Tornerosa Skrevet 12. januar 2011 #421 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) For en som må stå på for å komme under 43 minutt på 5 km er 29 VELDIG imponerende ...og for en som aldri vil finne på å så mye som teste antall minutter på 5 kilometer, er det komplett uforståelig!! Klips - du skjønte at det var ironi, vel? Endret 12. januar 2011 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #422 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Er ikkje 29 min bedre en 30? Eller har eg missa ein rekord? Joda, det er ett minutt bedre Det bare ser så stusselig ut, men klart, ett minutt er en god del i denne sammenheng. 25 min virker skrekkelig langt unna, dog. Ja, nei, hvorfor løper man? For meg er det en slags underlig blanding av hat, og den gleden som jeg tror må sitte i fra man var barn og løp. Dessuten er det på en måte den ultimate i-form-testen. I dag tidlig styrke igjen (mindre pain enn yoga, nemlig) og akkurat nå føles kroppen min helt vidunderlig. Som om jeg har sovet skikkelig lenge og tar en god strekk, eller noe. Alle muskler i hele meg kroer seg som fornøyde kattepuser, kjennes det ut som. Aaah, dette er den aller beste følelsen. I går testet jeg Street Dance - skrekkelig morsomt de få gangene jeg såvidt klarte å henge med. De var dog for få til at det strengt tatt var noe treningseffekt i det. (Men jeg var veldig smart, da, siden je var tidlig ute og salen var tom før timen fant jeg meg catslide-matter og kjørte 12 min magetrening.) Endret 14. januar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #423 Del Skrevet 14. januar 2011 Men jeg er kvalm nesten hver eneste dag for tiden, gjerne i to-tiden, da jeg før bare pleide å bli ekkelt trøtt. Lurer på hvorfor? Spiser litt frukt og drikker litt kaldt vann og er litt lei av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #424 Del Skrevet 15. januar 2011 Det må bare nevnes, egentlig, at i fin belysning (fx. skiftebelysning på soverommet nettopp) er det allverdens spill i disse skuldrene og rundt om, allverdens rare linjer fra muskler og sener, ikke vet jeg hva de er, men de er jammen fine Tar meg en øl, jeg, og øker fettprosenten litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 15. januar 2011 #425 Del Skrevet 15. januar 2011 Muskler er så fint!! Kos deg med ølen (det gjør jeg) og nyt kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. januar 2011 #426 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja muskler er nydelig! Håpe du koste deg med øla. Og at kvalmen forsvinner...er ikkje noe på gang vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #427 Del Skrevet 17. januar 2011 Nei, det skulle være teknisk umulig Men fryktelig irriterende, hvorfor i all verden har det blitt sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 17. januar 2011 #428 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg ville også vært kvalm om jeg trente like mye som deg...hehe... Men kan nok ikke sammenlignes. Forøvrig - imponert over deg, utrolig hvilken energi og ståpåvilje du har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 17. januar 2011 #429 Del Skrevet 17. januar 2011 Men jeg er kvalm nesten hver eneste dag for tiden, gjerne i to-tiden, da jeg før bare pleide å bli ekkelt trøtt. Lurer på hvorfor? Spiser litt frukt og drikker litt kaldt vann og er litt lei av det. Kan det være du har et blodsukkerfall rundt denne tida, og det sammen med mye kaffe/te (ren gjetting) fører til kvalme og uopplagthet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #430 Del Skrevet 17. januar 2011 Det er det jeg har pønsket på, selv om til og med mitt uhyre masete blodsukker pleier å holde til kl. 15. Pøser på med frukt, men seriøst, hvor fintfølende har denne kroppen tenkt å bli, jeg spiser jo lunsj 12. Kanskje jeg må skaffe meg et intravenøsstativ å trille rundt på for å slippe alt dette mat mat mat maset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 17. januar 2011 #431 Del Skrevet 17. januar 2011 Druesukkerdrops! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 17. januar 2011 #432 Del Skrevet 17. januar 2011 Druesukkerdrops, ja, eller rosiner e.l. har til tider vært min hjelp i nøden når blodsukkeret mitt "ikke klarer å oppføre seg".. Du kan jo feks prøve å fylle på med litt av det, feks hver time, mellom lunsj og den tida hvor du blir kvalm for å se om det gjør noe forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tristessa Skrevet 18. januar 2011 #433 Del Skrevet 18. januar 2011 Veldig raske karbohydrater gir raskt blodsukkerfall igjen - selv kan jeg bli skikkelig kvalm inn mot lunsj når jeg tyner nedpå en banan noen timer før. Grovbrødskiver med kjøttpålegg eller gryn med melk pleier å hjelpe her i gården. Og hei forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. januar 2011 #434 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg tror også jeg ville roet ned på all frukten, få deg heller et lite måltid med litt trege karbs og litt proteiner. Som Tristessa sier så gir raske karbs et kick, men så faller blodsukkeret igjen, og dermed må du fylle på med enda mer for å få et nytt kick. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #435 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei, her var det jo fullt av gode råd, takk takk. Problemet er at jeg allerede syns jeg spiser nok måltider i løpet av en dag, frokost, førlunsj, lunsj, etterlunsj, middag, kveldsmat. Hvis jeg skal spise ordentlige måltider enda oftere enn det får jeg knapt gjort noe annet. jaja, kjapp styrketrenings i dag tidlig, 12-reps trening gir den optimale følelsen etterpå (tyngre vekter kjenner jeg litt for lite etterpå, tøff cardio kjenner jeg litt for mye) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. januar 2011 #436 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei, her var det jo fullt av gode råd, takk takk. Problemet er at jeg allerede syns jeg spiser nok måltider i løpet av en dag, frokost, førlunsj, lunsj, etterlunsj, middag, kveldsmat. Hvis jeg skal spise ordentlige måltider enda oftere enn det får jeg knapt gjort noe annet. jaja, kjapp styrketrenings i dag tidlig, 12-reps trening gir den optimale følelsen etterpå (tyngre vekter kjenner jeg litt for lite etterpå, tøff cardio kjenner jeg litt for mye) Forskjell på ordentlige måltider og å ha riktig sammensetning på det du spiser. Det kan være noe så enkelt som cottage cheese med litt syltetøy/bær/frukt/nøtter, en proteinbar eller en yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #437 Del Skrevet 20. januar 2011 Og så det problemet at jeg ikke liker søtsaker... Samt at vi har fått en ny, veldig pratsom kantinemann. Før var det mye lettere å naske seg et kokt egg I dag, faktisk spinning 06.45 - og det selv uten følge av min kollega som faktisk liker det. (I mine sykkelshorts som er så sinnsykt fra 90-tallet en gang, max ulekkert. ) Etterfulgt av Elixia Shape, som skal være coretrening, men her var det mye bekkenvipping og lite melkesyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #438 Del Skrevet 23. januar 2011 SKI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #439 Del Skrevet 24. januar 2011 - Hælen i bakken først også rulle på foten og få skikkelig fraspark med tærne. Tenk at man skal løpe så stille som mulig. - Fram med hofter og bryst, rett deg opp og hold en så strak holdning som mulig. - Opp med hodet! Fokuser på noe langt framme. Da retter du deg automatisk opp, i tillegg til at du får friere luftveier slik at du får mer oksygen rundt i kroppen. - Hold armene langs siden, ikke løp med dem foran magen/brystet. Hold 90 - 110 grader i armen, og slapp av i håndleddene. Pass på å ikke klemme hendene sammen, men tenk at du holder i et egg som ikke skal knuses. På den måten hindrer du at du spenner armene når du løper og du slipper spenninger i nakken og skuldrene også. Nasker med meg disse fra inne hos MIM, jeg, håper det er greit. Teknikk, teknikk, teknikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. januar 2011 #440 Del Skrevet 24. januar 2011 Nasker med meg disse fra inne hos MIM, jeg, håper det er greit. Teknikk, teknikk, teknikk Nask i vei. Jeg har hatt god nytte av tipsene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå