikke konkurrerer seriøst trenger å bry seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. august 2010 Forfatter #246 Del Skrevet 24. august 2010 Nei, jeg bryr meg ikke jeg, asså, bare nysgjerrig. På alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 24. august 2010 #247 Del Skrevet 24. august 2010 Nei, jeg bryr meg ikke jeg, asså, bare nysgjerrig. På alt. Bra, det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. august 2010 #248 Del Skrevet 24. august 2010 Nei, jeg bryr meg ikke jeg, asså, bare nysgjerrig. På alt. Bra, det Jupp, man lærer ingenting uten å være nysgjerrig. Dessuten, man kan finne mange gode unnskyldninger hvis man bare er nysgjerrig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. august 2010 Forfatter #249 Del Skrevet 24. august 2010 Dessuten, man kan finne mange gode unnskyldninger hvis man bare er nysgjerrig nok. Nå skal jeg snart på en trening jeg aldri har prøvd før. Og det blir det mye av fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. august 2010 Forfatter #250 Del Skrevet 24. august 2010 Core extreme (tidligere catslide). Kun en litt amputert 30' innføring, men det kan duge det der. Man kan jo til og med få det til på hotellrom i blant. Mens jeg ventet på timen var planen å varme opp med en annen ny aktivitet, dance aerobic. Tok vel ca. fem min før jeg skjønte det var dødfødt. Ramlet av koreografien allerede under oppvarmingen Så det ble mølle i stedet, en litt halvveis 4x4 (første forsøk). Etter 15 min var 2,6 km tibakelagt, etter 20 min 3,5 km og etter 25 min 4,38 km. Da hadde jeg ikke tid til mer. Men 5K på 30 min burde jo være easy, bare jeg ikke drar i bryllup dagen før og løper i oppoverbakke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 24. august 2010 #251 Del Skrevet 24. august 2010 Noe spennande? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. august 2010 Forfatter #252 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Catslide? Virket svært effektivt på core. Som jeg hater å trene på egenhånd. Spennende. Aerobic? Not so much Endret 24. august 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. august 2010 Forfatter #253 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Det fine med å ha det litt travelt er at man ikke skipper treninger. For selv om kroppen ikke nødvendigvis føles fit for fight på morrakvisten eller etter jobb, så kan man jo ikke skippe en nøye innpenslet økt, da ødelegger man jo hele systemet. Det er ikke bare ta igjen senere med foreldremøter og bokbind på alle kanter. Men i morgen reiser jeg bort et døgn og det skal bli SÅ digg med en treningsfri dag etter fire dager "på". (Selv om jeg sikkert går glipp av noen morsomme nye timer jeg hadde likt.) Digg nå også da, lett mørbanket etter morgenstyrke, den kaffekoppen etterpå er digg den. Samt å komme på jobb og logge to nye økter siden jeg dro herfra i går. diggediggediggedei.. Endret 25. august 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. august 2010 Forfatter #254 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Åh, nå glemte jeg jo helt: 40 kg i benk i dag! (3x8) Det er heeeelt på grensen av hva jeg klarer, men det var jo 35 kg for ikke så lenge siden, hva? Også 2 - 2,5 - 2 chins Økte også til 52,5 i knebøy og markløft (litt artig at jeg er akkurat like sterk på de to?) men det er liksom ikke like merkedag med tall som ender på 2,5... Endret 25. august 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 25. august 2010 #255 Del Skrevet 25. august 2010 Sterk benk og chins!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. august 2010 Forfatter #256 Del Skrevet 25. august 2010 Takk, snille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. august 2010 #257 Del Skrevet 25. august 2010 Sterk du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. august 2010 Forfatter #258 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Hihi Lurer litt på om jeg burde få meg noen sånne hansker, for det gjør jo så innmari vondt i hendene, og det blir vel ikke bedre etterhvert som jeg løfter tyngre. Hendene venner seg kanskje til det etterhvert, men vil jeg egentlig ha sånne tilvendte hender? (Les: træler ) Føler det er litt teit å begynne å kjøpe (og bruke i alles påsyn) proffisutstyr som helt nybegynner Endret 25. august 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. august 2010 #259 Del Skrevet 25. august 2010 Vil du bruke hansker så gjør du det. Du løfter vekter, da kan du ha hansker, om du hadde skaffet deg hansker og bare brukt maskiner hadde jeg kanskje tenkt mitt. Jeg har løfta vekter i 10 år og henda mine er enda ikke "herda", jeg har træler som flasser, gjør vondt og til tider blør, så nå tror jeg snart jeg gir opp "herdinga" og skaffer meg hansker, det bare er så himla tiltak å komme seg av gårde til noen som faktisk har jentehansker. Vil ikke bestille på nett siden jeg må prøve dem først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 25. august 2010 #260 Del Skrevet 25. august 2010 Hihi Lurer litt på om jeg burde få meg noen sånne hansker, for det gjør jo så innmari vondt i hendene, og det blir vel ikke bedre etterhvert som jeg løfter tyngre. Hendene venner seg kanskje til det etterhvert, men vil jeg egentlig ha sånne tilvendte hender? (Les: træler ) Føler det er litt teit å begynne å kjøpe (og bruke i alles påsyn) proffisutstyr som helt nybegynner Haha, jeg har faktisk et par skinnende hvite BOWLINGSKO liggende i skapet hjemme, men de få gangene jeg spiller bowling med ungene tør jeg ikke ta de med. Nesten som å komme med egen kule, det skulle tatt seg ut. Jeg henger meg på denne boken din og, jeg. Du er jo råflink, selv trener jeg ikke organisert men sykler til jobben og tar en løpetur i ny og ne, og rocker foran tv'n hver kveld.... Hadde vært kjekt å bli skikkelig trent, da. Kanskje du klarer å inspirere meg til å begynne å trene? Nå er jo ungene faktisk så store at de kan være alene hjemme et par timer - ny verden med nye muligheter åpenbarer seg! Cumulus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå