madam_mim Skrevet 4. november 2010 #381 Del Skrevet 4. november 2010 Eg liker livsstilen din! Du var jo så flink å involvera ungane her for ei stund siden. Kanskje datter i benkpress? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 5. november 2010 Forfatter #382 Del Skrevet 5. november 2010 De er alt for lette nå som jeg er så innmari sterk, vet du Noe så enkelt som yoga kan man jo i alle fall gjøre på hotell. Hvis man har tid. Neste gang. Nå er det snart helg, folkens Men før jeg går skal jeg jammen ta og melde meg på et langrennsteknikkurs til vinteren. Sikkert morsommere å gå på ski hvis man får bedre teknikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 5. november 2010 #383 Del Skrevet 5. november 2010 Langrennskiteknikkkurs, ja. Det hadde vært noe, der satt du meg på en idé! Takk! *skal sjekke med en gang om vi har noe liknende her i fylket* Ha en superb helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. november 2010 Forfatter #384 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har ikke vært flink til å gå på langrenn, har ingen hytte og ikke mulighet til å gå rett utenfor døren. Blir litt mer tiltak når jeg må kjøre ett eller annet sted mutters alene etter kl. 20 vinterstid. (Søndagstur med barna regnes ikke, gitt.) Men kanskje jeg kan henge meg på noen spreke venninner? Ellers er planen å ta med bare syvåringen (hun går i hvert fall fremover) og mamma på noen turer i vinter. Gikk masse på ski med mamma og mormor da jeg var liten, såvidt jeg kan huske. Det nye programmet har jeg ikke fått testet ennå, litt bøyg å drive med sånne annerledesaktiviteter helt alene. Men det var jo skummelt å løfte vekter til å begynne med også. Eller egentlig hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. november 2010 Forfatter #385 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Så i mellomtiden tok jeg min første X-fit time, og hohoho, ikke bare knuste jeg jålejentene som ikke kan ta en kvart pushup, men jeg tok mer i strake markløft en karen ved siden av meg også Her gjelder det jo ikke å slå seg selv, men å slå andre, såklart. Og i avslutningsseansen, med ettbens knebøy, spensthopp med stang etc. vil jeg gjette på at jeg knuste alle. Selv om jeg strengt tatt ikke så meg rundt, så jeg aner jo ikke. Men det gjengse elixiamedlem slår meg neppe på ettbens knebøy, her snakker vi rumpa i gulvet. Skjelven etterpå, slik jeg blir av utholdende styrketrening. Men muskelbyggingsrunden min har gitt resultater, om ikke annet så i motet til å legge på vekt (Biceps har jeg jo fortsatt ikke, men jeg er jæskla flink til å skryte av alt det andre.) Endret 8. november 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. november 2010 Forfatter #386 Del Skrevet 10. november 2010 Biceps og skuldre faktisk, er fortsatt sørgelig svake, i hvert fall på utholdenhet. I dag testet jeg Elixias nye "Fit for skiing" Tøff og morsom time. Anette Bøe var der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 11. november 2010 #387 Del Skrevet 11. november 2010 ÅÅÅÅH, klarer du ettbeins heilt ned til golvet. DU ER GUD! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. november 2010 #388 Del Skrevet 11. november 2010 Enig med Madam_mim, jeg har ikke sjangs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. november 2010 Forfatter #389 Del Skrevet 18. november 2010 men dette har jeg da skrytt av stadig vekk, har jeg ikke? I dag tok jeg omsider mot til meg og kjørte PT-programmet. Har vært litt lat og kun giddet timer der andre pisker meg rundt samt redd for å kløne med alle de rare øvelsene mens folk så på. Men når man først setter i gang pusher man jo seg selv ikke så halvgærent. Og øvelsene er så morsomme, spesielt clean (and... press?) tiltaler meg veldig, gleder meg som en unge til å putte litt vekter på den (foreløpig tar jeg bare stanga, for å venne meg til, satser på laaangsom progresjon her). Hoppe opp på boksen er morsomt for det er ikke så tøft som det ser ut til. Etc. "Like" Ellers går jeg mest på crossfit timer (og fit for skiing som jo også er en crossfit time), samt catslide. Crossfit og core, med andre ord. Og løper en halvtime på mølle i ny og ne. Føler faktisk lyst til å løfte litt tungt igjen innimellom også, bare sjekke at jeg fortsatt kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. november 2010 Forfatter #390 Del Skrevet 18. november 2010 Åja, åsså da jeg tok renegade rows kælva jeg den ene kettlebell'en og gikk på snørra. Også morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 18. november 2010 #391 Del Skrevet 18. november 2010 Godt det er flere av oss her inne som er store tilhengere av saltimer. (selv om det for meg er et veldig nytt fenomen) Når du snakker om ett beins-knebøy, mener du da knebøy på kun ett bein, eller setter du den ene foten foran den andre og "bøyer" med utg.pkt. i den fotstillingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 18. november 2010 #392 Del Skrevet 18. november 2010 Godt det er flere av oss her inne som er store tilhengere av saltimer. (selv om det for meg er et veldig nytt fenomen) Når du snakker om ett beins-knebøy, mener du da knebøy på kun ett bein, eller setter du den ene foten foran den andre og "bøyer" med utg.pkt. i den fotstillingen? Ett bens knebøy er med det ene beinet i lufta under hele øvelsen (etter min mening da). Det er ikke så vanskelig å få til, bare å slippe seg ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 18. november 2010 #393 Del Skrevet 18. november 2010 Å sleppa seg ned er null problem! Det er når du skal opp igjen det blir tricky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 18. november 2010 #394 Del Skrevet 18. november 2010 Ok, takk! Altså en øvelse som høres ut som "pain-pain" og som jeg ikke skal prøve meg på med det første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. november 2010 Forfatter #395 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Kun ene benet har kontakt med noe som helst, ja. Jeg pleier å holde det andre strakt i luften foran meg, og altså ikke nedi bakken eller noe annet, men det er kanskje andre, mer korrekte steder å gjøre av det benet? Tar man dem stående på en kasse har man jo litt mer plass til det, men jeg pleier mest å ha gulv tilgjengelig når jeg tyr til denne. Det er litt utfordring på vei ned og, da, man skal jo for eksempel ikke dette over ende. Helst. Endret 18. november 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. november 2010 Forfatter #396 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Sliter ikke med selve treningsmotivasjonen, men har mistet litt av driven på å orge og fikse for å få det til. Stå opp seks, stikke ut etter 8 - de to er tøffe vinterstid. Og når man da er den som skal hente barna og lage middag tirsdag og mannen kommer sent (barna mine vil ikke på senter-barnepass), er i København til langt på kveld onsdag, skal på foreldremøter, barneaktiviteter og ha selskaper etc. så blir det mer opphold enn ønsket. Litt kjipt. Blir fortsatt 2-3 ganger i uken, men for meg er det å skuffe meg selv litt. Skulle gjerne trent mer, men ble lei av at alt liksom hele tiden skulle dreie seg om å få til akkurat det. Og å trene hjemme er jeg fortsatt like elendig til Endret 24. november 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #397 Del Skrevet 2. desember 2010 Såå, jaaa, lazy as fuck. Trener jo litt div, men ikke engasjert nok til at det er verdt å skrive hjem om. Litt div timer, litt mitt nye opplegg, og jeg merker jo at jeg liker tøffereeenntoget delen best (clean/press, whatever det heter). Såå, det blir nok vekter igjen snart. Må bare bytte program litt oftere så jeg ikke går lei. Onsdagens nøye innpenslede økt, følte meg så slækk og sliten, nesten syk liksom? Alle er jo det for tiden. Karret meg på time, en step&styrke som var så husmortrim at jeg var nødt til å trene programmet mitt i sal etterpå bare for å føle at jeg hadde gjort noe. Just goes to show: 1: Ikke stol på "dagsformen" alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #398 Del Skrevet 3. desember 2010 og 2: det er ekstrem forskjell på samme time avhengig av instruktør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #399 Del Skrevet 16. desember 2010 Kjører mest timer nå, er blitt avhengig av "Fit for skiing" timene til Elixia, de er dødsharde og annerledes, og jeg syns det er deilig å piske kondisen skikkelig. (Litt pinlig å gå på dem hele tiden og ennå ikke gått på ordentlige ski.. må fikses i juleferien.) Ellers gjerne min ukentlige morgenyoga, innbiller meg kroppen har godt av det også. På nyåret/til våren skal jeg begynne med styrke igjen, tenker jeg tar nesten det programmet jeg hadde (savner mine strake markløft) men gjerne med noen isolasjonsøvelser på arm denne gang (bi- & triceps). (Jeg får jo bemerkninger for armene hver gang jeg viser meg i ermeløse kjoler, hadde vært morsomt å se hvordan de ville blitt hvis jeg faktisk trente dem ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. desember 2010 #400 Del Skrevet 16. desember 2010 Hei! Flott at du kikker innom her! Det virka jo som om du fikk mye ut av styrketreninga, syns å huska at du var veldig sterk?? Du blir nok hulken skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå